Materia complementaria de Estiba (3º de Grao) coa finalidade de capacitar aos alumnos en todos os aspectos relacionados coas operacións de carga, descarga, estiba, trincaxe da carga e o transporte seguro das mercadorías nos buques.
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A22
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque.
A23
Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A27
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas.
A29
Responder correctamente ás diferentes situacións de emerxencia.
A31
Transporte de cargas perigosas.
A32
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos.
A33
Protexer o medio mariño e aplicar criterios de sostibilidade ambiental ao transporte marítimo.
A39
Ser capaz de inspeccionar y elaborar informes sobre defectos y daños a los espacios de carga, escotillas y tanques de lastre.
B1
Aprender a aprender.
B2
Resolver problemas de xeito efectivo.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B5
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6
Traballar de forma colaboradora.
B9
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10
Versatilidade.
B11
Capacidade de adaptación a novas situacións.
B12
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B13
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B16
Organizar, planificar e resolver problemas.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C13
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
Coñecemento dos buques de transportes especiais: Buques frigoríficos, buques portacolectores, buques de carga rodada, buques madederos e graneleiros.
A22 A23 A27 A29 A31 A32 A33 A39
B1 B2 B3 B4 B6 B10 B15 B16
C3 C7 C8 C13
Coñecemento dos regulamentos, códigos e outras normas internacionais sobre o manexo, estiba e transporte seguro das mercadorias
A22 A23 A31 A33
B2 B15 B16
Planificación e criterios de estiba: Confección de planos de estiba.
A22 A32 A33
B2 B9 B16
C3 C7 C8
Estiba e trincaxe de cargas pesadas
A22 A27 A32
B2 B3 B4 B6 B9 B11 B16
C3
Determinación da carga a embarcar e poñer o buque en calados
A22 A31 A32
B2 B5 B6 B12 B16
C3
Capacidade para realizar inspeccións dos espazos e a estrutura do buque, detectar danos e realizar os correspondentes informes do estado do revestimento protector e de danos estruturais
A27 A39
B2 B13 B15 B16
C3
Contents
Topic
Sub-topic
Cap. 1. ESTIBA E SUXECIÓN DA CARGA
Forzas que se orixinan no transporte de mercadorías por mar
Compoñentes dunha trinca
Forza de fricción ou rozamento
Métodos de trincaxe
Determinación da resistencia dos dispositivos de suxeción
Camas de estiba
O Código CSS
Suxeción de cargas non normalizadas
Método empírico de trincaxe
Método de cálculo avanzado
Método alternativo: equilibrio de forzas
Manual de suxeción da carga
Estiba y suxeción de tubarías de gran diámetro na cuberta
Outros métodos de trincaxe
Cap. 2. CARGAMENTOS DE MADEIRA E PRODUCTOS FORESTAIS
Cargamentos de madeira
Propiedades da carga
Principios de estiba e suxeción
Medios de suxeción
Estiba de troncos, postes e trozas
Estiba de madeira aserrada solta ou en fardos
Métodos alternativos de suxeción da cubertada
Precaucións durante o viaxe
Estabilidade
Estiba de rollos de papel
Carga de balas
Líñas de carga para o transporte de madeira na cubierta
Cálculo da carga máxima a embarcar na cuberta
Cap. 3. BUQUES FRIGORÍFICOS E MERCADORÍAS PERECEDEIRAS
Buques frigoríficos
Sistemas de refrixeración
Transporte de mercadorias perecedeiras
Control de atmósferas
Transporte de cargas refrixeradas en contenedores
Preparación das adegas dun buque reefer
Estiba de cargas refrixeradas
Cuidados da carga
Temperaturas recomendadas de transporte
Cap. 4. BUQUES PORTACONTENEDORES
O contenedor: introducción
Dimensións e características dos contenedores
Tipos de contenedores
Buqes portacontenedores
Tipos de buques portacontenedores
Planos de estiba
Elementos de trincaxe dos contenedores
Trincaxe de contenedores
Forzas e tipos de fallos no trincaxe
Principios de estiba
Navegación con mal tempo nun buque portacontenedores
Cap. 5. BUQUES RO-RO E CARGAS RODADAS
Desenvolvemento do buque ro-ro
O buque ro-ro
Tipos de buques ro-ro
O buque car carrier
Rampas de acceso
Utillaxe ro-ro
