Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A2 |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
A3 |
Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais. |
A9 |
Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
A10 |
Fomentar a investigación-acción para mellorar as prácticas educativas e profesionais favorecendo o traballo cooperativo |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
B9 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe |
AJ3 AJ10
|
BC9 BC10
|
CC6 CC8
|
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica |
AJ3 AJ10
|
BC9 BC10
|
|
- Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado |
AJ3 AJ9 AJ10
|
BC4
|
CC6 CC8
|
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional |
AJ2 AJ3 AJ9 AJ10
|
BC4
|
CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
- A dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe
- Os compoñentes da motivación académica
- Avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional
|
- Indicadores motivacionais
- Metas académicas e motivación
- Autoconcepto e autoeficacia
- Atribucións causais e reaccións emocionais
- Avaliación das variables motivacionais
- Intervención motivacional
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 B9 |
20 |
0 |
20 |
Document analysis |
A9 A10 B4 |
10 |
20 |
30 |
Case study |
A2 B10 C6 C8 |
15 |
30 |
45 |
|
Personalized attention |
|
17.5 |
0 |
17.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición por parte do profesor dos principais contidos da asignatura |
Document analysis |
Análise de diversos documentos bibliográficos e audiovisuales relacionados cos contidos da asignatura |
Case study |
Análise de actividades relacionadas coa avaliación e intervención motivacional |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Case study |
|
Description |
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula, como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A9 A10 B4 |
Entrega resumos de documentos audiovisuais e bibliográficos |
30 |
Case study |
A2 B10 C6 C8 |
Entrega de actividades prácticas sobre avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 B9 |
Proba obxectiva na que se avalían os coñecementos adquiridos |
40 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|