Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
(CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións |
A3 |
(CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A26 |
(CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A27 |
(CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A28 |
(CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
A35 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e analizar as características históricas da investigación en Didáctica de las Ciencias |
AP17
|
|
|
Valorar a aportación das publicacións e congresos ao campo do coñecemento da Didáctica de las Ciencias |
|
|
CM8
|
Identificar os problemas e desafíos actuais das investigacións na área |
AP1 AP27
|
|
|
Valorar críticamente a importancia da investigación e innovación na práctica de aula do docente de ciencias |
AP26
|
|
CM6 CM7
|
Desenvolver criterios para a selección e valoración de investigacións e propostas innovadoras docentes, útiles para a educación secundaria |
AP28
|
|
CM6
|
Adquirir as estratexias necesarias que permitan deseñar e desenvolver proxectos de investigación e innovación. |
AP3 AP21 AP28 AP35
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. A investigación no Ensino das Ciencias. Finalidades da Educación Científica en Secundaria. |
1. Por que e para que investigar dende a Didáctica de las Ciencias
2. Revisión histórica, estado actual e novos desafíos
3. Liñas de investigación e a súa interacción coa práctica de aula.
|
Bloque 2. Estratexias de aplicación e avaliación de propostas innovadoras de Ensino das Ciencias |
1. Como se traballa sobre a natureza da Ciencia?
2. Que é o Coñecemento Didáctico do Contido?
2. Como aplicar un proxecto de investigación acción, como forma de mellorar o Ensino das Ciencias en Educación Secundaria?
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A3 A21 A28 C6 |
4 |
12 |
16 |
Presentación oral |
A1 A26 |
2 |
6 |
8 |
Proba de ensaio |
A35 C7 |
6 |
6 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A17 A27 C8 |
4 |
8 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso de ensino orientado á aprendizaxe do estudantado empregando actividades de carácter práctico que plantean situacións-problema, que deben resolver empregando prácticas científicas: identificar o problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, enunciar hipóteses, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados, argumentar (uso de datos) e/ou sacar as conclusións do traballo realizado. |
Presentación oral |
Estudo de diferentes propostas, a través da exposición verbal con interacción, a través de diálogo, enunciación de cuestións e respondendo dúbidas de forma dinámica. |
Proba de ensaio |
Análise individual dunha situación, problema, proposta...relacionada cunha investigación sobre ensino das ciencias. |
Análise de fontes documentais |
Uso de bibliografía relevante para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para a análise da documentación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Durante a fase de realización programaranse sesións cos estudantes para orientar e resolver cuestións concretas relativas ao traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A17 A27 C8 |
Valorarase a calidade e rigorosidade dos documentos analizados. A súa realización é de carácter obrigatorio e para superala cómpre acadar o 50% da cualificación indicada. |
10 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A3 A21 A28 C6 |
Valoraranse as habilidades asociadas ao desenvolvemento da metodoloxía científica: identificación de problemas, deseño procedimental, análise e interpretación de resultados, uso de datos para argumentación e emisión de conclusións.
A súa realización é de carácter obrigatorio e para superala cómpre acadar o 50% da cualificación indicada. |
30 |
Presentación oral |
A1 A26 |
Valorarase a calidade de comunicación e rigorosidade dos contidos nas exposicións orais en aula, así como a participación nas realizadas por outros estudantes. A súa realización é de carácter obrigatorio e para superala cómpre acadar o 50% da cualificación indicada. |
10 |
Proba de ensaio |
A35 C7 |
Valorarase a adquisición de coñecementos e destrezas derivados da impartición do curso e, especialmente, a capacidade analítica e interpretativa do alumnado. A súa realización é de carácter obrigatorio e para superala cómpre acadar o 50% da cualificación indicada. |
50 |
|
Observacións avaliación |
NORMAS ESPECÍFICAS DE AVALIACIÓN PARA:
- Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica concedida que lles exime da asistencia á clase:
1. Deberán poñelo en coñecemento do docente na primeira semana de clase.
2. Serán avaliados a través dos traballos de investigación e dunha proba individual sobre actividades de carácter práctico que plantean situacións-problema, ademais da proba de ensaio. A súa nota final será a media das cualificaciones obtidas, solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para aprobar a materia.
