Desoete, A.
(2007) Evaluating and improving the mathematics teaching-learning process
throught metacognition. Journal of Research in Education Psychology, N 13, vol
5(3), pp. 705-730. Garofalo, Joe
& Lester, Frank K. (1985) Metacognition, Cognitive Monitoring, and
Mathematical Performance. Journal for Research in Mathematics Education,Vol.
16, No. 3 pp. 163-176. KRAMARSKI, BRACHA;
MEVARECH, ZEMIRA R. and MARSEL ARAMI (2002)
The effects of metacognitive instruction on solving mathematical authentic
tasks. Educational Studies in Mathematics
49: 225–250. MATURANO, CARLA INÉS, SOLIVERES, MARÍA AMALIA y MACÍAS,
ASCENSIÓN (2002) Estrategias cognitivas y metacognitivas en la comprensión de
un texto de ciencias. Enseñanza de las
Ciencias, 20 (3), 415-425 PIFARRÉ, MANOLI y SANUY, JAUME (2001) La enseñanza de
estrategias de resolución de problemas matemáticos en la ESO: un ejemplo
concreto. Enseñanza de las Ciencias, 19 (2), 297-308. Ribeiro, María Filomena1 y Neto, António José (2008) La
enseñanza de las ciencias y el desarrollo de destrezas de pensamiento: un
estudio metacognitivo con alumnos de 7º de primaria. Enseñanza de las
Ciencias, 26(2), 211–226. Rigo Lemini, Mirela1, Páez, David Alfonso y Gómez, Bernardo
(2010 ) Prácticas metacognitivas que el
profesor de nivel básico promueve en sus clases ordinarias de matemáticas. Un
marco interpretativo. Enseñanza de las Ciencias, 28(3), 405–416. Zemira
Mevarech & Shimon Fridkin (2006) The effects of IMPROVE on mathematical
knowledge, mathematical reasoning and meta-cognition. Metacognition
Learning 1: 85–97 ............. Bayetto, Anne Free Tips and Resources for Phonics
Teaching. What does the research tell us? http://www.speld-sa.org.au/links/free-tips-and-resources-for-phonics-teaching.html?task=view&id=84 Effective Strategies for Teaching Students with
Difficulties in Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics.
2007. http://www.nctm.org/uploadedFiles/Research_and_Advocacy/research_brief_and_clips/Research_brief_02_-_Effective_Strategies.pdf Kramarski, Bracha; Mevarech, Zemira R.; Arami, Marsel
(2002) The effects of metacognitive instruction on solving Mathematical
authentic tasks. Educational Studies in Mathematics 49: 225–250 Munro, J. (1995). SUCCESS in learning mathematics : A
learning strategies approach. Hawthorn, VIC : EdAssist. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/LD-N%20%20teaching%20framework.pdf Munro, John (2003) Dyscalculia : A unifying concept in
understanding mathematics learning disabilities. Australian Journal of Learning
Disabilities, 2003 8, (4). https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Types_of_dyscalcula.pdf Munro, John. Mathematics underachievers learning
spatial knowledge. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Spatial%20article.pdf Naya,
Mª Cristina; Soneira, Carlos; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2014)
Cuestionario sobre actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros de
Educación Primaria. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y
Educación. Vol.1, No. 2, 141-149 Naya-Riveiro,
M.C., Soneira, C., Mato, D. y de la Torre, E. (2015). Actitudes hacia las
Matemáticas y rendimiento académico en función de los estudios de acceso y
curso en futuros maestros. En C. Fernández, M. Molina y N. Planas (eds.),
Investigación en Educación Matemática XIX (pp. 423-430). Alicante: SEIEM. Orrantia,
Josetxu: Tarín, Julio & Vicente, Santiago (2011) El uso de la información
situacional en la resolución de problemas aritméticos, Infancia y Aprendizaje,
34:1, 81-94. http://dx.doi.org/10.1174/021037011794390094 Orrantia,
Josetxu; González, Lourdes B.; Vicente, Santiago (2005) Un análisis de los
problemas aritméticos en los libros de texto de Educación Primaria. Infancia y Aprendizaje, 28 (4), 429-451 Phonapichat, Prathana; Wongwanich, Suwimon; Sujiva, (2014)
An analysis of elementary school students’ difficulties in mathematical problem
solving Siridej Procedia - Socialand
Behavioral Sciences,116, pp. 3169-3174 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814007459
Soneira,
Carlos; Naya, Mª Cristina; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2015)
Autoconcepto matemático de los estudiantes de grado de Educación Primaria. 3rd International Congress of Educational Sciences
and Development. San Sebastián.
Turner, R.
(2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: An illustrated essay. PNA, 10(2),
77-94 Verschaffel, L.; DeCorte, E.; Lasure, S (1994)
Realistic considerations in mathematical modeling of school arithmetic word
problems. Learning and Instruction 4(4):273-294. https://www.researchgate.net/publication/223690245_Realistic_considerations_in_mathematical_modeling_of_school_arithmetic_word_problems |