Equipos para o manexo e a estiba da carga
O AGV IPSI
Normas xerais para o transporte de vehículos
Estiba e trincaxe de automóviles
Estiba e trincaxe de vehículos pesados
Diagramas de trincaxe para buques que realicen viaxes cortas
Cap. 6, INSPECCIÓNS DE DANOS ESTRUCTURAIS
A corrosión: Tipos de corrosión
Fallos doss revestimientos protectores
Estados do revestimiento
Inspeccións
Danos e defectos máis comuns
Danos causados durante as operacións de carga e descarga e durante o transporte
Prevención de sinistros
Programa mellorado de inspeccións
Informes de danos estructurais
Informe de danos á carga o ao buque
Cap. 7. CARGAMENTOS DE GRAOS
Introducción
Código internacional para o transporte de grao
Ángulo de reposo
Buques para o transporte de grao
Documento de autorización
Cálculo doss momentos escorantes supostos
Exemplo de determinación do momento volumétrico escorante suposto nunha adega chea
Prescripcións sobre estabilidade
Estiba de grao a granel
Métodos para reducir o momento escorante
Planificación e control das operacións de carga e descarga
Obtención dos momentos escorantes supostos para diferentes estibas
Cálculo de estabilidade para os buques que transporten graos a granel
Cap. 8. PRÁCTICAS
Resolución de problemas de carga relacionados co programa:
Determinación da carga a embarcar e o reparto da carga para deixar o buque en calados.
Cálculos de trincaxe da carga nas adegas e na cuberta polo método avanzado e o alternativo.
Cálculos de trincaxe de tubarías de gran tamaño na cubierta.
Cálculos da máxima carga de madeira a embarcar na cubierta.
Cálculos de graos
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
Guest lecture / keynote speech
Realizarase unha explicación detallada dos contidos da materia. O alumno contará en todo momento con material bibliográfico e apuntes elaborados polo profesor do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación en clase a través de comentarios que relacionan os contidos teóricos con experiencias da vida real.
Objective test
A proba obxectiva consistirá nunha serie de preguntas de desenvolvemento conceptual, cuxo número variará entre 10 e 20 e a resolución de dous exercicios prácticos. O contido das preguntas versará sobre as materias impartidas en clase e os exercicios prácticos serán tamén similares aos resoltos en clase. Achegarase ao alumno suficiente material para o estudo da teoría e para os exercicios prácticos. Realizaranse probas parciais, tanto da parte teórica como da resolución de problemas, e unha proba final conxunta de toda a materia. Tanto os exames ordinarios como os extraordinarios rexeranse polo mesmo formato.extraordinarios se regirán por el mismo formato.
Case study
Procederase á aplicación da teoría aprendida (nas sesións maxistrais) e a resolución dos casos prácticos.
Introductory activities
A primera clase del curso dedicarase á presentación da materia aos alumnos.
Summary
Antes de cada exame parcial e do final dedicarase unha clase (en total 3) presencial de síntese de principais contidos expostos. Preténdese axudar ao alumno a comprender a materia de forma global e a resolver aqueles aspectos que puidesen dar lugar a confusión ou que non fosen asimilados adecuadamente.
Personalized attention
Methodologies
Summary
Case study
Description
Ademais das horas de titorías establecidas para todo o alumnado, tamén se establecen 6 horas adicionais de titorías personalizadas para os alumnos con necesidades.
O alumno terá a opción de aprobar a materia por curso sempre que asistise a un 80% das clases presenciais e aprobe as probas parciais. Valorarase con ata un 10% a asistencia ás clases tendo en conta a participación do alumno, a resolución dos exercicios expostos e a avaliación continua feita polo Profesor. Competencias: A22, A23, A27, A31, A32, A33, A39 e A40.
5
Objective test
A22 A23 A27 A29 A31 A32 A33 A39 B2 B5
Será o resultado das medias conseguidas nas probas parciais e/ou a proba final. Proba escrita obxectiva para avaliar os coñecementos e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades e destrezas do alumno, as súas estratexias e formulacións na resolución de problemas. Pode combinar diferentes tipos de preguntas e problemas.
