Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas. |
A6 |
Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación. |
A8 |
Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio. |
A9 |
Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A11 |
Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicala correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación |
A14 |
Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos |
A15 |
Identificar criterios de calidade e control, tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A18 |
Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
B9 |
Traballar de forma colaborativa. |
B13 |
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
B14 |
Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
B15 |
Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A5 Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas.
A6 Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación.
A8 Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando, de ser o caso, recursos audiovisuais de apoio.
A9 Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
A11 Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicala correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación
A14 Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos
A15 Identificar criterios de calidade e control, tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador.
A18 Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social.
|
AP5 AP6 AP8 AP9 AP11 AP14 AP15 AP18
|
|
|
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B8 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
|
|
BP2 BP4 BP6 BP8 BP9
|
CP1
|
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
B14 Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados
B15 Ter capacidade para actualizar os coñecementos, as metodoloxías e as estratexias na práctica docente.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnoloxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
|
|
BP1 BP13 BP14 BP15
|
CP6 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I-FUNDAMENTOS DE LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. |
1.1-Naturaleza de la investigación educativa.
1.2-Metodología en la investigación educativa. |
BLOQUE II-PROCESO DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. |
2.1-Problemas: necesidades e interrogantes a investigar.
2.2- Fuentes de documentación: revisión de la literatura conceptual y de investigación.
2.3-Variables, hipótesis y muestra de una investigación
2.4-Técnicas de recogida de datos: test, escalas, cuestionarios y entrevista.
2.5- Informe de la investigación |
BLOQUE III- INVESTIGACIÓN CUANTITATIVA EN EDUCACIÓN. |
3.1-Investigación experimental.
3.2- Investigación ex post facto. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B6 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
B1 C1 |
1 |
10 |
11 |
Sesión maxistral |
A14 A18 B1 B15 C8 |
11 |
5 |
16 |
Solución de problemas |
B1 B2 |
5 |
19 |
24 |
Proba de resposta breve |
A5 A6 A8 A9 A11 A14 A15 A18 B1 B2 B4 B6 B8 B9 B13 B14 B15 C1 C6 C8 |
2 |
14 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Se realizará una evaluación inicial sobre los conocimientos que tiene el alumnado acerca de los contenidos relacionados con la materia para introducir lo que se va a impartir y hacer en la misma. |
Análise de fontes documentais |
Metodología que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (artículos, textos educativos, bases de datos, etc.) relevantes para la temática de la materia con actividades especificamente diseñadas para el analisis de los mismos. Esta metodología se puede emplear: como introducción a un tema, como instrumento de aplicación, para explicar procesos que no se pueden observar directamente, para la presentación de situaciones complejas o como síntesis de contenidos de carácter teórico o práctico. |
Sesión maxistral |
Se expondrán los diferentes temas de la materia explicando los contenidos incluidos en los mismos de modo que permita interactuar con el estudiantado y aclarar las dudas que tengan. Se presentará la bibliografía que permitirá profundizar en los temas expuestos. |
Solución de problemas |
Se trata de resolver diferentes problemas que se planteen en relación con los contenidos de la materia, tanto desde el punto de vista más teórico como práctico. Se llevará a cabo en clase y bajo la supervisión de la profesora. De esta forma se lleva a cabo una evaluación continua para comprobar si se entiende lo explicado en clase y se sabe aplicar a diferentes situaciones. |
Proba de resposta breve |
Se realizará una prueba objetiva en la que el estudiante demostrará los conocimientos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Solución de problemas |
Proba de resposta breve |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Se resolverán todas las dudas que se generen a la hora de realizar los trabajos, tanto en el despacho como por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
B1 C1 |
El alumnado deberá asistir a un curso organizado por el personal de la biblioteca del centro. |
10 |
Proba de resposta breve |
A5 A6 A8 A9 A11 A14 A15 A18 B1 B2 B4 B6 B8 B9 B13 B14 B15 C1 C6 C8 |
Se realizará un examen para comprobar los conocimientos adquiridos. |
80 |
Sesión maxistral |
A14 A18 B1 B15 C8 |
Se tendrá en cuenta la participación activa del alumnado. |
10 |
|
Observacións avaliación |
El alumnado que no asista al 80% de las clases presenciales realizará solamente el examen de manera que la calificación obtenida en el mismo será la nota final de la materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Arnal, J., Del Rincón, D. y Latorre, A. (1992). Investigación educativa. Fundamentos y metodología. Barcelona: Labor.
Bisquerra Alzina, R. (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla.
Colás, P. y Buendía, A. (1992).Investigación educativa. Sevilla: Alfar.
De La Orden, A. (1985).Investigación educativa. Diccionario de Ciencias de la Educación. Madrid: Anaya.
De la Herrán (Coord.) (2005). Investigar en educación. Fundamentos, aplicaciones y nuevas perspectivas. Madrid: Dilex.
Dendaluce, I. (Coord.) (1988). Aspectos metodológicos de la investigación educativa. (II Congreso Mundial Vasco). Madrid: Narcea.
Etxeberría Murgiondo, J. y Tejedor Tejedor, F. J. (2005). Análisis descriptivo de datos en educación. Madrid: La Muralla.
García Hoz, V. (1994). Problemas y métodos de investigación en educación personalizada. Madrid: Rialp.
García Ferrando, M. (2000). Socioestadística. Introducción a la Estadística en Sociología. Madrid: Alianza.
Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C. y Baptista, P. (2003). Metodología de la investigación. (3ª. Edic.). México: McGraw-Hill.
Latorre, A. (2003).La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Barcelona: Graó.
León, O. y Montero, I. (1993).Diseño de investigaciones. Introducción a la lógica de la investigación en Psicología y Educación. Madrid: McGraw-Hill.
Losada, J. L. y López Feal, R. (2003).Métodos de investigación en Ciencias Humanas y Sociales. Madrid: Thomson.
Pérez Serrano, G. (Coord.). (2001). Modelos de investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural. Aplicaciones Prácticas. Madrid: Narcea.
Rodríguez Gómez, G., Gil Flores, J. y García Jiménez, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Beins, B.C. (2004). Research methods: A tool for life.Boston: Pearson.
Bernal, C.A. (2006). Metodología de la investigación (2ª Edición). Madrid: Pearson Prentice Hall
Cohen, L. y Manion, L. (1990).Métodos de investigación educativa.Madrid: La Muralla.
Colás, P. y Buendía, L. (1992). Investigación Educativa.Sevilla: Alfar.
Gambara, H. (2002). Métodos de investigación en Psicología y Educación.Madrid: McGraw-Hill.
Latorre, A., Del Rincón, D. y Arnal, J. (1996). Bases metodológicas de la investigación educativa.Barcelona: Hurtado Ediciones.
León, O. G. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en Psicología y Educación.Madrid: McGraw-Hill.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|