Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Conocer y comprender la morfología, la fisiología, la patología y la conducta de las personas, tanto sanas como enfermas, en el medio natural y social. |
A2 |
Conocer y comprender las ciencias, los modelos, las técnicas y los instrumentos sobre los que se fundamenta, articula y desarrolla la fisioterapia. |
A17 |
Comprender la importancia de actualizar los conocimientos, habilidades, destrezas y actitudes que integran las competencias profesionales del fisioterapeuta. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ciencias biolóxicas. |
A1 A2
|
|
|
Ciencias físicas. |
A2
|
|
|
Manifestar discreción. |
|
|
C4
|
Traballar con responsabilidade. |
|
|
C4
|
Relacionarse de forma efectiva co equipo pluridisciplinar. |
|
|
C1
|
Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional. |
|
|
C6 C8
|
Desenvolver a función docente. |
A17
|
|
C6 C7 C8
|
Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes. |
A17
|
|
C7
|
Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
A17
|
|
C7 C8
|
Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais. |
|
|
C4 C6
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C5 C8
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
C2
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Biofísica |
• Tema 1.1: Magnitudes físicas. Medida, dimensións e unidades.
• Tema 1.2: Enerxía mecánica. Conservación. Rozamento.
Medios deformables. Elasticidade.
• Tema 1.3: Biorreoloxía e Fluídos. Principios de hidrostática.
Principios de hidrodinámica. Fluidos reais.
• Tema 1.4: Calor e temperatura. Propagación da calor.
Primeiro e Segundo Principios da Termodinámica.
• Tema 1.5: Movemento vibratorio. Son. Ultrason
• Tema 1.6: Electricidade. Cargas, campos e potenciais eléctricos. Elementos eléctricos activos e pasivos.
Electrocinética continua e alterna. Magnetismo.
• Tema 1.7: Radiación electromagnética. Espectro electromagnético. Radioactividade.
|
2. Bioquímica |
• Tema 2.1 Biomoléculas e bioelementos.
• Tema 2.2 Glúcidos estrutura e función
• Tema 2.3 Lípidos estructura e función
• Tema 2.4 Ácidos nucleicos
• Tema 2.5 Proteínas estructura e función
• Tema 2.6 Enzimas e cinética enzimática
• Tema 2.7 Introducción ao Metabolismo
• Tema 2.8 Introducción á Bioloxía Molecular
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A2 C7 C8 |
2 |
1 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 C6 C8 |
14 |
28 |
42 |
Problem solving |
A1 A2 C6 |
9 |
18 |
27 |
Laboratory practice |
A2 C3 C5 C6 C7 |
9 |
9 |
18 |
ICT practicals |
A2 C1 C2 C3 |
9 |
9 |
18 |
Objective test |
A2 C8 |
3 |
15 |
18 |
Supervised projects |
A17 C3 C4 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Personalized attention |
|
12 |
0 |
12 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación da asignatura por parte dos profesores responsables indicando o programa da materia e as pautas para a sua evaluación. |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación pormenorizada dos distintos temas e subtemas teóricos da materia. |
Problem solving |
Resolución de problemas por parte dos alumnos co auxilio do profesor. Parte dos mesmos os realizan os alumnos de forma autónoma, induvidualmente o en parella. |
Laboratory practice |
Faranse prácticas de laboratorio reais coa participación activa dos alumnos dentro das posibilidades que nos brinda a Escola. Inclúese a toma de datos e o seu tratamento, así como a entrega dos resultados. |
ICT practicals |
Faranse prácticas virtuais a través de páxinas web adecuadas. O alumno terá que supoñer casos, tomar datos e tratalos. Os resultados se entregarán o Profesor para a sua evaluación. |
Objective test |
