Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Física aplicada II Código 632G02005
Titulación
Grao en Tecnoloxía da Enxeñaría Civil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enerxía e Propulsión Mariña
Coordinación
Martínez Díaz, Margarita
Correo electrónico
margarita.martinez@udc.es
Profesorado
Galan Díaz, Juan José
Martínez Díaz, Margarita
Correo electrónico
juan.jose.galan@udc.es
margarita.martinez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral O obxectivo fundamental desta materia é dar ao estudante unha presentación clara e lóxica dos conceptos básicos e dos principios da Física, e fortalecer a comprensión de devanditos conceptos e principios a través dunha ampla gama de interesantes aplicacións ao mundo real. Para alcanzar dun modo completo este obxectivo, o alumno deberá ter xa adquirida a súa formación na materia impartida en Física Aplicada I.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidad para plantear y resolver los problemas matemáticos que puedan plantearse en el ejercicio de la profesión. En particular, conocer, entender y utilizar la notación matemática, así como los conceptos y técnicas del álgebra y del cálculo infinitesimal, los métodos analíticos que permiten la resolución de ecuaciones diferenciales ordinarias y en derivadas parciales, la geometría diferencial clásica y la teoría de campos, para su aplicación en la resolución de problemas de Ingeniería Civil.
A2 Uso y programación de ordenadores.
A4 Comprensión de la aleatoriedad de la mayoría de los fenómenos físicos, sociales y económicos, que permite actuar de la forma correcta en la toma de decisiones ante la presencia de incertidumbre y efectuar análisis y crítica racional de actuaciones.
A5 Capacidad para resolver los problemas físicos básicos de Ingeniería Civil, y conocimiento teórico y práctico de las propiedades físicas, químicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales de construcción más utilizados en construcción.
A7 Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales del movimiento mecánico y del equilibrio de los cuerpos materiales, y capacidad para su aplicación en la resolución de problemas de Mecánica.
A35 Capacidad para concretar ante un problema constructivo alternativas válidas y elegir la óptima, previendo los problemas de su construcción.
A36 Conocimiento del marco técnico, económico y legislativo, así como los procedimientos constructivos, la maquinaria de construcción y las técnicas de planificación de las obras.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B8 Trabajar de forma colaborativa.
B9 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B10 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B11 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
B12 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
B13 Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el presente.
B14 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo así como de integrarse en equipos multidisciplinares.
B15 Claridad en la formulación de hipótesis.
B16 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información y así poder enfrentarse adecuadamente a situaciones nuevas.
B17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
B18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica.
B19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral e escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Expor e resolver dun modo teórico os problemas físico-matemáticos relacionados coa Enxeñería Civil. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos, os principios físicos básicos e os métodos analíticos que permiten a resolución de devanditos problemas. A1
A4
A5
B8
B16
B19
Aplicar os coñecementos teóricos adquiridos na resolución de problemas que se expón en traballos propios do exercicio profesional, tomando como modelo exemplos analizados nos exercicios da materia, pero sabendo á vez introducir as variacións das condicións de contorno que impoña a propia realidade. A1
A7
B17
B18
Coñecer as características básicas a nivel de comportamento físico-estrutural dos materiais máis empregados na Enxeñería Civil. A4
Comprobar os coñecementos teóricos adquiridos achega do comportamento físico-estrutural dos materiais en exemplos concretos da súa aplicación en traballos de Enxeñería Civil. Influencia de condicionantes externos de todo tipo (climáticos, económicos, ambientais, esforzos a soportar, etc). A4
B14
C6
Reciclaxe continúo de coñecementos no ámbito global de actuación da Enxeñería Civil. Comprender a importancia da innovación na profesión. A1
A2
B8
B14
Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares. Capacidade para organizar e dirixir equipos de traballo. Traballar de forma colaborativa. Comunicarse de xeito efectivo nunha contorna de traballo B5
B7
B15
C1
C2
C8
Capacidade de traballo persoal, iniciativa para o aprendizaxe utilizando as novas tecnoloxiasda información. B1
B2
B3
B4
B8
C7
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C2
Utilizar as ferramentas básicas da Tecnoloxía da Información no eido dos traballos experimentais e conceptuais A2
B10
C3
Plantexamento dos problemas cara ó ben común entendendo o emprendemento como algo fundamental no futuro da profesión. B1
B3
B6
B11
B12
B13
C4
C5
Capacidade de consulta nas bases de datos en distintos idiomas para a elaboración de informes e traballos, tanto de xeito individual como colectivo. B9
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados. A1
A35
A36

