Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Valoración diagnóstica de cuidados de fisioterapia según las normas y con los instrumentos de validación reconocidos internacionalmente. |
A7 |
Diseñar el plan de intervención de fisioterapia atendiendo a criterios de adecuación, validez y eficiencia. |
A8 |
Ejecutar, dirigir y coordinar el plan de intervención de fisioterapia, utilizando las herramientas terapéuticas propias y atendiendo a la individualidad del usuario. |
A9 |
Evaluar la evolución de los resultados obtenidos con el tratamiento en relación con los objetivos marcados. |
A10 |
Elaborar el informe de alta de los cuidados de fisioterapia una vez cubiertos los objetivos propuestos. |
A11 |
Proporcionar una atención de fisioterapia eficaz, otorgando una asistencia integral a los pacientes. |
A13 |
Saber trabajar en equipos profesionales como unidad básica en la que se estructuran de forma uni o multidisciplinar e interdisciplinar los profesionales y demás personal de las organizaciones asistenciales. |
A16 |
Llevar a cabo las intervenciones fisioterapéuticas basándose en la atención integral de la salud que supone la cooperación multiprofesional, la integración de los procesos y la continuidad asistencial. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Elaborar e cumprimentar de forma sistémica os rexistros de Fisioterapia no paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A16
|
|
C1 C3
|
Valorar o estado funcional do paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor, considerando os aspectos físicos psicolóxicos e sociais. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13
|
|
C1 C3
|
Diferenciar a intervención de fisioterapia nas diversas disfuncións do aparello locomotor. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A16
|
|
C1 C3
|
Determinar o diagnóstico de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A16
|
|
C1 C3
|
Deseñar o plan de intervención de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor atendendo a criterios de adecuación, validez e eficacia. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A16
|
|
C1 C3
|
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de Fisioterapia no enfermo que presenta disfuncións do aparello locomotor utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A16
|
|
C1 C3
|
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos propostos. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A16
|
|
C1 C3
|
Proporcionar unha atención de Fisioterapia eficaz, outorgando unha asistencia integral aos pacientes. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A16
|
|
C1 C3
|
Adquirir os coñecementos necesarios para aplicar a técnica de vendaxe funcional nas disfuncións traumáticas, microtraumáticas e alteracións neuromusculares que con máis frecuencia afectan o aparello locomotor. |
A6 A7 A8 A9 A11 A13 A16
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INTRODUCIÓN AO TRATAMENTO FISIOTERÁPICO NOS PROCESOS TRAUMATOLÓGXICOS |
1.1. Introdución.
1.1.1. Recordo do concepto de: fractura, afección articular, lesión muscular e lesión tendinosa nos procesos traumatolóxicos.
1.1.2. Recordo do concepto de contractura articular, contractura de tecidos brandos, limitación ou rixidez articular, atrofia muscular.
1.2. Proceso de Fisioterapia nos procesos traumatolóxicos: lesións articulares, lesións musculares e lesións tendinosas
1.2.1. Exame.
1.2.1.1. Estado clínico
1.2.2. Avaliación.
1.2.3. Diagnóstico fisioterápico.
1.2.4. Obxectivos.
1.2.5. Indicacións e contraindicacións.
1.2.6. Intervención fisioterápica.
1.2.6.1. Fase de inmovilización.
1.2.6.2. Fase de post-inmovilización.
1.2.6.3. Fase de ensaio.
1.2.6.4. Fase de musculación.
1.2.6.5. Fase de reentrenamiento ao esforzo.
1.2.6.6. Fase posquirúrgica
1.2.7. Prevención de lesións.
1.3. Intervención fisioterápica nas lesións asociadas a un proceso traumatolóxico.
PRACTICA 1.- Introdución aos protocolos de procesos traumatológicos
1.1. Elaboración dunha historia de Fisioterapia orientada aos distintos procesos traumatológicos: fracturas, lesións articulares, elementos periarticulares, musculares e tendinosos.
1.2. Elaboración dun protocolo xeral de tratamento Fisioterápico nas distintas lesións traumatológicas: fracturas, lesións articulares, afeccións dos elementos periarticulares, musculares e tendinosos.
|
TEMA 2.- FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DA COLUMNA VERTEBRAL SEN LESIÓN NEUROLÓGICA |
2.1. Introdución.
2.1.1. Clasificación dos procesos traumatolóxicos da columna vertebral.
2.2. Proceso de Fisioterapia nos traumatismos vertebrais: fracturas cervicais, dorsais, lumbares.
2.2.1. Dor
2.3. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatolóxicas de partes brandas do raquis cervical, dorsal ou lumbar: pautas xerais.
2.4. Proceso de Fisioterapia nas complicacións e lesións asociadas dos procesos traumatolóxicos vertebrais: pautas xerais.
2.5 Proceso de Fisioterapia nas discopatias.
PRACTICA 2.- Procesos traumatolóxicos da columna vertebral sen lesión neurológica
2.1. Caso clínico: afección traumatolóxica do raquis cervical.
- Lategazo cervical.
2.2. Caso clínico: afección traumatológica do raquis dorsal.
2.3. Caso clínico: afección traumatológica do raquis lumbar:
- Adecuación da historia de Fisioterapia aos procesos presentados.
- Intervención.
|
TEMA 3.- FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DO CINTO ESCAPULAR E DO MEMBRO SUPERIOR |
3.1. Introdución.
3.1.1. Clasificación dos traumatismos do cinto escapular.
3.1.2. Clasificación dos traumatismos do membro superior.
3.2. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatolóxicas do cinto escapular.
- Fracturas, luxaciones, contusións, escordaduras e tendinopatias.
- Afeccións do manguito rotador. Proceso de fisioterapia posterior á acromioplastia.
- Proceso de fisioterapia nas artroplastias sustitutivas de ombreiro
3.3. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatolóxicas da rexión braquial.
- Fracturas da diáfisis humeral.
- Rotura da porción longa do Bíceps.
3.4. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas da rexión do cóbado.
- Fracturas na extremidade inferior do húmero.
- Fracturas nas extremidades superiores do cúbito e do radio.
- Luxación do cóbado.
- Proceso de fisioterapia nas artroplastias sustitutivas de cóbado
- Lesiones tendinosas: epicondilitis e epitrocleitis.
3.5. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas da rexión do antebrazo.
- Fractura diafisaria do antebrazo.
3.6. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas da rexión da boneca e man.
- Fractura da extremidade inferior do cúbito e radio.
- Fracturas da man.
- Fractura do escafoides.
- Fractura de falanxes e metacarpianos.
- Luxación dos ósos do carpo: luxación do semilunar.
- Lesión dos tendóns flexores e extensores.
3.7. Intervención fisioterápica nas complicacións e lesións asociadas dos traumatismos do cinto escapular e membro superior.
PRÁCTICA 3.- Procesos traumatológicos do cinto escapular e membro superior.
3.1. Caso clínico: procesos traumatológicos con fractura, luxación, contusión, e/ou escordadura do cinto escapular.
3.2. Caso clínico: traumatismos da articulación glenohumeral.
3.3. Caso clínico: procesos traumatológicos do corpo do húmero con e sen lesión nerviosa.
3.4. Caso clínico: procesos traumatológicos da rexión do cóbado.
- Fractura de olécranon.
3.5. Caso clínico: procesos traumatológicos da rexión do antebrazo.
- Fractura de Colles.
3.6. Caso clínico: procesos traumatológicos da rexión da man. - Fractura de escafoides.
- Fractura de falanxes.
3.7. Caso clínico: reconstrución cirúrxica dos tendóns e ligamentos da man.
- Adecuación da historia de Fisioterapia aos procesos presentados.
- Intervención.
|
TEMA 4.-FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DA CINTURA PÉLVICA E MEMBRO INFERIOR
|
4.1. Introdución.
4.1.1. Clasificación dos traumatismos da cintura pélvica e membro inferior
4.2. Proceso de Fisioterapia nas fracturas da pelvis.
- Fractura do bordo coxal.
- Fracturas do acetábulo.
4.3. Proceso de Fisioterapia nas fracturas da extremidade superior do fémur.
- Fracturas do cuello do fémur.
- Fracturas pertrocantéricas.
4.4. Proceso de fisioterapia na luxación coxofemoral.
- Luxación posterior.
- Luxación anterior
4.4. Proceso de Fisioterapia nas fracturas do corpo do fémur.
4.5. Proceso de Fisioterapia nas lesións musculares da cadeira e coxa.
4.6. Proceso de Fisioterapia nas fracturas da extremidade inferior do fémur.
4.7. Proceso de Fisioterapia nas fracturas de rótula.
4.8. Proceso de Fisioterapia nas fracturas da extremidade superior da morna e peroné.
4.9. Proceso de Fisioterapia nas luxaciones de rótula.
- Luxación de rótula.
- Luxación recidivante da rótula.
4.10. Proceso de Fisioterapia nas lesións de menisco, cápsula, ligamentos e/ou tendóns da rexión do xeonllo.
4.11. Proceso de Fisioterapia nas fracturas de corpo da morna e do peroné.
4.12. Proceso de Fisioterapia na rexión do nocello e pé.
- Fractura de nocello.
- Fractura da extremidade inferior da morna e peroné.
- Fractura do astrágalo.
4.13. Proceso de atención fisioterápica nas lesións musculares, luxaciones, escordaduras e lesións tendinosas da perna.
- Rotura do tendón de Aquiles.
- Lesión do ligamento lateral externo.
- Lesión do ligamento lateral interno.
4.14. Proceso de Fisioterapia nas fracturas, lesións musculares, luxaciones, escordaduras e tendinites do pé.
- Fractura do calcáneo.
4.15. Intervención fisioterápica nas complicacións e lesións asociadas dos traumatismos da cintura pélvica e membro inferior.
PRÁCTICA 4.- Procesos traumatolóxicos da cintura pélvica e membro inferior.
4.1. Caso clínico: procesos traumatolóxicos na articulación da cadeira.
4.2. Caso clínico: procesos traumatolóxicos con fractura do corpo do fémur.
4.3. Caso clínico: proceso traumatolóxicos da rexión do xeonllo.
- Fractura de rótula.
- Luxación de rótula.
- Reconstrución cirúrxica de menisco e ligamentos.
4.4. Caso clínico: proceso traumatolóxico con fractura da extremidade superior da morna e peroné.
4.5. Caso clínico: proceso traumatolóxico con fractura de corpo da morna e peroné.
4.6. Caso clínico: procesos traumatolóxicos na rexión do nocello con fractura ou escordaduras.
4.7. Caso clínico: procesos traumatolóxicos da rexión do pé.
- Fractura de calcáneo.
4.8. Caso clínico: reconstrución cirúrxica nos procesos traumatolóxicos da rexión do nocello e pé.
- Adecuación da historia de Fisioterapia aos procesos presentados.
- Intervención
|
TEMA 5.-RAZOAMENTO CLÍNICO APLICADO Á REUMATOLOXÍA E PROCESOS CRÓNICOS |
5.1.- Introdución e conceptos xerais para a aplicación do proceso de razoamento clínico en Reumatoloxía e procesos crónicos articulares.
5.2.- Estudo de casos clínicos.
|
TEMA 6: A VENDAXE FUNCIONAL |
1 Introdución
2 Concepto
3 Mecanismo de acción
4 Obxectivos da vendaxe funcional
5 Fundamentos da vendaxe funcional
6 Tipos de vendaxe funcional
7 Retirada da vendaxe funcional
8 Indicacións, precaucións e contraindicacións
9 Metodoloxía de aplicación
10 Material empregado
PRÁCTICA 8. - A vendaxe funcional no complexo articular do nocello |
TEMA 7:PRÓTESE DE MEMBRO SUPERIOR E INFERIOR |
7.1 Xeneralidades
7.2 Técnica cirúrxica
7.3 Abordaxe fisioterápico |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
2 |
40 |
42 |
Supervised projects |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
0 |
30 |
30 |
Case study |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
21 |
0 |
21 |
|
Personalized attention |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Así mesmo, nesta proba valorarase a parte correspondente ao estudo de casos
|
Supervised projects |
Realizaranse tres traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa . Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula…. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Guest lecture / keynote speech |
Método expositivo impartido polo profesor dun tema do temario utilizando soporte técnico |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).
Enténdese por atención personalizada o tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación a unha materia concreta. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Asimismo, en esta prueba se valorará la parte correspondiente al estudio de casos |
25 |
Supervised projects |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
Realizaranse tres traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa . Os pasos a seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesor para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula…. |
50 |
Case study |
A2 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A16 C1 C3 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
25 |
|
Assessment comments |
Para superar a matería é imprescindible acadar un 5 na proba obxectiva e ademaís será obrigatorio realizar cada un dos portafolios para proceder a suma das diferentes probas é
acadar a nota final da avaliació. A ponderación da nota será como sigue: o 70% corresponde a parte de traumatoloxía e o 30% a parte de razoamento clínico aplicado a reumatoloxía e as os procesos crónicos. A suma das notas acadadas nas probas obxectivas das duas partes serán o 50% da nota. O 50% da nota restante corresponderá a o portafolio do alumno
|
Sources of information |
Basic
|
|
-BALIUS MATAS RAMÓN. Patología muscular en el deporte; diagnóstico tratamiento y recuperación funcional. Barcelona: Masson; 2005 -BRENT BROTZMAN, KEVIN E. WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005 -HOPPENFELD, MURTHY. Fracturas, tratamiento y rehabilitación. Madrid: Marban; 2001 --MCRAE RONALD. Ortopedia y Fracturas; Exploración y Tratamiento. Madrid: Marban; 2000 -S BRENT BROTZMAN, KEVIN E WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005 --SERRA GABRIEL MR, DÍAZ PETIT J, SANDE CARRIL ML. Fisioterapia en Traumatología, Ortopedia y Reumatología. 2ª ed. Barcelona: Masson; 2003 -T DUCKWORTH. Ortopedia y fracturas: guía práctica. 3ª ed. Mexico: McGraw-Hill; 1998 -VILARD EDUARD, SUREDA SERGI: Fisioterapia del aparato locomotor. Madrid: McGraw-Hill; 2005 -WALTER B. GREENE, (director). Essentials, Bases para el Tratamiento de las Afecciones musculoesqueléticas. 2ª ed. Buenos Aires: Panamericana; 2002 - DIAZ PETIT. Rehabilitación en la artritis reumatoide. Barcelona: Masson; 2002. - ANTHONY S. FAUCI. Harrison. Reumatología. Madrid: McGraW- Hill. Interamericana; 2007. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMÍA I E HISTOLOXÍA/651G01001 | ANATOMÍA II/651G01002 | FISIOLOXÍA/651G01003 | CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | BIOMECÁNICA/651G01009 | PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA I/651G01011 | FISIOTERAPIA MANUAL E OSTEOPÁTICA I/651G01014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA II/651G01018 | FISIOTERAPIA MANUAL E OSTEOPÁTICA II/651G01019 | ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 |
|
Subjects that continue the syllabus |
NUTRICIÓN E FISIOTERAPIA/651G01026 | ECOGRAFÍA EN FISIOTERAPIA/651G01031 |
|
Other comments |
El contenido y la planificación de la asignatura esté estrechamente relacionada con otras, no solo, con el objeto de evitar solapar contenidos, sino para que las diferentes unidades didácticas se relacionen y se desarrollen en estrecha coordinación de este modo lograremos una enseñanza integrada que facilitará al alumno la comprensión, y el aprendizaje de los contenidos de Fisioterapia nas disfuncións no aparello locomotor. |
|