Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A2 |
Ser capaz de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios críticos a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios. |
A7 |
Ser capaz de realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas. |
A8 |
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance tecnológico, social o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento, la innovación en los procesos educativos, la evaluación y el cambio. |
A9 |
Ser capaz de aplicar los métodos y técnicas de la evaluación de competencias profesionales como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional. |
B1 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B7 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como investigador. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Ser capaz de aplicar os coñecimientos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa la Innovación orientación educativa. |
AI8
|
|
|
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta o limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios. |
AI2
|
|
|
Ser capaz de realizar unha analise crítica, evaluación e síntese de ideas novas e complexas. |
AI6
|
|
|
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade basada no coñecemento |
AI7
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BI1
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
BI4
|
|
Comportarse con ética de responsabilidade social como cidadán e como investigador. |
|
BI7
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Axentes, factores, postulados e contidos das políticas educativas. |
Descentralización, participación e autonomía. |
A transmisión ideolóxica dos fines da institución escolar |
Elementos básicos no proceso de configuración das políticas educativas. |
Culturas escolares e reformas educativas |
Xénesis e usos da expresión cultura escolar no ámbito historico-educativo. |
O éxito ou fracaso das reformas educativas: Condicionantes, limitacións e posibilidades. |
Análise histórico-comparativo dos procesos de innovación. |
A ordenación da lexislación do sistema educativo: perspectiva histórica. |
Reformas educativas e etapaas políticas. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
|
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
|
5 |
0 |
5 |
Actividades iniciales |
|
4 |
0 |
4 |
Trabajos tutelados |
|
0 |
52 |
52 |
Análisis de fuentes documentales |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Lecturas |
Propoñeranse unha serie de lecturas obrigatorias dun conxunto de textos e documentación de caracter historiográfico que o alumnado terá que ler e recensionar |
Actividades iniciales |
Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. |
Trabajos tutelados |
Está referida a cómo facer un traballo de iniciación á investigación histórica. Os estudiantes se responsabilizan do seu propio traballo pero seguindo as pautas que a profesora lles irá marcando a través dun seguimento tutorial individualizado |
Análisis de fuentes documentales |
Supón a utilización de distintos documentos e fontes históricas relevantes da materia para a súa análise e posterior utilización na explicación de procesos históricos que non se poden observar directamente. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
Análisis de fuentes documentales |
|
Descripción |
Tanto os traballos tutelados como a análise de fontes documentais terán unha atención personalizada ao alumnado coa finalidade de facer un seguimento con cada alumno ou alumna das súas actividades de aprendizaxe. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Sesión magistral |
|
Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
5 |
Lecturas |
|
Lecturas obrigatorias e optativas. Comentario de textos |
20 |
Actividades iniciales |
|
Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. |
5 |
Trabajos tutelados |
|
O traballo tutelado consistirá na realización dun informe de investigación sobre un tema do programa |
50 |
Análisis de fuentes documentales |
|
O traballo coas fontes históricas consistirá o ponto de partida nun traballo máis amplo de investigación histórico-comparativo |
20 |
|
Observaciones evaluación |
Teráse en conta a asistencia ás clases presenciais.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Apple, M. W. (1996). Política cultural y educación. Madrid, Morata
Viñao, Antonio (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid, Morata
Popkewitz,Th.S. (1994). Sociología política de las reformas educativas. Madrid, Morata |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|