Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Intervenir en los ámbitos de promoción, prevención, protección y recuperación de la salud. |
A13 |
Saber trabajar en equipos profesionales como unidad básica en la que se estructuran de forma uni o multidisciplinar e interdisciplinar los profesionales y demás personal de las organizaciones asistenciales. |
A14 |
Incorporar los principios éticos y legales de la profesión a la práctica profesional así como integrar los aspectos sociales y comunitarios en la toma de decisiones. |
A17 |
Comprender la importancia de actualizar los conocimientos, habilidades, destrezas y actitudes que integran las competencias profesionales del fisioterapeuta. |
A18 |
Adquirir habilidades de gestión clínica que incluyan el uso eficiente de los recursos sanitarios y desarrollar actividades de planificación, gestión y control en las unidades asistenciales donde se preste atención en fisioterapia y su relación con otros servicios sanitarios. |
A19 |
Comunicarse de modo efectivo y claro, tanto de forma oral como escrita, con los usuarios del sistema sanitario así como con otros profesionales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender os conceptos fundamentais da saúde e a epidemiología da saúde para poder trasladar ao campo de acción da fisioterapia a perspectiva da Saúde Comunitaria e a Medicina Preventiva e Saúde Pública.
|
A12 A14 A18
|
|
C4 C6
|
Coñecer os distintos tipos de demografía, as súas fontes de información e as principais aplicacións da demografía á Saúde Pública. |
A12 A14
|
|
|
Coñecer a cadea epidemiolóxica e as medidas preventivas das principais enfermidades transmisibles. |
A12 A14
|
|
|
Coñecer a situación epidemiolóxica, factores de risco e medidas preventivas principais a adoptar fronte a diversas patoloxías crónicas. |
A12 A14
|
|
|
Coñecer os distintos conceptos de saúde, organización e administración sanitaria, así como os diversos organismos de saúde tanto de ámbito nacional como internacional, especialmente o Sistema Nacional de Saúde e asumir a función que realiza o fisioterapeuta nos ámbitos da Atención Primaria, Especializada e da Saúde Laboral. |
A18
|
|
|
Mellorar a capacidade de traballo en equipo e as habilidades comunicacionais. |
A13 A19
|
|
|
- Aplicar o coñecemento epidemiolóxico para abordar calquera problemática e elaborar un deseño ou estudo epidemiolóxico na súa práctica diaria. |
A12 A17
|
|
C1 C4 C6 C7
|
Desenvolver un programa de prevención ou de promoción da saúde, así como identificar os distintos campos de acción da educación para a saúde. |
A12 A18
|
|
C1 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE 1. INTRODUCCIÓN; CONCEPTOS BÁSICOS EN SAÚDE COMUNITARIA E SAÚDE PÚBLICA DESDE A PERSPECTIVA DA FISIOTERAPIA. MARCO CONCEPTUAL E RELACIONAL.
Tema 1. Concepto de saúde. |
A saúde e os seus determinantes |
Tema 2. Fisioterapia comunitaria e Saúde pública |
Perspectiva biopsicosicial e as suas implicacións.
Concepto de saúde comunitaria e niveis de acción.
Concepto de Saúde pública e accións.
Niveis de prevención |
Tema 3. Organización social da atención á saúde. |
Modelos de atención sanitaria.
Sistema Nacional de saúde.
Intervención en espacios comunitarios formais e informais. Atención primaria de saúde. Atención domiciliaria e en entornos comunitarios laborais e de ocio. Cooperación. |
UNIDADE 2. EPIDEMIOLOXÍA E DEMOGRAFÍA SANITARIA.
Tema 4. Demografía |
Concepto de demografía. Demografía estátita e dinámica. Axuste de tasas. |
Tema 5. Tipos de estudios epidemiolóxicos |
Criterios para a clasificación |
Tema 6. Medidas de frecuencia da enfermedade |
Incidencia e prevalencia |
Tema 7. Estudos de cohortes |
Risco relativo. Vantaxes e limitacións |
Tema 8. Estudos casos-control |
Odds ratio. Vantaxes e limitacións |
Tema 9. Estudos para a avaliación de probas diagnósticas |
Sensibilidade, especificidade e valores predictivos |
Tema 10. Epidemioloxía xeral das enfermedades transmisibles. |
Bases xenerais para a súa prevención.
|
Tema 11. Epidemioloxía xeral das enfermedades crónicas. |
Doble carga de enfermidade. Indicadores das enfermidades crónicas. Anos de vida axustados por discapacidade. |
Tema 12. Vacunas |
Concepto. Clasificación. Composición. |
UNIDADE 3. METODOLOXÍA DE TRABALLO E INTERVENCIÓN EN FISIOTERAPIA COMUNITARIA
Tema 13. Comunicación e traballo en equipo. |
Concepto de traballo en equipo versus traballo en grupo. Funcionamento, organización e comunicación. |
TEMA 14. Promoción da saúde. Educación para a saúde. |
Concepto e métodos |
Tema 15. Planificación na saúde |
Planificación e programación na saúde |
Tema 16. Investigación cualitativa |
Concepto e fases.
Técnicas de recollida de información individuais e grupais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A14 A18 |
16 |
4 |
20 |
Discusión dirixida |
A13 A14 A19 C1 C4 C6 |
16 |
32 |
48 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 A14 A17 A18 A19 C1 C4 C6 C7 |
16 |
32 |
48 |
Proba mixta |
A12 A13 A14 A18 A19 C1 C4 C6 |
3 |
30 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e aintroducción dalgunhas perguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A este efecto, poderá usarse parte da interactiva. |
Discusión dirixida |
Presentación de diferentes estudios e casos para identificar o tipo de estudio epidemiolóxico e calcular a medida de risco oportuna na parte de saúde pública; e para avaliar os conceptos básicos relacionados coa saúde comunitaria, implicacións socio-políticas e organizativas (equidade, organización social, bioética...), metodoloxía e actividades na parte de fisioterapia comunitaria. Ademáis se realizarán actividades de comunicación e traballo en equipo.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Desenvolvemento por equipos dun tipo de estudio epidemiolóxico cos seus obxetivos, metodóloxía e análise de datos na parte de saúde pública e desenvolvemento/análise e exposición dun programa de fisioterapia comunitaria, prevención ou promoción da saúde ou, no seu caso dalgunha actividade relacionada. |
Proba mixta |
Exame dos contidos e competencias traballados tanto nas sesións maxistrais (clases expositivas) como nas discusiónd dirixidas (clases interactivas) como na aprendizaxe colaborativa (clases prácticas e traballo non presencial).
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Se realizará un seguimiento do traballo do alumnado por equipos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A12 A13 A14 A18 A19 C1 C4 C6 |
Módulo de fisioterapia comunitaria
Exame que poderá constar de preguntas tipo test, preguntas abertas e análise dun texto, co fin de avaliar as competencias deste módulo. Contabilizará ata o 30 % da nota final, sempre e cando se teña superado o módulo de saúde pública.
Módulo de saúde pública
Para avaliar os coñecementos adquiridos na parte da asignatura impartida polo profesor Saleta, os alumnos deberán superar un exame escrito que constará de preguntas tipo test, preguntas cortas e resolución de exercicios que precisarán cálculo. Esta proba equivalerá ata o 40% da nota final, sempre e cando se teña superado o módulo de fisioterapia comunitaria.
Será imprescindible superar cada un dos módulos da asignatura para poder aprobar facendo media co outro módulo. |
70 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 A14 A17 A18 A19 C1 C4 C6 C7 |
Módulo de fisioterapia comunitaria
Diseño/análise e exposición dun programa de fisioterapia comunitaria, promoción da saúde ou prevención (ou actividade relacionada), en equipos dunhas 5 persoas. Contabilizará ata un 20% de la nota final.
Módulo de saúde pública
Evaluación dun traballo de investigación que será realizado en grupos de aproximadamente 10 alumnos. Contabilizará ata un 10 % de la nota final. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Sólo se fará a media si ambos módulos son superados. Para aprobar a
parte da asignatura impartida polo profesor Saleta é imprescindible acudir ás
clases prácticas e participar co resto dos compañeros do grupo na realización
dun traballo de investigación. Se poderá faltar como máximo unha vez ás clases
prácticas e NON CUMPLIR ESTES REQUISITOS (participar no traballo de
investigación ou faltar máis dunhna vez ás clases prácticas) SUPORÁ
NON PODER SUPERAR A PARTE DA ASIGNATURA IMPARTIDA POR ESTE PROFESOR. Para
as seguintes convocatorias será requisito indispensable presentar un traballo
de investigación realizado de maneira individual, se non ten participado no
traballo de grupo durante o curso. Non cumplir este requisito tambén suporá non
poder superar a parte impartida polo profesor Saleta
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J (1997). Diseño de investigaciones en ciencias de la salud. Barcelona: Signo
Sánchez Moreno A et al. (2000). Enfermería comunitaria 1. Concepto de salud y factores que la condicionan. Madrid: McGraw-Hill Interamericana
Sánchez Moreno A et al. (2000). Enfermería comunitaria 3. Actuación en enfermería comunitaria. Sistemas y programas de salud. . Madrid: McGraw-Hill Interamericana
Lemus JD, Aragües y Oroz V, Lucioni MC (2008). Epidemiología y salud comunitaria. Rosario: Corpus
Martínez Rodríguez, A. (2008). Fisioterapia en atención primaria . Madrid: Síntesis
Hernández-Aguado I et al. (2011). Manual de epidemiología y salud pública para grados en ciencias de la salud. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Piédrola Gil (2008). Medicina Preventiva y salud pública. Barcelona: Elsevier Masson
Malagón-Londoño G, Moncayo Medina A (2011). Salud pública. Perspectivas. Bogotá:Editorial Médica Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
MARCO TEÓRICO DA FISIOTERAPIA E A REHABILITACIÓN FÍSICA/651G01006 | PSICOLOXÍA/651G01012 | ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
DOCUMENTACIÓN E ESTADÍSTICA SANITARIA/651G01028 | LEXISLACIÓN E ADMINISTRACIÓN SANITARIA/651G01029 |
|
Materias que continúan o temario |
TRABALLO FIN DE GRAO/651G01034 |
|
Observacións |
Organizar o traballo para ir xestionar o estudo e posta en marcha de actividades non presenciais ao longo de todo o semestre, a fin de facilitar a aprendizaxe e éxito na avaliación. |
|