Identifying Data 2016/17
Subject (*) Motivación en contextos educativos Code 652511203
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinador
Valle Arias, Antonio
E-mail
antonio.valle@udc.es
Lecturers
Cuevas Gonzalez, Lino Manuel
Valle Arias, Antonio
E-mail
lino.cuevas@udc.es
antonio.valle@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación
A3 Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais.
A9 Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa
A10 Fomentar a investigación-acción para mellorar as prácticas educativas e profesionais favorecendo o traballo cooperativo
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B9 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B10 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe AJ3
AJ10
BC9
BC10
CC6
CC8
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica AJ3
AJ10
BC9
BC10
- Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado AJ3
AJ9
AJ10
BC4
CC6
CC8
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional AJ2
AJ3
AJ9
AJ10
BC4
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
- A dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe
- Os compoñentes da motivación académica
- Avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional
- Indicadores motivacionais
- Metas académicas e motivación
- Autoconcepto e autoeficacia
- Atribucións causais e reaccións emocionais
- Avaliación das variables motivacionais
- Intervención motivacional

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 B9 20 0 20
Document analysis A9 A10 B4 10 20 30
Case study A2 B10 C6 C8 15 30 45
 
Personalized attention 17.5 0 17.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor dos principais contidos da asignatura
Document analysis Análise de diversos documentos bibliográficos e audiovisuales relacionados cos contidos da asignatura
Case study Análise de actividades relacionadas coa avaliación e intervención motivacional

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Case study
Description
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula, como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A9 A10 B4 Entrega resumos de documentos audiovisuais e bibliográficos 30
Case study A2 B10 C6 C8 Entrega de actividades prácticas sobre avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional 30
Guest lecture / keynote speech A3 B9 Proba obxectiva na que se avalían os coñecementos adquiridos 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.