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Calor e termodinámica A calor e a súa medida. Cambios de estado. Transmisión da calor. Primeiro principio da termodinámica. Segundo principio da termodinámica. Máquinas térmicas
Tema 2. Electrostática Principios fundamentais da electrostática. Campo eléctrico. Enerxía potencial de punto. Función potencial do campo electrostático. Enerxía asociada a un campo eléctrico.
Tema 3. Campo eléctrica na materia Condutores cargados en equilibrio. Fenómenos de influencia. Condensadores. Dieléctricos.
Tema 4. Corrente continua Conceptos fundamentais. Forza electromotriz. Circuitos eléctricos
Tema 5. Campo magnético Conceptos fundamentais. Forza de Lorentz e as súas aplicacións. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampere. Correntes inducidas.
Tema 6. Mecánica de fluidos Conceptos Básicos. Hidrostática. Tensión superficial. Capilaridade.
Tema 7. Movementos Ondulatorios Conceptos fundamentais. Ecuación xeral de ondas. Enerxía das ondas. Efecto Doppler. Ondas estacionarias. Difracción, reflexión e refracción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A4 B8 B11 B12 B13 B15 B1 B6 C2 C4 C5 C6 C7 20 20 40
Proba oral B14 B17 C1 4 8 12
Proba mixta A35 B9 B2 B4 5 5 10
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 B10 B3 B5 B7 B19 C3 C8 10 9 19
Proba de resposta breve B8 5 0 5
Solución de problemas A1 A2 A5 A36 B16 B18 30 30 60
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Consistirán basicamente en explicacións teóricas dos distintos apartados do temario. Ademais se contextualizará cada tema dentro das súas posibles aplicacións prácticas durante a vida profesional.

Proba oral Resumo esquemático de principios e fórmulas que se consideran esenciais e que deben ser memorizadas ou arquivadas dalgún modo por resultar ferramentas de traballo imprescindibles para ao alumno e para o futuro traballador.
Proba mixta Proba que comprende tanto preguntas teóricas breves como exercicios prácticos.

Prácticas de laboratorio Realización de prácticas de laboratorio relacionadas con temario, para observa-la aplicación práctica dos coñecementos teóricos adquiridos.
Proba de resposta breve ó longo do curso se farán pequenas probas relacionadas co tema que se vai explicando
Solución de problemas Resolución de exercicios propostos relacionados con toda a teoría explicada.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Actividades iniciais
Descrición
Habilitaranse horas de tutoría, ben individuais ben colectivas, para a solución das dificultades que poidan aparecer no transcurso do cuadrimestre. Así mesmo os profesores atenderán por correo electrónico as dúbidas puntuais que os alumnos consúltenlles.

Ademais do antedicho os profesores titulares da materia monitorizarán as prácticas no laboratorio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 A7 B10 B3 B5 B7 B19 C3 C8 Avaliaranse tanto a actitude do alumno no laboratorio e a memoria das prácticas realizadas 10
Proba mixta A35 B9 B2 B4 Realización dos exames organizados na planificación xeral do curso. 90
 
Observacións avaliación

A asistencia a clase e a participación así como os resultados obtidos en probas "sorpresa" servirán só para redondear ou definir a nota final.

O 10 % correspondente ás prácticas de laboratorio teránse en conta só cando o alumno acade a lo menos un 3.5 sobre 9 na proba mixta

Na mesa de la proba só se poderá ter instrumentos de escritura, calculadora e DNI

Os teléfonos móviles deberán estar en todo momento desconectados e gardados non puidiendo ser utilizados nin para consultar a hora

A folla de exame se volteará cando o indique o profesor/a

Deberán numerarse as follas correctamente e asinarse na primeira e na última folla do exame ó final do mesmo. Non se poderá facer o exame con lápis nin usar ningún tipo de corrector

Cada alumno estará atento únicamente ó seu exame, calquerar intento de botar unha ollada ó exame dun compañeiro supondrá a pérdida de 1,5 puntos. En caso de reincidencia retiraráse o exame.

En caso de transmisión de información entre alumnos, o exame lles será retirado ós dous.

La duración do exame será fixada polo profesor ó comezo do mesmo non habendo tempo extra, salvo indicación en contrario.

Cando se remate o exame deixarase volto enriba da mesa e o alumno se marchará sen facer ruido nin comentario alguno, en caso contrario poderá ser sancionado coa pérdida de 1,5 puntos.

A data e hora da revisión serán únicas, só se atenderán excepcións que estén moi xustificadas e dun xeito previo.

Pasarase lista antes darevisión, non puidiendo incorporarse á mesma alumnos que cheguen con posterioridade

Os mesmos criterios serán aplicados na oportunidade de xulio


Fontes de información
Bibliografía básica Burbano de Ercilla (). Física General. Tebar
Rossell (). Física general. Ed. AC
Alonso y Finn (). Física I y II. Fondo Educativo Interamericano
Sears, Zemansky, Young, Freedman (2013). Física Universitaria. Pearson
Beer y Johston (). Mecánica vectorial para ingenieros. Ed. Mc Graw-Hill

Os apuntes de clase estarán baseados na bibliografía antedita. O libro Física General de Burbano recomendase por ser un bo compendio técnico da materia, asemade ten un libro de problemas ordeados por conceptos. Sen embargo, tanto o Zemansky como o Tipler relatan mellor os fenómenos físicos.
Bibliografía complementaria Spiegel y Avellanas (). Fórmulas y tablas de matemática aplicada. Ed. Mc Graw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo infinitesimal I/632G02001
Física aplicada I/632G02004
Álxebra lineal I/632G02007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Cálculo infinitesimal II/632G02002
Álxebra lineal II/632G02008

Materias que continúan o temario

Observacións

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías