Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Conocer y comprender la morfología, la fisiología, la patología y la conducta de las personas, tanto sanas como enfermas, en el medio natural y social. |
A2 |
Conocer y comprender las ciencias, los modelos, las técnicas y los instrumentos sobre los que se fundamenta, articula y desarrolla la fisioterapia. |
A3 |
Conocer y comprender los métodos, procedimientos y actuaciones fisioterapéuticas, encaminados tanto a la terapéutica propiamente dicha a aplicar en la clínica para la reeducación o recuperación funcional, como a la realización de actividades dirigidas a la promoción y mantenimiento de la salud. |
A6 |
Valoración diagnóstica de cuidados de fisioterapia según las normas y con los instrumentos de validación reconocidos internacionalmente. |
A7 |
Diseñar el plan de intervención de fisioterapia atendiendo a criterios de adecuación, validez y eficiencia. |
A8 |
Ejecutar, dirigir y coordinar el plan de intervención de fisioterapia, utilizando las herramientas terapéuticas propias y atendiendo a la individualidad del usuario. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e comprender as bases científicas, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve o Exercicio terapéutico |
A2 A3
|
|
C1
|
Elaborar un Plan de Exercicio Terapéutico atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A2 A3 A6 A7
|
|
C1
|
Definir as bases anatómicas, biomecánicas e fisiolóxicas do Exercicio Terapéutico |
A2 A3
|
|
C1
|
Coñecer e relacionar os efectos fisiolóxicos e terapéuticos do exercicio sobre os diferentes sistemas e tecidos orgánicos |
A1 A2 A3
|
|
C1
|
Coñecer o concepto de Exercicio Terapéutico así como os seus obxectivos e modalidades de avaliación e aplicación/execución |
A2 A3 A6
|
|
C1
|
Coñecer as indicacións e contraindicacions do Exercicio Terapéutico |
A2 A3
|
|
C1
|
Saber executar as distintas modalidades e técnicas de exercicio terapéutico e avaliar os resultados mostrando en todo momento unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
A2 A3 A7 A8
|
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: Introdución ao exercicio terapéutico en Fisioterapia. Consideracións xerais sobre a estrutura do movemento. |
Concepto de Exercicio terapéutico
Modelo actual de discapacidade
Consideracións xerais sobre a estrutura do movemento. |
TEMA 2: Adaptación e exercicio físico. |
Adaptación. Tipos de adaptación
Fatiga
Carga: concepto e tipos
Principios xerais do adestramento
|
TEMA 3: Adaptacións do aparello locomotor ao exercicio terapéutico |
Adaptación do tecido neuro-muscular
Adaptación do tecido osteo-cartilaxinoso
Adaptación do tecido conxuntivo
|
TEMA 4: Adaptacións cardiovasculares ao exercicio terapéutico |
Resposta e adaptación cardíaca ao exercicio
Respostas e adaptacións da circulación periférica e presión arterial ao exercicio
|
TEMA 5: Adaptacións respiratorias e exercicio terapéutico
|
Función respiratoria durante exercicio. Regulación
Difusión e transporte de gases no exercicio
Equilibrio acedo-base
|
TEMA 6: Outras adaptacións e exercicio terapéutico |
Adaptacións neuroendocrinas ao exercicio
Adaptacións hematolóxicas ao exercicio
Función renal e exercicio
Función gastrointestinal e exercicio
Adaptación psicosocial e exercicio
|
TEMA 7: Sistemas de avaliación e rexistro en exercicio terapéutico |
Probas antropométricas
Probas cardiorrespiratorias
Probas neuromusculares
Probas biomecánicas
Outras probas |
TEMA 8: Capacidades físicas e metodoloxía de desenvolvemento no ámbito terapéutico.
|
Capacidades Físicas. Xeneralidades
Forza
Velocidade
Resistencia
Flexibilidade
Métodos de intervención
Deseño dun programa
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 C1 |
12 |
11 |
23 |
Collaborative learning |
A2 A3 A7 C1 |
12 |
15 |
27 |
Laboratory practice |
A6 A7 A8 C1 |
26 |
10 |
36 |
Practical test: |
A6 A7 A8 C1 |
1 |
20 |
21 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 A7 C1 |
2 |
40 |
42 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Efectuarase a exposición oral do temario da materia, complementándose a mesma co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. |
Collaborative learning |
Organizarase a clase en varios grupos nos que os alumnos traballan conxuntamente na resolución de tarefas e/ou realización de traballos propostos polo profesor co fin de lograr unha mellor comprensión dos programas de exercicio terapéutico. Con este obxetcivo poderán tamén realizarse prácticas de exercicio terapeútico nas que os alumnos vivencien a dirección e realización dun programa destas características. |
Laboratory practice |
Estas sesións servirán para pór en práctica os contidos teóricos impartidos mostrando ao alumno a execución, os procedementos e as técnicas de prescrición do exercicio terapéutico en fisioterapia así como distintos sistemas de avaliación/rexistro. Así mesmo profundarase na execución práctica e o control das distintas modalidades de exercicio terapéutico. |
Practical test: |
Proba de carácter oral na que se valorará fundamentalmente a a execución das distintas técnicas de tratamento e valoración así como o deseño de exercicios/programas no ámbito do exercicio terapéutico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode conter distintos tipos de preguntas: preguntas test, de resposta breve e de desenvolvemento. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Collaborative learning |
|
Description |
Tanto nas sesións maxistrais, como nas prácticas de laboratorio, fomentarase a participación activa do alumno, estimulando a formulación de dúbidas e a intervención do alumnado. No caso da aprendizaxe colaborativo, orientarase ao alumnado e resolveranse as dúbidas que poidan ir xurdindo, de forma grupal ou individual. En todas e cada unha das metodoloxías, o alumno terá acceso a unha atención personalizada a través das tutorías presenciais e/ou virtuais (a través da plataforma moodle e/ou do correo electrónico). |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Practical test: |
A6 A7 A8 C1 |
Exame práctico de todos os contidos da materia.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia. Os alumnos terán dúas opcións para realizar a proba práctica:
