Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A6 |
Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación. |
A11 |
Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares |
A13 |
Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula |
B1 |
Capacidade de creatividade e innovación |
B3 |
Capacidade de resolución de problemas |
B5 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita |
B8 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B9 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B12 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominio de las herramientas básicas de la investigación científica. |
AP6 AP11 AP13
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BM1 BM3 BM5 BM8 BM9 BM10 BM12
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Capacidad para gestionar las bases de documentación técnico-científica para seleccionar documentos de interés, revisarlos y sintetizar los trabajos de otros autores. |
AP6 AP11
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BM5 BM9
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Capacidad de identificar las necesidades de investigación en relación con problemas reales y para proponer objetivos innovadores de investigación en forma de proyectos de investigación. |
AP6 AP11 AP13
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BM1 BM3 BM5 BM8 BM9 BM10
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Capacidad para sintetizar y exponer correctamente en forma escrita y oral los resultados de la propia investigación. |
AP11
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BM5 BM12
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos epistemológicos y metodológicos del saber y las prácticas educativas. |
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Diseños metodológicos de la investigación |
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Procedimientos y estrategias de recogida de información. |
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Análisis e interpretación de los datos y de la información. |
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B5 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A6 |
1 |
11 |
12 |
Sesión maxistral |
A6 A11 B8 B9 |
11 |
8 |
19 |
Solución de problemas |
A11 A13 B1 B3 B5 B9 B10 B12 |
5 |
21 |
26 |
Proba de resposta breve |
A6 B3 B5 B9 |
2 |
14 |
16 |
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Atención personalizada |
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0 |
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0 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Se realizará una evaluación inicial sobre los conocimientos que tiene el alumnado acerca de los contenidos relacionados con la materia para introducir lo que se va a impartir y hacer en la misma. |
Análise de fontes documentais |
Metodología que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (artículos, textos educativos, bases de datos, etc.) relevantes para la temática de la materia con actividades especificamente diseñadas para el analisis de los mismos. Esta metodología se puede emplear: como introducción a un tema, como instrumento de aplicación, para explicar procesos que no se pueden observar directamente, para la presentación de situaciones complejas o como síntesis de contenidos de carácter teórico o práctico. |
Sesión maxistral |
Se expondrán los diferentes temas de la materia explicando los contenidos incluidos en los mismos de modo que permita interactuar con el estudiantado y aclarar las dudas que tengan. Se presentará la bibliografía que permitirá profundizar en los temas expuestos. |
Solución de problemas |
Se trata de resolver diferentes problemas que se planteen en relación con los contenidos de la materia, tanto desde el punto de vista más teórico como práctico. Se llevará a cabo en clase y bajo la supervisión de la profesora. De esta forma se lleva a cabo una evaluación continua para comprobar si se entiende lo explicado en clase y se sabe aplicar a diferentes situaciones. |
Proba de resposta breve |
Se realizará una prueba objetiva en la que el estudiante demostrará los conocimientos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Solución de problemas |
Proba de resposta breve |
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Descrición |
Se resolverán todas las dudas que se generen a la hora de realizar los trabajos, tanto en el despacho como por correo electrónico. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Sesión maxistral |
A6 A11 B8 B9 |
Se tendrá en cuenta la participación activa del alumnado en las clases presenciales. |
10 |
Análise de fontes documentais |
A6 |
El alumnado deberá asistir a un curso organizado por el personal de la biblioteca del centro. |
10 |
Proba de resposta breve |
A6 B3 B5 B9 |
Se realizará un examen para valorar los conocimientos adquiridos |
80 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Bisquerra Alzina, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.
Buendía, L.; Colás, M.P. y Hernández, F. (1998). Métodos de investigación en psicopedagogía. Mdrid: McGraw-Hill.
Flick, U. (2004). introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata.
Martínez González, R.A. (2007). La investigación en la práctica educativa: guía metodológica de investigación para el diagnóstico y evaluación en los Centros. Madrid: Ministerio de educación, Centro de Investigación y Documentación Educativa.
Padilla Carmona, M.T. (2002). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. Madrid: CCS.
Rodriguez, G., Gil, J. y García, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.
Walker, R. (2002). Métodos de investigación para el profesorado. Técnicas de evaluación (3ª. edic.). Madrid: Morata. |
Bibliografía complementaria
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Blaxter, L.; Hughes, C. y Tight, M. (2000). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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