Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros |
A16 |
Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate. |
A28 |
Coñecemento das leis xerais do electromagnetismo como base fundamental para a comprensión de calquera tipo de máquina eléctrica, así como das instalacións eléctricas. Coñecemento dos conceptos básicos da teoría de circuítos eléctricos e comprensión dos distintos tipos de circuítos en corrente continua, corrente alterna monofásica e trifásica, que permiten analizar calquera tipo de rede eléctrica. Coñecemento do funcionamento do circuíto magnético para comprender a unión entre a teoría de circuítos eléctricos e as máquinas eléctricas, así como dos principios xerais das máquinas eléctricas: estáticas e dinámicas. |
A29 |
Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español. |
A30 |
Coñecemento xeral e equilibrado sobre a Enerxía Nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, construción, funcionamento, desmantelamento e clausura de instalacións nucleares e radiactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radiactivos. |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B2 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B7 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B8 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
B18 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B19 |
|
C1 |
Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil |
C2 |
Comprender a importancia da innovación na profesión |
C3 |
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías |
C5 |
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible |
C15 |
Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C21 |
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
El objetivo de la asignatura es suministrar unos conocimientos básicos de Mecánica de Rocas mediante el estudio metodológico, aplicado y práctico de problemas de interés para un Ingeniero Civil en el desarrollo de su vida profesional. La asignatura se articula en 8 temas que se desarrollan a lo largo del curso académico.
Las actividades programadas incluyen la impartición de clases presenciales, tanto en el aula como en el laboratorio.
La parte teórica de la asignatura será evaluada de manera continua, por unidades temáticas, a medida y conforme se vaya desarrollando la asignatura a lo largo del curso académico.
Campos de aplicación: Ingeniería civil, minería, energía
Las aplicaciones tradicionales de la mecánica de rocas incluyen aspectos constructivos (túneles, cimentaciones, taludes, etc.) y relacionados con la estabilidad/seguridad de personas, estructuras e infraestructuras. No obstante, es importante considerar que los campos de aplicación de la mecánica de rocas no se circunscriben a la ingeniería civil sino que está presente y tiene una gran importancia en el mundo minero y, de forma mucho más notable, en el de la exploración y explotación de hidrocarburos. Es en esa última faceta en la que, en los últimos años, se ha desarrollado una actividad investigadora y práctica más intensa. En los próximos años, el desarrollo de la exploración/explotación de recursos energéticos no convencionales (gas en formaciones de pizarras y esquistos, petróleo en medios de baja o muy baja permeabilidad, arenas bituminosas, etc.) requerirán profesionales con conocimientos especializados en estos aspectos de la mecánica de rocas moderna.
|
AC1 AC16 AC28 AC29 AC30
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC18 BC19
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC15 CC21
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Tensiones iniciales o in situ |
1.1. Origen de las tensiones in situ
1.2 Caracterización de tensiones in situ
1.3 Campos de aplicación |
Tema 2. Descripción de los macizos rocosos |
2.1 Elementos fundamentales: Matriz rocosa y macizo rocoso
2.2 Recomendaciones de la ISRM |
Tema 3. Clasificación de Macizos Rocosos |
3.1 Antecedentes históricos
3.2 Sistema RMR y variantes
3.3 Sistema Q |
Tema 4. Mecánica de Rocas experimental. Ensayos de caracterización, resistencia. Ensayos in situ. |
4.1 Ensayos de caracterzacion
4.2 Ensayos de resistencia
4.3 Ensayos in situ
4.4 Nociones de petrofísica |
Tema 5. Conceptos de resistencia y deformabilidad en Mecánica de Rocas. |
5.1 Comportamiento tenso-deformacional de discontinuidades.
5.2 Comportamiento tenso-deformacional de la matriz rocosa.
5.3 Comportamiento tenso-deformacional de los macizos rocosos. |
Tema 6. Análisis de la inestabilidad en macizos rocosos. |
6.1 Criterios cinemáticos de inestabilidad
6.2 Inestabilidad por rotura plana
6.3 Inestabilidad por rotura en cuña
6.4 Inestabilidad por vuelco |
Tema 7. Refuerzo y estabilización del terreno en macizos rocosos |
7.1 Corrección geométrica
7.2 Drenaje
7.3 Muros, recalces y hormigón proyectado
7.4 Anclajes |
Tema 8. Flujo de agua en macizos rocosos |
8.1 Flujo en medios fracturados
8.2 Medida experimental de la permeabilidad |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A1 A16 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
20 |
30 |
50 |
Multiple-choice questions |
A1 A16 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Seminar |
A1 A16 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
20 |
30 |
50 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Se plantearán problemas para ser resueltos por los estudiantes y, posteriormente, explicados en clase |
Multiple-choice questions |
Tras la finalización de cada tema, se realizrá un control de seguimientio para evaluar el aprovechamiento del mismo |
Seminar |
Permitirán desarrollar los distintos temas en los que se estructura la materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
|
Description |
La resolución de problemas contará con atención personalizada a fin de atender las dudas que pudieran surgir |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A1 A16 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
La asistencia a los seminarios permitirá obtener hasta un 10% de la nota máxima |
10 |
Problem solving |
A1 A16 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
La satisfactoria resolución de problemas permitirá obtener hasta un 40% de la nota máxima |
40 |
Multiple-choice questions |
A1 A16 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 |
La satisfactoria respuesta a los tests de seguimiento permitirá obtener hasta un 50% de la nota máxima |
50 |
|
Assessment comments |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Ampliación de enxeñería do terreo/632514013 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Cimentacións especiais/632514032 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|