Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Ferrocarrís Código 632G01062
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Rodríguez Bugarín, Miguel Domingo
Correo electrónico
m.bugarin@udc.es
Profesorado
Novales Ordax, Margarita
Rodríguez Bugarín, Miguel Domingo
Correo electrónico
margarita.novales@udc.es
m.bugarin@udc.es
Web
Descrición xeral A guía docente desta materia está dispoñible tanto en galego como en castelán. En caso de discrepancias entre ambas as versións terase en conta o establecido na versión en castelán.
Nesta materia impartiranse conceptos avanzados relativos ao proxecto, construción e explotación de liñas ferroviarias.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Permite coñecer e aplicar conceptos avanzados relativos ao proxecto, construción e explotación de liñas ferroviarias. A11
A14
A15
A17
A23
A27
A29
A35
A36
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B14
B15
B16
B18
B19
B20
C2
C3
C4
C5
C6
C8
C10
C13
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
1. Ampliación de estrutura da vía. 1.1. Superestructura e infraestrutura ferroviaria.
1.2. Estruturas de asento.
1.3. Xuntas e barra longa soldada.
1.4. Aparellos de vía.
1.5. Vía sen balasto.
2. Xeometría da vía. 2. Xeometría da vía.
3. Operacións sobre a vía. 3.1. Calidade xeométrica da vía. Auscultación.
3.2. Construción, conservación e renovación de vía.
4. Estacións 4.1. Feixes de vía en estacións
5. Instalacións en sistemas ferroviarios. Sinalización, enclavamentos e sistemas de explotación. 5.1. Liña de contacto e circuíto de retorno.
5.2. Sinalización, enclavamentos e sistemas actuais de explotación.
6. Dinámica do tren 6.1. Resistencias e esforzos.
6.2. A adherencia e a tracción.
6.3. Freado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A11 A17 A23 A29 A27 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C6 C18 C2 C19 25.5 25.5 51
Solución de problemas A11 A17 A23 A29 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 25 37.5 62.5
Proba obxectiva A11 A17 A23 A29 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B15 B16 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 3 18 21
Traballos tutelados A11 A17 A23 A29 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 3 9 12
Actividades iniciais 1.5 0 1.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos.
Solución de problemas Durante o curso realízanse periodicamente sesións durante as que se expoñen exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións soluciónanse os exercicios expostos e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dos traballos tutelados que se realizan na materia.
Proba obxectiva Realízase unha proba obxectiva para comprobar os coñecementos adquiridos polos estudantes sobre a materia explicada nas sesións maxistrais e nas sesións de solución de problemas.
Traballos tutelados Presentación de diferentes exercicios relacionados cos diferentes temas da materia, que se exporán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas.
Actividades iniciais Realízase unha sesión inicial para expor o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, exponse a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas expostas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos traballos tutelados que se expoñan durante o curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A11 A17 A23 A29 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 Resolución de traballos expostos aos estudantes ao longo do curso. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. 5
Proba obxectiva A11 A17 A23 A29 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B15 B16 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 Probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos realizadas ao final da materia. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. 95
 
Observacións avaliación

As porcentaxes expostas poden variar en función do número de estudantes.

O exame constará dunha parte de teoría cun peso do 70% e unha parte de problemas cun peso do 30%. É necesario aprobar a teoría e a parte práctica por separado. Os traballos tutelados teranse en conta para a cualificación da parte práctica.


Fontes de información
Bibliografía básica López Pita, A. (2008). Explotación de líneas de ferrocarril . Barcelona: Edicions UPC
García Díaz-de-Villegas (2002). Ferrocarriles. Publicaciones de la ETS de Ingenieros de Caminos de Santander
UIC (). Fichas UIC - Normativa ferroviaria.
Lichterberger, B. (2003). Handuch gleis Unterbau, Oberbau, Instandhaltung, Wirtschaftlichkeit. Tetzlaff Verlag
López Pita, A. (2006). Infraestructuras ferroviarias. Edicions UPC
Alias, J y Valdés, A. (1990). La vía del ferrocarril. Bellisco
Esveld, C. (2001). Modern Railway Track. MRT Productions
ADIF (). Normas ADIF Vía y Normas Renfe Vía.
Profillidis, V.A. (2006). Railway Management and Engineering. Ashgate
RENFE (1982). Reglamento general de circulación.
González Fernández, F.J. (2009). Señalización ferroviaria. Piscegraf
(). Transparencias de la asignatura.
Oliveros Rives, F.; Rodríguez Méndez, M.; Megia Puente, M (1980). Tratado de ferrocarriles II. Rueda

Incluirase a bibliografía específica ao final dos apuntamentos de cada tema.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Infraestruturas do transporte/632G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías