Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Participar en la elaboración de protocolos asistenciales de fisioterapia basada en la evidencia científica, fomentando actividades profesionales que dinamicen la investigación en fisioterapia. |
A17 |
Comprender la importancia de actualizar los conocimientos, habilidades, destrezas y actitudes que integran las competencias profesionales del fisioterapeuta. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo y claro, tanto de forma oral como escrita, con los usuarios del sistema sanitario así como con otros profesionales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Xustificar a necesidade da documentación en relación ao crecemiento da información científica existente, definila e formular os seus obxectivos. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Desenvolver os factores clave que configuran a Sociedade da Información. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Identificar as perspectivas internacionais da iniciativa eEurope en relación á Sociedade da Información no ámbito da saúde e as perspectivas nacionais na Acción Info XXI. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Describir os diversos tipos de fontes de información. Manexar os diversos tipos de documentos primarios e secundarios aplicables ás Ciencias da Saúde. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Analizar as características formais das fontes primarias en papel e electrónicas. Manexar as principais formas de acceso ás revistas en papel e electrónicas. Delimitar as súas principais vantaxes e inconvintes, e establecer os seus criterios de avaliación en Ciencias da Saúde. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Establecer a estrutura, o estilo e enumerar as faltas frecuentes das secións de introdución, material e métodos, resultados, discusión, conclusión e bibliografía na elaboración dun traballo académico e dun artigo científico en Ciencias da Saúde. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Enunciar a descrición bibliográfica e as súas principais características. Empregar os modos máis habituais de citar e construir as referencias bibliográficas en Ciencias da Saúde. Normativa Vancouver e APA.
|
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Delimitar a importancia da obtención de información na sociedade actual e describir os conceptos fundamentais da recuperación de información orientada ás Ciencias da Saúde. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Definir a estratexia xeral da busca bibliográfica, manexar unha folla de control da busca, a localización das fontes de información e escoller as ferramentas para a súa recuperación. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Definir e empregar o concepto de tesauro destacando a importancia dos tesaurus nas ciencias da saúde (tipo MeSH), os encabezamentos de materias e desenvolver o concepto de filtro metodolóxico como ferramenta para recuperar información de calidade. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Definir o concepto de Base de Datos. Empregar as Bases de Datos de Ciencias da Saúde e analizar as súas principais características. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3
|
Manexar a rede como recurso de información en Ciencias da Saúde. Saber valorar a calidade das webs de información sobre saúde. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3 C6 C7
|
Situar a realidade das Ciencias da Saúde dentro do modelo basado en evidencias, coñecer os seus pros e contras, así como as súas posibles aplicacións á práctica profesional do fisioterapeuta. |
A15 A17 A19
|
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Analizar datos mediante técnicas descritivas e realizar inferencia das características das poboacións a partir de información parcial obtida por mostreo aleatorio. |
A15
|
|
C8
|
Utilizar ferramentas informáticas auxiliares á Estatística e interpretar os resultados obtidos. |
A15
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE DE DOCUMENTACIÓN
Unidade I:
DA SOCIEDAD DA INFORMACIÓN AO DOCUMENTO CIENTÍFICO
|
|
Tema 1.- A documentación e a sociedade da información |
1.1.- Definición de Documentación
1.2.- As Tecnoloxías da Información e Comunicación e a Sociedade da Información
1.3.- A normativa e-Europe
1.4.- O plan de acción España.es
|
Tema 2.- A Alfabetización Informacional |
2.1.- As habilidades de información e a tecnoloxía documental
2.2.- Normas sobre a alfabetización en información
|
Tema 3.- Fontes de información bibliográfica |
3.1. Introdución ás fontes de información
3.2. Clasificación segundo o soporte no que se transmite a información.
3.3. Clasificación segundo a facilidade de acceso ao contido.
3.4. Clasificación segundo o nivel de información proporcionado.
3.5. Clasificación segundo a posibilidade de acceso ás fontes publicadas.
3.6. Clasificación segundo a súa temática
|
Tema 4.- O sistema de información |
4.1. A cadea documental
4.2. A análise e a recuperación do contido
|
Unidade II:
PUBLICACIÓN DE ARTÍGOS CIENTÍFICOS EN CIENCIAS DA SAÚDE
|
|
Tema 5.- As revistas científicas en Ciencias da Saúde |
5.1.- As revistas en papel. Ventaxas e inconvintes
5.2.- As revistas electrónicas. VentaXas e inconvintes
|
Tema 6.- Requisitos de uniformidade para a presentación de orixinais en revistas científicas en Ciencias da Saúde: Normativa Vancouver |
|
Tema 7.- Estrutura dun traballo científico. |
7.1. Introdución. Estrutura, estilo e faltas frecuentes.
7.2. Material e métodos. Estrutura, estilo e faltas frecuentes.
7.3. Resultados. Estrutura, estilo e faltas frecuentes.
7.4. Discusión. Estrutura, estilo e faltas frecuentes.
7.5. Conclusión. Estrutura, estilo e faltas frecuentes.
7.6. Bibliografía. Obxectivos, estrutura, estilo e faltas frecuentes
|
Unidade III:
A RECUPERACIÓN DA INFORMACÍON
|
|
Tema 8: Introdución ao proceso de busca e recuperación da información
|
8.1.- Definición do proceso de busca e recuperación de la información
8.2.- Descrición dos elementos que interveñen no proceso
8.3.- Estratexia xeral da busca segundo a fonte utilizada
8.4.- Fases do proceso
|
Tema 9: A linguaxe e a recuperación da información
|
9.1.- Control do vocabulario na recuperación da información
9.2.- Definición de linguaxe documental. Tipoloxía.
9.3.- Os tesaurus
|
Tema 10: Sistemas de recuperación da información
|
10.1.- As bases de datos: tipoloxía, estruturación e función.
10.2.- A busca de artigos ou informes biomédicos.
10.3.- Os buscadores. Características, avaliación e uso.
10.4.- Novos modelos de recuperación da información: o modelo espacio vectorial.
|
Tema 11: Avaliación da recuperación e os vicios informacionais.
|
11.1.- Valoración crítica da investigación.
11.2.- Importancia dos achados.
11.3.- Análise documental.
11.4.- Vicios Informacionais.
|
Tema 12: Introdución á Bibliometría
|
12.1 Análise do impacto das publicacións científicas.
12.2 Obsolescencia dos artigos científicos.
12.3 Indicadores bibliométricos.
12.4 Os colexios invisibles.
|
Tema 13: Diseminación Selectiva de Información
|
13.1.- Diseminación e utilización da investigación.
13.2.- Barreiras á utilización. |
Unidade IV:
INTERNET PARA FISIOTERAPEUTAS
|
|
Tema 14.- Introdución a Internet. Historia
|
|
Tema 15.- Ferramentas de Internet. Navegación. Correo electrónico
|
|
Tema 16.- Valoración da calidade da información sanitaria en Internet
|
16.1.- O paciente Internet – Positivo.
16.2.- A telemedicina
|
Tema 17.- Buscas en Internet
|
17.1. Metodoloxía de busca.
17.2. Guías de práctica clínica en Internet
17.3.- Principais bases de datos.
|
Tema 18.- Recursos de saúde para fisioterapeutas.
|
18.1. Buscadores especializados en Ciencias da Saúde.
18.2. Metabuscadores e multibuscadores en Saúde
18.3. Repertorios
18.4. Portais electrónicos
|
Tema 19.- A biblioteca virtual
|
|
Unidade V:
FISIOTERAPIA BASEADA NA EVIDENCIA
|
|
Tema 20.- Introdución á fisioterapia baseada na evidencia.
|
20.1. Definición de evidencia a a súa aplicación
20.2. Niveis de evidencia
20.3. Pasos clave no proceso
20.4. Criterios de valoración de artigos sobre tratamento, diagnóstico ou prognóstico.
20.5. Problemas dun modelo baseado en evidencias.
|
Tema 21.- O proceso de busca de información en Fisioterapia Baseada na Evidencia.
|
21.1. Planificación de preguntas respostables
21.2. As revisións sistemáticas.
|
Tema 22.- Recursos de Fisioterapia baseada na evidencia.
|
22.1. Ferramentas Baseadas en Evidencias
22.2. Base de datos Cochrane
|
BLOQUE DE ESTATÍSTICA
|
ESTATÍSTICA DESCRITIVA
PROBABILIDADE
INFERENCIA ESTATÍSTICA |
Descrición estatística dunha variable |
1. Conceptos xerais.
2. Distribucións de frecuencias.
3. Representacións gráficas.
4. Medidas características: medidas de posición, de dispersión e de forma.
|
Descrición estatística de dúas variables |
1. Introdución.
2. Representacións gráficas.
3. Regresión e correlación lineal.
|
Probabilidade |
1. Sucesos e conxuntos. Diagramas de Venn.
2. Probabilidade. Axiomas e propiedades
3. Probabilidade condicionada. |
Variables aleatorias |
Conceptos xerais.
Variables aleatorias discretas e continuas.
Variables discretas de interese.
Variables continuas de interese.
O teorema central do límite.
|
II. INFERENCIA ESTATÍSTICA. |
|
Mostreo e Estimación. |
1. Introdución e tipos de mostreo.
2. Introdución aos estimadores.
|
Estimación por intervalos de confianza. |
1. Concepto de intervalo de confianza.
2. Intervalos de confianza para parámetros de unha e dúas poboacións.
|
Contrastes de hipóteses. |
1. Conceptos xerais.
2. Procedemento xeral de contraste de hipóteses. Nivel crítico ou p-valor
3. Contraste de hipóteses para unha ou dúas poboacións.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
14 |
14 |
28 |
Prácticas a través de TIC |
A17 C3 C4 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
A15 A17 A19 C1 C3 C6 C7 C8 |
5 |
51 |
56 |
Presentación oral |
C1 |
1 |
3 |
4 |
Proba práctica |
C3 C6 |
1 |
3 |
4 |
Solución de problemas |
|
8 |
16 |
24 |
Proba de resposta múltiple |
C3 |
1 |
3 |
4 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A19 C3 |
7.5 |
7.5 |
15 |
Proba obxectiva |
C1 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico, a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías de información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e unha canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do estudantado, baixo a tutela da profesora e en escenarios variados (académicos e profesionais). Refírese prioritariamente á aprendizaxe de “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción por parte do estudantado da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desta aprendizaxe pola profesora-titora.
O alumnado realizará un traballo de revisión bibliográfica, en principio individual, sobre un tema proposto en clase. O traballo contará coa titorización da profesora para a súa elaboración, destinando tempo presencial das horas de docencia práctica e interactiva para a adquisición das destrezas precisas para poder levalo a cabo. |
Presentación oral |
O alumnado terá que realizar como mínimo (pero poderán ser máis en función dos traballos que se vaian propoñendo en clase) unha presentación oral en clase, para expoñer os resultados do traballo tutelado que realice durante o curso, ou outros. |
Proba práctica |
Faráse unha proba práctica durante o curso (poderá ser na data de avaliación oficial ou previamente, dependendo do discurrir da materia) para valorar o nivel de coñecementos adquiridos durante a sesión maxistral e as prácticas a través das TIC. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas sobre estatística descriptiva e inferencia estatística. |
Proba de resposta múltiple |
Proba de resposta múltiple sobre os conceptos da parte de estatística. Realizaráse na data establecida oficialmente para a realización do exame final. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas (a realizar cun paquete estatístico) sobre a parte de estatística. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva na que se avaliará de forma práctica a realización de exercicios de estatística, coa axuda dun paquete estatístico.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Mediante grupos pequenos ou tutoría individualizadas, a profesora guiará o proceso de realización do traballo como metodoloxía non presencial, baseándose nas prácticas realizadas durante a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
C3 |
Proba de resposta múltiple da parte de Estatística |
20 |
Proba obxectiva |
C1 |
Realización práctica, coa axuda de paquete estatístico, de exercicios de Estatística. Realizaráse un traballo en grupo que se valorará na nota final, xunto coa asistencia ás clases de laboratorio de ordenador.
Realización de probas interactivas durante ou ao final das clases (de teoría e de laboratorio) que avaliarán de maneira contínua ao alumnado e axudarán á cualificación final. |
30 |
Traballos tutelados |
A15 A17 A19 C1 C3 C6 C7 C8 |
Elaboración de traballos relacionados coa busca de información e a estruturación da mesma de cara á súa presentación escrita e oral. |
20 |
Proba práctica |
C3 C6 |
- A través da proba práctica valoraránse as habilidades, coñecementos e destrezas adquiridas durante as clases prácticas e as interactivas. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A17 C3 C4 C6 C7 C8 |
- Valoraráse esta parte xunto coa sesión maxistral: disposición, actitudes, aptitudes, traballo en equipo e capacidade de presentación oral en público.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario obter unha calificación mínima de 3.5 sobre 10 no conxunto das probas de cada parte (documentación e estatística) e ademáis obter unha calificación final de alomenos 5 sobre 10 no conxunto da materia. Na oportunidade de xullo o alumnado poderá liberarse de facer as probas correspondentes á parte de estatística ou documentación nas que a súa calificación na oportunidade de xaneiro fora de polo menos 4 sobre 10. Para obter a calificación de NON PRESENTADO na primeira oportunidade (xaneiro-febreiro), o alumnado non se
poderá ter presentado a ningunha das probas avaliables que figuran
arriba.
Para obter a calificación de NON PRESENTADO en xullo, o alumnado non se
poderá ter presentado ao exame final desa data. En cursos sucesivos, o alumnado deberá examinarse de novo de todas as partes que computan na evaluación, aínda que as tivera aprobadas de cursos anteriores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Quintela del Río, A. (2013). El estadístico Accidental.
- Quintela del Río, A. (2015). Estadística fácil con hoja de cálculo. Editorial CreateSpace.
|
Bibliografía complementaria
|
|
• Martín Andrés, A. y Luna del Castillo, J. 50 +- 10 horas de bioestadística. Norma • Barriopedro, M. y Muniesa, C. Análisis de datos en las ciencias de la actividad física y del deporte. Editorial Pirámide. 1. González de Dios J, González Alcaide G,
Valderrama-Zurián JC, Aleixandre-Benavent R. Aproximación al“ impacto”
de las revistas biomédicas en Pediatría: estudio de los indicadores
bibliométricos en Journal Citation Reports-Science Citation Index 2009.
Pediatría Atención Primaria [Internet]. 2011 [cited 2012 Dec
20];13(49):63–82. Available from:
http://scielo.isciii.es/scielo.php?pid=S1139-76322011000100006&script=sci_arttext&tlng=en
2. Moseley AM, Elkins MR, Herbert RD, Maher CG, Sherrington C.
Cochrane reviews used more rigorous methods than non-Cochrane reviews:
survey of systematic reviews in physiotherapy. Journal of Clinical
Epidemiology [Internet]. 2009 Oct [cited 2012 Dec 18];62(10):1021–30.
Available from:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0895435608003326
3.González Rivero M del C, Santana Arroyo S. Comportamiento de
los estudiantes de medicina en la búsqueda de información en Internet.
ACIMED [Internet]. 2008;17:0 – 0. Available from:
http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1024-94352008000400009&nrm=iso
4. Núñez Gudás M. Criterios para la evaluación de la calidad de
las fuentes de información sobre salud en Internet. ACIMED [Internet].
2002 Oct [cited 2012 Dec 17];10(5):9–10. Available from:
http://scielo.sld.cu/scielo.php?pid=S1024-94352002000500005&script=sci_arttext
5. Serrano MJH, Agustí MF, Méndez WM. De la búsqueda de
información presencial a la búsqueda virtual. Estudio de casos y modelos
de buenas prácticas en la Universidad siguiendo las directrices del
Espacio Europeo de Educación Superior. 2007 [cited 2012 Dec 17];
Available from:
http://ihm.ccadet.unam.mx/virtualeduca2007/pdf/110-MHS.pdf
6. Durando P, Oakley P. Developing information literacy skills
in nursing and rehabilitation therapy students. Journal of the Canadian
Health Libraries Association [Internet]. 2005 Mar [cited 2012 Dec
17];26(1):7–11. Available from:
http://pubs.chla-absc.ca/doi/abs/10.5596/c05-007
7. Grandal YV. Diagnóstico de habilidades para la búsqueda de
información en profesores. Facultad de Estomatología de La Habana.
[cited 2012 Dec 17]; Available from:
http://www.jornada2011.sld.cu/index.php/jornada/2011/paper/viewPDFInterstitial/75/23
8. Dueñas VH. El aprendizaje basado en problemas como enfoque
pedagógico en la educación en salud. 2001 Dec 31 [cited 2012 Dec 17];
Available from: https://tspace.library.utoronto.ca/handle/1807/8986
9. Alfonso F. El duro peregrinaje de las revistas biomédicas
españolas hacia la excelencia:?` Quién nos ayuda? Calidad, impacto y
méritos de investigación. Endocrinol Nutr [Internet]. 2010 [cited 2012
Dec 20];57:110–20. Available from:
http://www.elsevier.es/sites/default/files/elsevier/pdf/12/12v57n03a13149393pdf001.pdf
10. Caballero-Uribe CV, Cuello M, Lubo A, Martínez D, Marriaga
A, Ospino F, et al. El factor de impacto (FI) en la evaluación de las
revistas biomédicas. Revista Científica Salud Uninorte [Internet]. 2012
[cited 2012 Dec 20];22(2). Available from:
http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/salud/article/viewArticle/4089
11. Olsen N, Bradley P, Lomborg K, Nortvedt M. Evidence
based practice in clinical physiotherapy education: a qualitative
interpretive description. BMC Medical Education [Internet].
2013;13(1):52. Available from:
http://www.biomedcentral.com/1472-6920/13/52
12.Jimeno-Yepes A,
Wilkowski B, Mork JG, Van Lenten E, Demner Fushman D, Aronson AR. A
bottom-up approach to MEDLINE indexing recommendations. AMIA Annu Symp
Proc [Internet]. 2011 [cited 2012 Dec 18];2011:1583–92. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3243198/
13.Forsetlund L, Kirkehei I, Harboe I, Odgaard-Jensen J. A
comparison of two search methods for determining the scope of systematic
reviews and health technology assessments. Int J Technol Assess Health
Care. 2012 Jan;28(1):59–64.
14. Xu R, Musen MA, Shah NH. A Comprehensive Analysis of
Five Million UMLS Metathesaurus Terms Using Eighteen Million MEDLINE
Citations. AMIA Annu Symp Proc [Internet]. 2010 [cited 2012 Dec
18];2010:907–11. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3041393/
15. VERBEEK J et al. A search strategy for occupational health intervention studies. Occup Environ Med. 2005;
16. Casari Boccato VR, Spotti Lopes Fujita M. Aproximación
cualtitativa-cognitiva como método de evaluación de lenguajes
documentales: una técnica de protocolo verba. La interdisciplinariedad y
la transdisciplinariedad en la organización del conocimiento
científico: Interdisciplinarity and transdisciplinarity in the
organization of scientific knowledge: Actas del VIII Congreso
ISKO-España, León, 18, 19 y 20 de Abril de 2007 [Internet]. 2007 [cited
2012 Dec 17]. p. 373–80. Available from:
http://dialnet.unirioja.es/servlet/dcfichero_articulo?codigo=2533560
17. Névéol A, Shooshan SE, Claveau V. Automatic inference of
indexing rules for MEDLINE. BMC Bioinformatics [Internet]. 2008 Nov 19
[cited 2012 Dec 18];9(Suppl 11):S11. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2586750/
18. Fiszman M, Demner-Fushman D, Kilicoglu H, Rindflesch TC.
Automatic Summarization of MEDLINE Citations for Evidence–Based Medical
Treatment: A Topic-Oriented Evaluation. J Biomed Inform [Internet].
2009 Oct [cited 2012 Dec 17];42(5):801–13. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2776079/
19.Workman TE, Fiszman M, Hurdle JF, Rindflesch TC.
Biomedical text summarization to support genetic database curation:
using Semantic MEDLINE to create a secondary database of genetic
information. J Med Libr Assoc [Internet]. 2010 Oct [cited 2012 Dec
17];98(4):273–81. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2947139/
20. Perez-Rey D, Jimenez-Castellanos A, Garcia-Remesal M,
Crespo J, Maojo V. CDAPubMed: a browser extension to retrieve EHR-based
biomedical literature. BMC Med Inform Decis Mak. 2012;12:29.
21. Leydesdorff L, Opthof T. Citation Analysis with Medical
Subject Headings (MeSH) using the Web of Knowledge: A new routine.
arXiv:1203.4725 [Internet]. 2012 Mar 21 [cited 2012 Dec 17]; Available
from: http://arxiv.org/abs/1203.4725
22. ARRANZ LÁZARO M. Cómo hacer una búsqueda bibliográfica. Arch Prev Riesgos Laborales. 1998;
23. Lázaro MA. Cómo hacer una búsqueda bibliográfica. Arch
Prev Riesgos Labor [Internet]. 1998 [cited 2013 May 30];3. Available
from: http://www.scsmt.cat/Upload/TextComplet/2/9/291.pdf
24. Wong SS-L, Wilczynski NL, Haynes RB. Comparison of
top-performing search strategies for detecting clinically sound
treatment studies and systematic reviews in MEDLINE and EMBASE. J Med
Libr Assoc [Internet]. 2006 Oct [cited 2012 Dec 17];94(4):451–5.
Available from: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1629423/
25. Kilicoglu H, Rosemblat G, Fiszman M, Rindflesch TC.
Constructing a semantic predication gold standard from the biomedical
literature. BMC Bioinformatics [Internet]. 2011 Dec 20 [cited 2012 Dec
18];12:486. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3281188/
26. Errami M, Hicks JM, Fisher W, Trusty D, Wren JD, Long
TC, et al. Déjà vu—A study of duplicate citations in Medline.
Bioinformatics [Internet]. 2008 [cited 2012 Dec 17];24(2):243–9.
Available from:
http://bioinformatics.oxfordjournals.org/content/24/2/243.short
27. Van Walraven C, Bennett C, Forster AJ. Derivation and
Validation of a MEDLINE Search Strategy for Research Studies That Use
Administrative Data. Health Serv Res [Internet]. 2010 Dec [cited 2012
Dec 18];45(6 Pt 1):1836–45. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3026961/
28. GÜEMES CAREAGA I et al, CONSUMO EMDSY, GOBIERNO PV,
SANIDAD PVDD. Desarrollo de protocolos de búsqueda bibliográfica de la
literatura adaptándolos a los diferentes productos de evaluación. 2008;
29. Wilczynski NL, Haynes RB, $author.lastName $author
firstName. Developing optimal search strategies for detecting clinically
sound prognostic studies in MEDLINE: an analytic survey. BMC Medicine
[Internet]. 2004 Jun 9 [cited 2012 Dec 17];2(1):23. Available from:
http://www.biomedcentral.com/1741-7015/2/23/abstract
30. Schaafsma F, Hulshof C, Verbeek J, Bos J, Dyserinck H,
van Dijk F. Developing search strategies in Medline on the occupational
origin of diseases. American Journal of Industrial Medicine [Internet].
2006 [cited 2012 Dec 17];49(2):127–37. Available from:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ajim.20235/abstract
31. Shaikh N, Badgett RG, Pi M, Wilczynski NL, McKibbon KA,
Ketchum AM, et al. Development and Validation of Filters for the
Retrieval of Studies of Clinical Examination From Medline. J Med
Internet Res [Internet]. 2011 Oct 19 [cited 2012 Dec 18];13(4).
Available from: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3222198/
32. Lu Z, Kim W, Wilbur WJ. Evaluating Relevance Ranking
Strategies for MEDLINE Retrieval. J Am Med Inform Assoc [Internet]. 2009
[cited 2012 Dec 18];16(1):32–6. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2605593/
33. Shariff SZ, Cuerden MS, Haynes RB, McKibbon KA,
Wilczynski NL, Iansavichus AV, et al. Evaluating the impact of MEDLINE
filters on evidence retrieval: study protocol. Implement Sci [Internet].
2010 Jul 20 [cited 2012 Dec 18];5:58. Available from:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2917395/
34. Macedo-Rouet M, Rouet J-F, Ros C, Vibert N. How do
scientists select articles in the PubMed database? An empirical study of
criteria and strategies. Revue Européenne de Psychologie
Appliquée/European Review of Applied Psychology [Internet].
2012;62(2):63–72. Available from:
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=GatewayURL&_origin=ScienceSearch&_method=citationSearch&_piikey=S1162908812000242&_version=1&_returnURL=http%3A%2F%2Fwww.scirus.com%2Fsrsapp%2F&md5=b5e706c7c3db313d3bee14df222e6bc9
35. Poulter GL, Rubin DL, Altman RB, Seoighe C. MScanner: a
classifier for retrieving Medline citations. BMC Bioinformatics.
2008;9:108.
36. Steinbrook R. Searching for the right search--reaching the medical literature. N. Engl. J. Med. 2006 Jan 5;354(1):4–7.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|