Identifying Data 2016/17
Subject (*) Ship's Theory I Code 631G01208
Study programme
Grao en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinador
Freire Piñeiro, Ramon
E-mail
ramon.freire@udc.es
Lecturers
Freire Piñeiro, Ramon
E-mail
ramon.freire@udc.es
Web
General description Coñecemento do alumno do comportamente do buque como flotador. ademaís das cuestions sobor a distribución da carga, estabilidade, consumo, etc. E decir: aplicación da xeometría e mecànica o estudio do movemento do buque en calqueira dos estados que aquel se poida atopar.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer e construír as Proxeccións Cartográficas Perspectivas empregadas en Navegación, os seus antecedentes e uso.
A8 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A9 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente.
A10 Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas.
A17 Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias.
A22 Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A24 Manter a navegabilidade do buque.
A32 Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de xeito efectivo.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10 Versatilidade.
B11 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B15 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno deberá ter un coñecemento do relativo a temas conceptuales da teoría do buque o mesmo co relativo as propiedades de flotabilidade A4
A8
A9
A10
A17
A22
A24
A32
B4
B5
C6
C7
Coñecemento por parte do alumno no relativo a parte conceptual da estabilidade e a súa repercusión no buque como tal A22
A32
B1
B3
B4
B5
C6
C7
Formación do alumnado no relativo o coñecemento pleno en canto o uso de certificados, cuadernillos e demaís formalismo ante as Autoridades competentes A22
A24
A32
B2
B6
B7
B10
B11
B15
C3
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Generalidades Planos de forma, líneas de referencia. Asiento de proyecto. Escalas de calados. Alteración. Deformación producida en el buque. Vagras planas y de doble curvatura.
TEMA 2. Procedimientos aproximados de integración Método de los trapecios. Reglas de Simpson para determinar áreas, volumenes y centroides. Toneladas por centimetro y por pulgada. Variación de los calados por cambio de densidad. Líneas de crga de 1966. Cálculo del desplazamiento para un asiento dado y distinto al de proyecto.
TEMA 3. Flotabilidad Reserva y coeficiente de flotabilidad. Porte. Exponenete de carga. Coeficientes de afinamiento. Arqueo. Convenio Internacional sobre arqueo de 1969. Arqueo de Panamá y de Súez. Certificado de arqueo.
TEMA 4. Centro de gravedad y de carena. Movimiento que experimentan estos al trasladar, cargar o descargar pesos de a bordo. Teorema de momentos. Cuadro de momentos. Variación del centro de carena al inclinarse trasversal o longitudinal el buque por efecto de pesos.
TEMA 5. Metacentro Definición. Radio metacéntrico. Evoluta metacéntrica. Falso metacentro. Momento de inercia. Cálculo del radio metacéntrico transversal y longitudinal. Curvas hidrostáticas.
TEMA 6. Estabilidad Concepto de equilibrio: estable, inestable e indiferente. Altura metacéntrica. Concepto de estabilidad y sus tipos. Par de estabilidead. Brazo del par. Momento del par. Curvas de estabilidad. Curvas KN y GZ para un KG supuesto. Características e información que nos facilitan las curvas. Efecto dinámico de un par escorante. Angulo de equilibrio dinámico. Angulo crítico estático y dinámico. Reserva de estabiliodad. Criterios de estabilidad: OMI, Administración española, Torremolinos, Rahola. Estabildiad longitudinal. Altura metacéntrica longitudinal: brazo y momento del par.
TEMA 7. Operaciones con pesos Experiencia de stabilidad. Traslado horizontal y longitudinal de pesos: su influencia con los calados del buque. Momento de asiento. Fórmula del asiento y de la alteración. Cálculo exacto de de calados. Traslado vertical de pesos: su influencia en la estabilidad y escora. Conocidas las características de un buque para dos estados de carga, inicial y final; determinar la carga que se puede cargar y su ubicación a bordo. Pesos suspendidos: influencia en la estabilidad trasversal. Carenas líquidas: correción por superficies libres dbida a líquidos y granos. Pérdida de la altura metcéntrica. Transporte de grano. Cuadernillo de estabilidad. Angulo de reposo. Factor de estiba.
TEMA 8. Poner el buque en calados Reparto de pesos en dos bodegas en la misma y en distinta cabeza, para dejar el buque con un asiento pedido. Puntos indifentes. Toneladas en cabeza. Diagrama de asientos. Concepto de coeficiente de emersión.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A4 A8 B15 C6 10 20 30
Objective test A17 A22 A24 A32 B1 B2 6 0 6
Binary questions A9 A10 B11 C7 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A32 B3 B4 B5 B6 B7 B10 C3 28 84 112
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Realización dos traballos e problemas que foron programados na aula
Objective test Evaluación dos coñecementos adquiridos durante o curso por o alumnado
Binary questions Na proba obxetiva escrita, partre primeira, se farán unha serie de cuestión con este tipo de modalidade
Guest lecture / keynote speech Clases impartidas na pizarra apoidas das TICs na docencia universitaria

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Binary questions
Objective test
Description
O docente atopase no seó despacho durante as horas fixadas como titorias para atender calqueira dubida que se lle poida plantexar o alumno, o mesmo que en calqueira outro momernto podese acudir a él.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A17 A22 A24 A32 B1 B2 Evaluación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobor o estudio da teoría aplicada o buque.


Na evaluación ordinaria en primeira ou segunda opción, necesitan acadar a nota de cinco puntos sobre dez en cada unha das probas escritas: nunha primeria de media hora de tempo sobor coñementosa teóricos, e nunha segunda parte de problemas na que dispón de duas horas para súa realización.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic H.J.Pursey (1992). MERCHANT SHIP STABILITY. Glasgow
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1975). Resumen de Problemas de TB. Barcelona
C.B.Barrass and D.R. Derrett (2007). SHIP STABILITY. Oxford
Dr.C.B.Barrass (2001). SHIP STABILITY. Oxford
CESAREO DIAZ FERNANDEZ (1969). TEORIA DEL BUQUE. Barcelon
Antonio Bonilla de la Corte (1978). TEORIA DEL BUQUE. Cadiz

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics I/631G01101
Phisics/631G01103
Naval Construction/631G01105

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Ship's Theory II/631G01404

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.