Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A4 |
CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
Identificar as características dunha organización
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A1 A4 A5 A6 A7 A8 A12 A20 A21 A24
|
|
C2
|
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas |
A3 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23
|
B8 B10 B11 B12 B13
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
INTRODUCCIÓN
TEMA 1: O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA SOCIEDADE
|
- |
TEMA 2: APARICIÓN DA SOCIOLOXÍA INDUSTRIAL E DA EMPRESA
|
- |
PARTE I: ANÁLISIS HISTÓRICO DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN
TEMA 3: APARICIÓN DA SOCIEDADE INDUSTRIAL
|
- |
TEMA 4: A SEGUNDA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL. REVOLUCIÓN CIENTÍFICO-TÉCNICA
|
- |
TEMA 5: A TERCEIRA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL A SOCIEDADE POST-MODERNA
|
- |
PARTE II: A EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN.
TEMA 6: ANÁLISIS BÁSICO DA EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN
|
- |
TEMA 7: ORGANIZACIÓN E CULTURA EMPRESARIAL
|
- |
TEMA 8: ORGANIZACIÓN E NOVOS ESTILOS DE DIRECCIÓN
|
- |
PARTE III: TRABALLO E SOCIEDADE INDUSTRIAL
TEMA 9: O TRABALLO NA SOCIEDADE INDUSTRIAL
|
- |
TEMA 10: MOTIVACIÓN E SATISFACCIÓN NO TRABALLO
|
- |
TEMA 11: NOVAS ESTRUCTURAS LABORALES E MERCADO DE TRABALLO
|
- |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 |
16 |
32 |
48 |
Workshop |
A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 |
24 |
60 |
84 |
Oral presentation |
B4 B5 B10 B14 C1 C2 C4 |
4 |
2 |
6 |
Objective test |
B1 B2 B13 |
2 |
6 |
8 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación oral da parte teórica da asignatura, con discusión e preguntas dirixidas a os alumnos co fin de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Workshop |
Sesiones eminentemente prácticas donde os alumnos, de forma individual e en grupo, poñen en práctica os coñecementos adquiridos e realizan prácticas e traballos. |
Oral presentation |
Exposición oral de algún dos traballos realizados polos alumnos de manera individual ou en grupo. |
Objective test |
Consistirá na realización dun examen da parte teórica da asignatura con preguntas de desarrollo relativas ó contido teórico da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Objective test |
|
Description |
Realizarase un seguemento personal dos alumnos a través de tutorías como complemento das actividades a realizar.
Realizaranse titorías de grupos reducidos (4 horas a cada grupo de 15 alumnos) fóra do horario das clases e cuxa distribución indicará debidamente o profesor. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 |
Control de asistencia |
5 |
Workshop |
A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 |
Exercicios, prácticas individuais ou en grupo realizados en clase e entrega de traballo final |
50 |
Objective test |
B1 B2 B13 |
Exame teórico con preguntas de desenvolvemento sobre a parte teórica da materia. Non será necesario realizalo para aqueles alumnos que superen a materia a través da modalidade de avaliación continua. Si será obrigatorio no caso de alumnos non presenciais ou que se acollan ao tempo parcial ou dispensa académica e neses casos casos a súa cualificación suporá o 100% da nota na materia. |
30 |
Oral presentation |
B4 B5 B10 B14 C1 C2 C4 |
Exposición oral de traballo final individual ou en grupo. |
15 |
|
Assessment comments |
No caso de que o alumno solicitase a convocatoria
adiantada éste será avaliado a través dunha proba obxetiva con preguntas relativas á parte teórica da asignatura. Na proba obxetiva establécese a necesidade de alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10 para superar a
materia. A ponderación desta proba nesta convocatoria será do 100%. Na convocatoria de xaneiro (1ª oportunidade) se contemplan dous sistemas de avaliación: a) Os alumnos que sigan o curso de manera presencial e se acollan á modalidade de avaliación continua serán evaluados en
base a tres criterios: 1) asistencia e participación en clase (15% da nota); 2) realización de
prácticas (40% da nota); e c) entrega de traballo final e exposición oral en clase (45% da nota). Neste caso, as
lecturas, os traballos, a exposición oral e as prácticas constitúen o 100% da súa nota final. b) Os alumnos matriculados que non asistan a clase e aqueles que se acollan á dispensa académica ou tempo parcial deberán realizar a proba obxetiva da parte teórica da asignatura na data das convocatorias oficiais de primeira e segunda oportunidade. Neste caso, a nota do
examen representará o 100% da súa calificación. Na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) os alumnos serán evaluados a través dunha
proba obxetiva da parte teórica da asignatura. Neste caso, a nota do examen representará o 100% da súa nota final. A calificación de Non
Presentado corresponde ó alumno cundo só participe de actividades de
evaluación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a
calificación final, con independencia da calificación alcanzada.
|
Sources of information |
Basic
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA: Bell, D. (1984): Las ciencias sociales tras la Segunda Guerra Mundial, Madrid, Ed. Alianza Universidad. Bosch, J. LL. y Torrente, D. (2000): Sociología del trabajo, Barcelona, Ediciones de la Universidad de Barcelona. Duverger, M. (1962): Métodos de las ciencias sociales, Barcelona, Ed. Ariel. Giner, S. (1979): Sociología, Barcelona, Ed. Península. Guiddens, A. (2001): Sociología, Madrid, Ed. Alianza. Lucas Marín, A. (1984): Sociología de la empresa, Madrid, Ed. Ibérica. Macionis, J. y Plummer, K. (2010): Sociología, Madrid, Prentice Hall. Osterman, P. (Comp.) (1988): Los mercados internos de trabajo, Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Rocher, G. (1980): Introducción a la Sociología General, Barcelona, Ed. Herder. Sarries Sanz, L. (1999): Sociología industrial, Zaragoza Mira Editores. Sayer, A. y Walker, R. (1992): La nueva economía social. Reelaboración de la división del trabajo, Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Solow, R. M. (1992): El mercado de trabajo como institución social, Madrid, Alianza Editorial. Vatin, F. (2004): Trabajo, ciencia y sociedad. Ensayos de Sociología y epistemología del trabajo, Buenos Aires, Lumen. Watson, T. (1995): Trabajo y Sociedad. Manual introductorio a la Sociología del trabajo, industrial y de la empresa, Barcelona, Hacer Editorial.
|
Complementary
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA: Finkel, L. (1994): La organización social del trabajo, Madrid, Pirámide. García Madaria, J. M. (1985): Teoría de la organización y sociedad contemporánea, Barcelona, Ariel Ciencia Política. Garmendia, J. A. (Ed.) (1987): Sociología industrial y de la empresa, Madrid, Ed. Apilar. Köhler, H. D. y Artiles, A. M. (2007): Manual de la Sociología del trabajo y de las relaciones laborales, Madrid, Delta Publicaciones. Rifkin, J. (1996): El fin del trabajo. Nuevas tecnologías contra puestos de trabajo: El nacimiento de una nueva era, Barcelona, Ed. Paidós. -(2011): La tercera revolución industrial. Cómo el poder lateral está transformando la energía, la economía y el mundo, Barcelona, Ed. Paidós.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|