Exame dos contidos teóricos e prácticos da materia, con especial atención á resolución de problemas. |
Supervised projects |
Os alumnos realizarán un traballo de cada Tema da materia a proposición do Profesor. Dito traballo será entregado para a súa evaluación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Laboratory practice |
ICT practicals |
Supervised projects |
|
Description |
Os profesores da materia atenderán personalmente a todos e cada un dos seus alumnos para guialos na solución dos problemas plantexados, a realización das prácticas tanto de Laboratorio coma usando TIC. Os titulos dos traballos tutelados serán repartidos entre o alumnado para a súa realización, xunto coas fontes bibliográficas necesarias. Finalmente se habilitarán horas de tutoría para a atención personalizada do alumno onde se lle resolverán as dúbidas de calquera parte da materia e metodoloxía. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A1 A2 C6 |
Corrección dos problemas propostos os alumnos para a súa realización autónoma. |
14 |
Laboratory practice |
A2 C3 C5 C6 C7 |
Asistencia e Libreta de Laboratorio |
6 |
ICT practicals |
A2 C1 C2 C3 |
Asistencia e Folla de resultados acadados e o seu tratamento |
2.5 |
Objective test |
A2 C8 |
Exame de Teoría e de Problemas. |
68.5 |
Supervised projects |
A17 C3 C4 C8 |
Corrección do traballo entregado polo alumno. |
9 |
|
Assessment comments |
As porcentaxes das cualificacións varian na parte de Biofísica e Bioquímica, aparecendo na táboa superior a media de ambas. Así, na mesma orde e de arriba abaixo, as porcentaxes de Biofísica son: 10, 10, 5, 70 e 5%. E as de Bioquímica: 18, 2, 0, 67 e 13%. A realización das prácticas de Biofísica é OBLIGATORIA polo que non se pode aprobar esa parte da materia sen facelas. Os alumnos que por RAZÓN XUSTIFICADA non poidan asistir ás sesións de prácticas poderán facer un
traballo equivalente acordado coa profesora. Será necesario obter un mínimo de 4 sobre 10 na Proba obxectiva para poder sumar o resto das notas. A inasistencia as clases en mais dun 20% inhabilita ó alumno a ser evaluado, excepto que haxa unha causa xustificada a opinión do Profesor. A nota final será o 50% de Bioquímica e o 50 % de biofísica. Para superar a asignatura será necesario ter as duas partes aprobadas. O aprobado dunha parte en xaneiro conservarase ate o exame de xullo.
|
Sources of information |
Basic
|
A. Herráez Sánchez (2008). Biomodel. Alcalá de Henares
Diaz Zagoya & Juárez Oropeza (2007). Bioquímica un enfoque básico aplicado a las ciencias de la vida. McGrawHill
Mathews, Van Holde y Ahern (2002). Bioquímica, 3ª ed. . Madrid
Devlin, T.M. (1999). Bioquímica. Libro de texto con aplicaciones clínicas. Barcelona
Ortuño (1996). Física para biología, medicina, veterinaria y farmacia. Barcelona
Cromer A.H. (1992). Física para las ciencias de la vida. Barcelona
Voet, Voet & Voet (2007). Fundamentos de bioquímica. Paramericana
Gómez Capilla, J.A., Gómez Llorente, C. (2004). Iniciación al estudio de la bioquímica. Madrid
Angel Franco García (2006). Prácticas de Física. Pais Vasco |
|
Complementary
|
Maugan, R., Gleeson, M. and Greenhaff, P.L. (1997). Biochemistry of Exercise & Training. Oxford
Teixidó Gómez, F. (2005). Biología. Madrid
Stryer, L., Berg, J.M. y Tymoczko, J.L. (2003). Bioquímica, 5ª ed. . Barcelona
Varios (2008). Biorom. Varios
Cussó, López y Villar (2004). Física de los procesos biológicos. Barcelona
Zaragoza JR (1992). Física e instrumentación médicas. Madrid |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
E unha materia de caracter fundamental, e moitas da carreira necesitan destes coñecementos para ser comprendidas na súa totalidade. |
|