Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A4 |
Comprensión de la aleatoriedad de la mayoría de los fenómenos físicos, sociales y económicos, que permite actuar de la forma correcta en la toma de decisiones ante la presencia de incertidumbre y efectuar análisis y crítica racional de actuaciones. |
A14 |
Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón, metálicas y mixtas que permiten tener la capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras. |
A23 |
Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar tecnologías para resolver problemas relacionados con los residuos sólidos urbanos, la contaminación atmosférica, sonora y del agua. |
A24 |
Capacidad para diseñar y gestionar el abastecimiento y saneamiento de una población, incluyendo diseño y proyecto de soluciones de saneamiento, drenaje y gestión avanzada de aguas residuales en la ciudad. Conocimiento sobre procesos avanzados de depuración para la eliminación de nutrientes y de estrategias de gestión de aguas tiempo de lluvia. |
A25 |
Conocimiento y comprensión del funcionamiento de los ecosistemas y los factores ambientales con el fin de inventariar el medio, aplicando metodologías de valoración de impactos para su empleo en estudios y evaluaciones de Impacto Ambiental. |
A31 |
Capacidad para analizar y diagnosticar los condicionantes sociales, culturales, ambientales y económicos de un territorio, así como para realizar proyectos de ordenación territorial desde la perspectiva de un desarrollo sostenible. |
A32 |
Capacidad para elaborar, dirigir y participar en la redacción de los instrumentos de ordenación territorial, de planeamiento urbanístico y de planificación estratégica territorial. |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B11 |
Entender y aplicar el marco legal de la disciplina. |
B12 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
B14 |
Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo así como de integrarse en equipos multidisciplinares. |
B15 |
Claridad en la formulación de hipótesis. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir o funcionamento dos ecosistemas e os factores ambientais. |
A25
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B3 B6 B14
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Recoñecer, diagnosticar e propoñer solucións técnicas a problemas ambientais relacionados coa contaminación das augas |
A4 A24
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B2 B3 B6 B11 B12
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Recoñecer, diagnosticar e propoñer solucións técnicas a problemas relacionados coa contaminación de chans e por residuos. |
A4 A23
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B2 B3 B6 B11 B12
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Recoñecer, diagnosticar e propoñer solucións técnicas a problemas relacionados coa contaminación atmosférica e por ruídos |
A4 A23
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B2 B3 B6 B11 B12
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Realizar estudos e avaliacións de impacto ambiental |
A4 A25 A31 A32
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B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 B15
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C1 C3 C4 C6
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Estructurar un sistema de gestión ambiental normalizado en empresa constructora. |
A4 A14 A31
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B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B15
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C3 C4 C5 C6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) INTRODUCIÓN Á INGENIERÍA AMBIENTAL |
Da Ingeniería sanitaria á ingeniería ambiental. Conceptos iniciais e multidisciplinariedad. Evolución histórica. Orixe e consolidación da ética ambiental. Principios da política ambiental europea. Instrumentos de xestión ambiental. Sostenibilidad e ingeniería civil. |
2) ECOLOXÍA BÁSICA |
Orixes históricas e definición. O ecosistema. Fluxo de enerxía no ecosistema. Fluxo de materia no ecosistema. Conceptos relativos á poboación. Factores ecolóxicos. Ecosistemas acuáticos. Conceptos de microbiología. |
3) SAÚDE PÚBLICA. DEMOGRAFÍA HUMANA. |
Saúde pública. Demografía humana. Dotacións e período de proxecto. |
4) IMPACTO DAS OBRAS DE ENXEÑARÍA CIVIL |
O proxecto e a obra como xeradores de impactos positivos e negativos. Tipoloxía de obras e medios afectados. Estudo de casos e exemplos. |
5) USOS E PROBLEMÁTICA AMBIENTAL DE SOLOS |
Tipos e condicións naturais dos solos. Ocupación e alteración de solos. Conceptos de degradación e contaminación de solos. Orixe do problema dos solos contaminados. Lexislación e plans sobre xestión e conservación de solos. |
6) USO E PROBLEMÁTICA AMBIENTAL DA ATMOSFERA |
A atmosfera e os factores que gobernan o transporte e dispersión de contaminantes. Contaminantes atmosféricos primarios e secundarios. Control do po e a súa prevención.