- Este modelo de avaliación será o mesmo para aqueles que non cumpran a asistencia do 80% das sesións presenciais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Azcárate Goded, Pilar y Cuesta Fernández, Josefa (2005). El profesorado novel
de Secundaria y su práctica. Estudio de un caso en las áreas de Ciencias.
Enseñanza de la Ciencias, 23 (3), 393-402.
Banet, E. (2010). Finalidades de la educación científica en Educación
Secundaria: Aportaciones de la investigación educativa y opinión de los
profesores.. Enseñanza de las Ciencias, 28(2), 199-214.
Banet, E. (2007). Finalidades de la educación científica en Educación
Secundaria: Opinión del profesorado sobre la situación actual.. Enseñanza de
las Ciencias, 25 (1), 5-20.
De Pro Bueno, Antonio (1999). ¿Qué investigamos?, ¿como lo hacemos?, ¿A qué
conclusiones llegamos? tres preguntas que hacen pensar. In C. Martínez
Losada & S. García Barros (Eds.),La Didáctica de las Ciencias.
Tendencias .
Gil Pérez, D. (1994). Diez años de investigación en didáctica de las
ciencias: realizaciones y perspectivas. Enseñanza de las Ciencias, 12(2),
154-164.
Jiménez Alexandre, María Pilar (2008). La publicación como proceso de diálogo
y aprendizaje: el papel de artículos y revistas en la didáctica de las
ciencias. . Enseñanza de las Ciencias, 26(3), 311-320 .
Marbá-Tallada, A.; Márquez Bargalló, C. (2010). ¿Que opinan los estudiantes
de las clases de ciencias? Un estudio transversal de Sexto de Primaria a
Cuarto de ESO.. Enseñanza de las Ciencias, 28 (1), 19-30.
Marín Martínez, N.; Cárdenas Salgado, F.A. (2011). Valoración de los modelos
más usados en la enseñanza de las ciencias basados en la analogía "El
alumno como científico".. Enseñanza de las Ciencias, 29(1), 35-46.
Mellado, V. (1996). Concepciones y prácticas de aula de profesores de
ciencias, en formación inicial de primaria y secundaria. . . Enseñanza de las
Ciencias, 14(3), 289-302.
Porlán, Rafael; Martín del Pozo, Rosa; Rivero, Ana; Harres, Joao; Azcárate,
Pilar y Pizzato, Michell (2010). El cambio del profesorado de ciencias I:
marco teórico y formativo. Enseñanza de las Ciencias, 28 (1), 31-47.
Reiss, Michael J. (2006). Desarrollo de un curso de Biología contextualizado
en el bachillerato: el caso del Proyecto Salters-Nuffield Advanced Biology. .
Enseñanza de las Ciencias, 24 (3), 429-438.
Sanmartí, Neus (2007). 10 Ideas Clave. Evaluar para aprender . Barcelona.
Ed.Graó.
Sanmartí, Neus (2008). Contribuciones y desafíos de las publicaciones del
área de educación en ciencias en la construcción y consolidación de la
identidad del área: la experiencia de la revista Enseñanza de las Ciencias. .
Enseñanza de las Ciencias, 26(3), 301-310.
Monografías:
- Alambique, nº 7 (1996). Las ideas del alumnado en Ciencias. Barcelona. Graó
- Alambique, nº 50 (2007). Internet en la enseñanza de las ciencias. Barcelona,
Graó
- Alambique, nº 52 (2007). Enseñar y aprender investigando. Graó
Revistas de consulta
- Alambique y Aula: http://alambique.grao.com/revistas/ -
- Enseñanza de las Ciencias: http://ensciencias.uab.es/ - Eureka sobre
- Enseñanza y Divulgación de las Ciencias: http://www.apac-eureka.org/revista/
- Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias: http://www.saum.uvigo.es/reec/
As fontes de información sobre proxectos de innovación completaranse durante o desenvolvemento do programa. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|