1. Ao longo do curso, xa que se realizará unha ou varias probas de avaliación durante as prácticas.
2. Nas oportunidades oficiais de xaneiro e xullo.
Os alumnos que superasen a opción 1 pero queiran subir a nota mediante a opción 2, poderán presentarse a este última pero non se lles manterá a nota anterior. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 A7 C1 |
Exame de todos os contidos da materia, que inclúe os tratados nas sesións maxistrais, prácticas, sesións de aprendizaxe colaborativo e lecturas recomendadas. O tipo de exame será de exposición escrita podendo incluír preguntas tipo test e/ou preguntas de resposta breve e/ou para desenvolver.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia. Os alumnos terán dúas opcións para superar a proba mixta:
1. Ao longo do curso, xa que se realizarán distintas probas de avaliación dos contidos. Para superar esta opción, os alumnos deberán sacar polo menos un 5 sobre 10 en cada unha das probas propostas polo profesorado.
2. Nas oportunidades oficiais de xaneiro e xullo.
Os alumnos que superasen a opción 1 pero queiran subir a nota mediante a opción 2, poderán presentarse a última pero non se lles manterá a nota anterior. alumnos que superasen a opción 1 pero queiran subir a nota mediante a opción 2, poderán presentarse a este última pero non se lles manterá a nota anterior.
|
60 |
Laboratory practice |
A6 A7 A8 C1 |
Os contidos tratados nestas prácticas serán obxecto de avaliación mediante a proba práctica e/ou proba mixta.
Valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude e participación razoada, de forma continuada durante todo o curso. A avaliación continuada das prácticas suporá un 10 % da nota final en caso de superar a proba práctica e a proba mixta. |
10 |
Collaborative learning |
A2 A3 A7 C1 |
Os contidos tratados nestas clases interactivas de aprendizaxe colaborativo serán obxecto de avaliación mediante a proba mixta e/ou proba práctica.
Valorarase tamén a asistencia e a realización de traballos propostos, de forma continuada durante todo o curso. Esta avaliación suporá un 10% da nota final en caso de superar probar práctica e a proba mixta.
|
10 |
|
Assessment comments |
<br />
|
Sources of information |
Basic
|
García Manso JM, Navarro M, Ruiz JA (1998). Bases teóricas del entrenamiento deportivo. Madrid: Gymnos
Kisner C, Colby LA (2010). Ejercicio terapéutico fundamentos y técnicas. Barcelona: Paidotribo
Hall CM, Brody LT. (2006). Ejercicio Terapéutico. Recuperación funcional.. Barcelona: Paidotribo
Lesmes, D (2007). Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana
López Chicharro, J, Fernández Vaquero, A (2007). Fisiología del Ejercicio. Madrid: Panamericana |
|
Complementary
|
Cook, G. (2010). Movement : functional movement systems : screening, assessment, and corrective strategies. Aptos : On Target Publications
Cook, G. (2003). Athletic body in balance. Champaign : Human Kinetics
(). Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics |
Boyle, M. Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics; 2004 Reiman, M.P., Manske, R.C. Functional Testing in Human Performance. United States: Human Kinetics; 2009 Heyward, V.H. Evaluación de la aptitud física y Prescripción del ejercicio. Madrid: Panamericana. 2008 Hall, C.M., Brody, L.T. Therapeutic Exercise: Moving Toward Function. Baltimore: Lippincott Williams & Williams. 2005 Ellenbecker,
T.S., Davies, G.J. Closed Kinetic Chain Exercise: A Comprehensive Guide
to Multiple-Joint Exercises. United States: Human Kinetics. 2001 Huber, F.E., Wells, C.L. Therapeutic Exercise: Treatment Planning for Progression. United States: Elsevier. 2006 Bandy,
W.D., Sanders, B. Therapeutic Exercise for Physical Therapist
Assistants: Techniques for Intervention. United States: Lippincott
Williams & Williams. 2008 Lesmes, D. Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana. 2007 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMÍA I E HISTOLOXÍA/651G01001 | ANATOMÍA II/651G01002 | FISIOLOXÍA/651G01003 | CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | VALORACIÓN FUNCIONAL E PSICOSOCIAL/651G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | VALORACIÓN FUNCIONAL E PSICOSOCIAL/651G01007 | BIOMECÁNICA/651G01009 | FISIOTERAPIA NAS ALTERACIÓNS ESTÁTICAS E DINÁMICAS DO RAQUIS/651G01015 | REHABILITACIÓN CARDIO-RESPIRATORIA E VASCULAR/651G01020 | FISIOTERAPIA NAS DISFUNCIÓNS DO APARELLO LOCOMOTOR/651G01024 | FISIOTERAPIA DA ACTIVIDADE FÍSICA E DEPORTIVA/651G01025 | ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 | ESTANCIAS CLÍNICAS II/651G01036 |
|
|