Propiedades físicas do son e das vibracións. As fontes de ruído. Efectos da exposición ao ruído. Instrumentos de medida de ruído. Medidas de control de ruído. |
7) XESTIÓN DE RESIDUOS |
Introdución á xestión dos residuos (RCD e perigosos). Composición, orixe e produción dos residuos. Planificación e xestión. Recuperación e reciclaxe |
8) XESTIÓN DA AUGA |
Xestión da auga. Ciclos da auga. Usos consuntivos da auga. Política da auga en Europa. Estratexias de xestión sostible da auga. |
9) A AUGA NATURAL E A SÚA CONTAMINACIÓN |
A auga. Características e propiedades. Impurificación natural da auga. Factores que inciden na impurificación. Cuantificación de impurezas. Contaminación. Augas residuais domésticas. Augas residuais pecuarias. Contaminación de orixe agraria. Augas residuais industriais. Augas pluviais e augas de escorrentía urbana. Augas residuais urbanas. Concentracións e cargas de contaminación. |
10) A CALIDADE DA AUGA. O SEU CONTROL |
Conceptos de calidade de augas. Ciclo da auga e normativas de calidade. Parámetros e índices de calidade da auga. Control da calidade da auga no usos consuntivos. Control da calidade das augas naturais. Control da contaminación das verteduras. |
11) INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DE ABASTECEMENTO E AO TRATAMENTO DA AUGA.. |
Introdución. Elementos. Tratamento de augas. Obxectivos do tratamento. Tipos de tratamentos. Configuración das liñas de proceso dunha ETAP. |
12) INTRODUCCIÓN AOS SISTEMAS DE SANEAMENTO DE AUGAS RESIDUAIS |
Sistemas de saneamento e drenaxe. Redes de rede de sumidoiros e infraestruturas complementarias. Depuración e rexeneración de augas residuais. Obxectivos. Esquemas xerais de depuración. Liña de auga convencional e outros esquemas. Liña de lodos. |
13) VALORIZACIÓN DE AUGAS PLUVIAIS e AUGAS GRISES. |
Calidade das augas pluviais. Estratexias de xestión. Características das augas grises. Liñas de tratamento e depuración. |
14) O PROCEDEMENTO DE IMPACTO AMBIENTAL. |
Fundamentos, tipoloxías e procedementos administrativos. Declaración de impacto ambiental. Autorizacións de órganos ambientais e substantivos. Seguimento |
15) O ESTUDO DE IMPACTO AMBIENTAL. |
Contido dos estudos de impacto ambiental. O proxecto, as súas alternativas e as súas accións. Factores ambientais e inventario ambiental. Agregación e valoración de impactos. Medidas correctoras. Programas de vixilancia e control. |
16) SISTEMAS NORMALIZADOS DE XESTIÓN AMBIENTAL. |
Xestión ambiental en empresa construtora. Implantación diso 14001 en empresa construtora. Regulamento EMAS. Ecoauditorías. Integración con outros sistemas de xestión (ISO 9001). Normativa IPPC. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A14 A23 A24 A25 A31 A32 B2 C3 C5 C6 |
60 |
90 |
150 |
Estudo de casos |
A4 A14 A23 A24 A25 A31 A32 B9 B11 B12 B14 B2 B3 B6 C4 C5 C6 |
35 |
35 |
70 |
Proba obxectiva |
A4 A14 A23 A24 A25 A31 A32 B15 B2 B3 B4 B5 B7 C1 |
4 |
0 |
4 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A14 A23 A24 A25 A31 A32 B11 B2 B3 B4 |
1 |
0 |
1 |
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Atención personalizada |
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0 |
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0 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os profesores exporán en clase os diferentes temas apoiándose en presentacións gráficas. Esta información, xunto con outra que se considere complementaria (textos legais, artigos, etc.), será posta a disposición dos alumnos |
Estudo de casos |
Os profesores expoñerán, en función dos temas, casos prácticos reais que axuden a comprender mellor o problema ambiental analizado. |
Proba obxectiva |
Realizarase un exame individual de resposta a preguntas curtas que repasen aspectos fundamentais do temario |
Proba de resposta múltiple |
O alumno deberá superar un test que revise aspectos e conceptos fundamentais dos temas da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
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Descrición |
Os alumnos, unha vez realizada a exposición por parte do profesor, podran consultar dúbidas. Os alumnos poderán cosultar dúbidas en horario de tutoría. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
A4 A14 A23 A24 A25 A31 A32 B15 B2 B3 B4 B5 B7 C1 |
O seu peso será de ata 5 puntos. Deberá superarse unha nota mínima. |
70 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A14 A23 A24 A25 A31 A32 B11 B2 B3 B4 |
O test terá un peso máximo de 2 puntos. Deberá superarse unha nota mínima. |
30 |
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Observacións avaliación |
Dado que se trata dunha materia anual o curso e o contido da materia queda estruturado en dous bloques de coñecemento. No primeiro bloque impártense os temas 1, 8 ,9 ,10 ,11 ,12 e 13, e no segundo os restantes. O alumno debe aprobar cada bloque da materia. Non se fan medias nin unha parte compensa á outra. En xaneiro realízase unha proba de avaliación do primeiro bloque (que se pode considerar extraordinaria); esta proba permite liberar esta parte da materia. Nas convocatorias, ou oportunidades, ordinarias realízase unha avaliación independente de cada unha das partes. Aos alumnos gárdaselles" a parte aprobada ata o final do ano académico. Os alumnos a tempo parcial serán avaliados coa metodoloxía anteriormente descrita.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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J.L. Bueno, H. Sastre y A.G. Lavin (1997) (1997). "Contaminación e ingeniería ambiental". FICYT
E. Hontoria, M. Zamorano (2000). "Fundamentos del manejo de los residuos urbanos”. Colección Seinor . Colegio de Ing. Caminos
G. Tchobanoglous, G., H. Theisen (1994). "Gestión integral de residuos sólidos". McGraw-Hill
ITSEMAP AMBIENTAL (1994). "Manual de contaminación ambiental". MAPFRE
V. Conesa Fdez. (1995). “Guía metodológica para la evaluación de impacto ambiental”. Mundi Prensa
MOPTMA (1992). “Guía para la elaboración de estudios del medio físico: contenido y metodología”;. Ministerio de Obras Públicas, Transporte y Medio Ambiente
MOPT ((1989-1994). ). “Guías metodológicas para la elaboración de estudios de impacto ambiental:....diversos títulos”. MOPT-Monografías de la Secretaría de Estado para las Políticas del Agua y el Medio Ambiente
G. Kiely (1998). “Ingeniería ambiental. Fundamentos. Entornos. Tecnologías y sistemas de gestión”. McGraw-Hill
Metcalf&Eddy, tercera edición (1995). “Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización”. McGraw-Hill
Tejero, J. Suárez, J. Temprano, A. Jácome (2001). “Introducción a la ingeniería sanitaria y ambiental”. Universidad de Cantabria y Universidade da Coruña |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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