Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1. Ser capaz de integrar o fenómeno da discapacidade e a dependencia dentro da construción social do proceso saúde-enfermidade |
A2 |
CE2. Ser capaz de deseñar proxectos de investigación no ámbito da discapacidade e dependencia |
A14 |
CERF9. Coñecer e comprender os recursos sociosanitarios dispoñibles para as persoas con discapacidade e dependencia. |
A18 |
CEIP3. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados acerca da identificación e intervención psicolóxica da deterioración cognitiva. |
A24 |
CEIP9. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo da problemática derivada do coidado a persoas dependentes. |
A26 |
CEIP11. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo do envellecemento satisfactorio. |
A27 |
CEIP12. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no ámbito do envellecemento satisfactorio |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
B10 |
CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C4 |
CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das variables persoais e sociais que favorecen un envellecemento con éxito. |
AI1 AI14 AI18 AI24 AI26 AI27
|
BI1 BI2 BI6 BI9 BI10
|
CI1 CI2 CI4
|
Coñecemento e manexo das pautas que favorecen un envellecemento con éxito. |
AI1
|
BI1 BI2 BI7 BI9 BI10
|
CI1 CI2
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
AI26 AI27
|
BI1 BI2
|
|
Ser capaz de deseñar e avaliar programas de envellecemento satisfactorio a través da investigación.
|
AI2 AI26 AI27
|
BI1 BI6 BI7 BI9 BI10
|
CI1 CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- O envellecemento satisfactorio. Aspectos xerais. |
Aspectos xerais do envellecemento satisfactorio |
Tema 2.- Funcionamiento cognitivo nas persoas maiores.
|
2.1. A explicación do envellecemento: o modelo da competencia vs. o modelo do declive
2.2. Cambios bio-psico-sociais no envellecemento
2.3. Os procesos cognitivos no envellecemento
2.3.1. A intelixencia
2.3.2. A atención
2.3.3. A memoria
2.4. Factores sociais e afectivo-motivacionais na vellez
2.5. Variables moduladoras do desenrrolo cognitivo nas persoas maiores |
Tema 3.- Calidade de vida e benestar psicolóxico na vellez |
3.1. Introducción
3.2 Calidade de Vida
3.3. Calidade de Vida e Autodeterminación
3.4. A calidade de Vida nas persoas maiores
3.5. A medida da Calidade de Vida
3.6. Benestar Psicolóxico |
Tema 4.- Benestar subxetivo e benestar psicolóxico nas persoas maiores.
|
4.1. Benestar Subxetivo
4.1.1. A medida do Benestar Subxetivo.
4.2. Benestar psicolóxico
4.2.1. As dimensións do Benestar Psicolóxico
4.2.2. A medida do Benestar Psicolóxico
4.2.3. Variables que influen no Benestar Psicolóxico
|
Tema 5.- Dimensións do Benestar Psicolóxico na vellez.
|
5.1. A Autoaceptación
5.1.1. O Autoconcepto
5.1.1.1. A autoestima
5.1.2. As creencias de Autoeficacia
5.1.3. A autoaceptación nas persoas maiores
5.2. As Relacións Positivas cos demais
5.2.1. O sentimiento de soedade
5.2.2. As Relacións Sociais nas persoas Maiores
5.3. A Autonomía
5.3.1. A Autodeterminación
5.3.2. A Autorregulación
5.3.3. A Autonomía nas persoas maiores
5.4. O Dominio do Entorno
5.4.1.Caracterización do control. O control percibido.
5.4.2. O locus de control
5.4.3. As Atribucións Causais
5.4.4. A Indefensión Aprendida
5.5.5. O Dominio do entorno nas Persoas Maiores
5.5. O Propósito na Vida (As Metas)
5.5.1. As Metas: Aproximación conceptual
5.5.2. As metas personais na Vellez
5.6. O Crecemiento e o Desenrrolo Persoal
5.6.1. O Crecemiento persoal no marco da Psicoloxía positiva: análise da súa relación con outros constructos
5.6.1.1. Crecemento persoal e autodeterminación
5.6.1.2. Crecemento persoal e estado de fluxo
5.6.1.3. Crecemento persoal e engagement
5.6.1.4. Crecemento persoal e resiliencia
5.6.1.5. Crecemento persoal e mindfulness
5.6.1.6. Crecemento persoal e autoeficacia
5.6.2. O crecemento persoal nas persoas maiores |
Tema 6.- Sexualidade na Vellez |
6.1. A vida emocional e afectiva
6.1.1. A importancia dos afectos e a sexualidade na vellez
6.2. Factores que condicionan a sexualidade na vellez
6.2.1. Disfuncións sexuais femeninas e masculinas mais frecuentes na vellez
6.2.2. Cambios na resposta sexual do home
6.2.3. Cambios na resposta sexual da muller
6.3. Intervencións para optimizar a vida sexual e afectiva na vellez
6.4. Mitos e estereotipos sobre a sexualidade no maior que siguen vixentes
6.5. A sexualidade como algo natural |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A14 A18 A24 A26 C2 |
1 |
5 |
6 |
Lecturas |
A2 B10 C4 |
2 |
6 |
8 |
Portafolios do alumno |
C1 |
4 |
24 |
28 |
Proba obxectiva |
A1 A14 A26 B2 B7 |
2 |
0 |
2 |
Recensión bilbiográfica |
A1 B10 |
1 |
7 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 A14 A18 A24 A26 B6 C2 |
60 |
0 |
60 |
Traballos tutelados |
A27 B1 B9 |
2 |
10 |
12 |
Discusión dirixida |
B2 |
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relacionados con envellecemento
Empregarase, sobre todo, como introdución aos temas |
Lecturas |
Utilizaranse diversos documentos (libros, artigos, etc...) como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Portafolios do alumno |
o alumno recollerá de forma ordeada todo o traballado na materia |
Proba obxectiva |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.