Cada proba parcial (P1 e P2) achegará un 45% e a proba obxectiva global (nota media de ambas as dúas) reportará un 90% do total da avaliación da materia.
Proba escrita obxectiva. Terá carácter obrigatorio para aqueles alumnos que non participen ou superen a avaliación durante o curso.
Permite avaliar e comprobar os resultados esperados en canto ao contido global da materia e verificar o grao de alcance dos obxectivos propostos.
O exame final global, como avaliación única, consistirá nunha proba composta dunha parte teórica e outra de resolución de problemas con valoración independente, sendo necesario obter un mínimo de 5 puntos en cada unha: a) teórica (50%); b) práctica (50%).
Competencias: A22, A23, A27, A31, A32, A33, A39 e A40..
90
Case study
A22 A32 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B12 B16 C3
Valorarase ate un 5% a resolución e participación dos exercicios práctico na clase. Competencias: A22 e A32.
5
Assessment comments
Sources of information
Basic
Apuntes do profesor “TRANSPORTES
ESPECIALES 2014”
Código
internacional para la construcción y el equipo de buques que transportes
gases licuados a granel. OMI.
Código IMDG, IMO 2012.
Código IMSBC, IMO 2012.
Código de
prácticas de seguridad para la estiba y sujeción de la carga. IMO 2011.
Código BLU:
Código de prácticas de seguridad de las operaciones de carga y descarga de
graneleros.
IMO 2011.
Manual de estiba
de mercancías sólidas.
Ricardo González Blanco, Ediciones UPC 2006
Tratado de
estiba.
Capt. J.B.Costa, Tercera edición, 2008.
Cargo
work. David J. House, Seventh edition, 2007.
Thomas Stowage: The properties and stowage of
cargoes, 5th edition. Brown, Son & Ferguson, Ltd.
2008.
Hatch Cover Inspections: A Practical Guide. Walter Vervloesem AMNI. The Nautical Institute, 2003.
Hatch Covers: Operation, Testing and Maintenance. Mike Wall. Witherby Seamanship International, 2008.
Steel: Carriage by Sea, fifth edition. Arthur Sparks & Frans Coppers. Lloyd’s Practical Shipping
Guides, London 2009.
Manejo de
cargas: Riesgos y medidas preventivas, 2ª edición. Luis Mª Azcuénaga Linaza. FC
Editorial, Madrid 2010.
Bulk Carrier Practice, 2nd edition. Captain Jack Isbester. The Nautical Institute, London 2010.
Bulk
Carrier Notes. Abdul Khalique. Witherby Seamanship International, 2010.
Cargo Ventilation: A Guide to Good Practice. David Anderson and Daniel Sheard. North of England P&I
Association. Newcastle upon Tyne, 2006.
Hatch Cover Maintenance and Operation: A Guide to
Good Practice, Second Edition. David
Byrne. . North of England P&I Association. Newcastle upon Tyne, 2005.
Draught Surveys: A Guide to Good Práctice. Jim Dibble and Peter Mitchell.. North of England P&I
Association 1998.
Código de
prácticas de seguridad para buques que transporten cubertadas de madera, IMO 1992.
Código de
prácticas de seguridad para buques que transporten cubertadas de madera, IMO 2011.
Cargo Stowage and Securing: A Guide to Good
Practice, Second edition. Charles Bliault. North of
England P&I Association. Newcastle upon Tyne, 2007.
Deck Stowage and Securing of Pipes. Charles Bliault. North of England P&I Association. Newcastle upon Tyne, 2008.
Reefer Transport & Technology. Capt. A.W.C. Alders. Rotterdam Marine Chartering Agents B.V., The
Neetherlands, 1995.
Lashing and Securing of Deck Cargoes, second
edition. The Nautical Institute, London 1994.
Stability, Trim and Strength for Merchant Ships
and Fishing Vessels, second edition. Ian
Clark. The Nautical Institute, 2006.
El transporte en contenedor. Ricard Mari
y Jaime Rodrigo de Larrucea, Marge Books, 2012.
Complementary
Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Ship's Theory I/631G01208
Cargo Stowage/631G01301
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Subjects that continue the syllabus
Other comments
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.