Resposta múltiple para escoller só unha opción como correcta |
Recensión bilbiográfica |
deberán ler un libro, analizar o seu contido e elaborar unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais dos temas que compoñen a materia
|
Traballos tutelados |
Baixo a tutela do profesor o alumno realizará algún traballo ou actividade relacionada cos contidos da materia |
Discusión dirixida |
Os alumnos, por grupos, discutirán sobre un tema relacionado coa materia de forma libre, informal e espontánea pero coordinados polo profesor ou un moderador. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
Recensión bilbiográfica |
|
Descrición |
Tratarase de facer un seguimento do alumno sobre todo na metodoloxía de Portafolios, Recensión bibliográfica e Traballos tutelados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A27 B1 B9 |
Actividades sobre a temática da materia |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A14 A26 B2 B7 |
O alumno realizará un exame onde se evaluará a adquisición dos contidos básicos da materia |
50 |
Recensión bilbiográfica |
A1 B10 |
Farase una recensión bibliográfica das fontes sinaladas pola profesora en cada caso concreto |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
? Pardo, A. (2005). La cultura de la sobreprotección. . Revista Multidisciplinar de Gerontología, 15 (3), 166-170.
Díaz, D.; Rodríguez-Carvajal, R.; Blanco, A., Moreno-Jiménez, B.; Gallardo, I.; Valle, C., y van Die (2006). Adaptación española de las escalas de bienestar psicológico de Ryff. Psicothema, 18, 572-577
Casas, F. y Aymerich, M. (2005). Calidad de vida en las personas mayores. En S. Pinazo y M. Sánchez (Dirs.) Gerontología . Madrid: Pearson
Lehr, U. (2004). Calidad de vida, satisfacción con la vida, envejecimiento satisfactorio y bienestar subjetivo. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 39, 3, 2-7
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2002). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza
Vega, J.L. y Bueno, B. (1995). Desarrollo adulto y envejecimiento.. Madrid: Síntesis
Blanco, A. y Díaz, D. (2005). El bienestar social: su concepto y medición. Psicothema, 17, 4, 582-589
Ruíz-Vargas, J.M. (2008). Envejecimiento y memoria ¿cómo y por qué se deteriora la memoria con la edad? . Revista española de geriatría y gerontología, 43 (5), 268-270.
Li, F., Fisher, K. J., Harmer, P., McAuley, E. y Wilson, N. L. (2003). Fear of falling in elderly persons: association with falls, functional ability and quality of life.. Journal of Gerontology: Psychological Sciences, 58 B(5), 283-290.
Ryff, C. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081
Argyle, M. (1997). Is happiness a cause of health?. Psychological Health, 12, 769-781
Regás, R. (2010). La hora de la verdad. Una Mirada a la vejez.. Badalona: Ara Llibres.
Triadó, C., Villar, F., Solé, C. y Osuna, M. J. (2005). La medida del bienestar en personas mayores: adaptación de la escala de Ryff. . Revista de Psicología General y Aplicada, 58 (3), 347-363.
Argyle, M. (1992). La psicología de la felicidad. Madrid: alianza
Rippon, I., Kneale, D., de Oliveira, C., Demakakos, P. y Steptoe, A. (2013). Perceived age discrimination in older adults. . Age and ageing.
Bermejo, L. (2006). Promoción del envejecimiento activo. Programas de preparación a la jubilación.. http://dialnet.unirioja. es/servlet/extart?codigo=2756877
Fernández-Ballesteros, R., Moya, R., Íñiguez, J. y Dolores, M. (1999). ¿Qué es la psicología de la vejez? . Madrid: Biblioteca Nueva. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|