Identifying Data 2016/17
Subject (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en formación profesional e orientación laboral Code 652606E31
Study programme
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatoria 2
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 v (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Analizar e deseñar propostas docentes innovadoras nos módulos da especialidade AJ25
AJ26
CC3
CC6
CC7
Comprender e valorar a importancia da innovación e da investigación como ferramentas para a mellora dos procesos de ensino e aprendizaxe e para a propia aprendizaxe profesional. CC6
CC7
Analizar e valorar ámbitos de innovación e investigación no centro de prácticas. AJ25
AJ26
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Innovación nos modulos e materias da especialidade de FOL

1.1. Conceptos básicos de referencia
1.2. TICs e innovación docente
1.3. Experiencias innovadoras con TICs
1.4. A educación mediática e a integración da perspectiva de xénero como ámbitos de innovación.

Tema 2. Proxectos de investigación no ámbito docente e orientador de Formación e Orientación Laboral 2.1O papel do profesorado de FOL nos estudos de inserción laboral
2.2.Os estudos de inserción laboral: obxectivos, metodoloxía e instrumentos


Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A25 A26 C7 4 11 15
Oral presentation C3 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A25 3 0 3
Student portfolio A25 A26 C3 C6 C7 0 5 5
Supervised projects A25 A26 C6 6 15 21
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Busca e análise de experiencias anovadoras e de pesquisas de investigación aplicables a función docente e orientadora do profesorado de FOL
Busca e utilización de bibliografía específica para a fundamentación e deseño dun proxecto de anovación ou pesquisa.
Oral presentation Das experiencias innovadoras analizadas e do proxecto de innovación ou pesquisa deseñados
Guest lecture / keynote speech Para a presentación e síntese das temáticas que se abordan na materia
Student portfolio As mesmas características que na materia Inserción e orientación laboral
Supervised projects Deseño dun proxecto innovador ou dun proxecto de investigación. Esta actividade é grupal e debe de desenvolverse baixo os principios do traballo colaborativo

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada ten como obxectivo proporcionar a axuda e orientacións necesarias para unha boa relización dos traballos tutelados. É obrigatoria a asistencia a unha titoria.

O alumnado con matrícula a tempo parcial terá unha atención personalizada vinculada a modalidade de avaliación específica que se describe no apartado de avaliación.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Student portfolio A25 A26 C3 C6 C7 Informe de aprendizaxe no que o alumnado dará conta das aprendizaxes adquiridas. 50
Oral presentation C3 Exposición do traballo tutelado 10
Supervised projects A25 A26 C6 Análise e deseño dun proxecto de innovación ou investigación (actividade grupal) 40
 
Assessment comments
ACTUALIZACIÓN DO PERFIL PERSOAL
Como máis tardar, na terceira sesión de clase, todo o alumnado ha de pendurar unha foto actual no seu perfil na plataforma de moodel

ASISTENCIA
A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria. O alumnado con asistencia regular que ocasionalmente non acuda a unha aula deberá de facer individualmente a actividade correspondente.

No caso de non acadar o 80% de asistencia, a cualificación será non presentado na primeira oportunidade. Na oportunidade de xullo haberá una proba con preguntas de carácter teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización e seguimento de actividades que reforzen as aprendizaxes máis vinculadas ó saber facer.

As persoas con matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e seguemento necesario para superar a materia.

REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA

A cualificación final será o resultado das puntuación obtidas nas actividades de avaliación. Para superar a materia é indispensábel obter a metade da cualificación en cada unha delas. Cando non se realice algunha, a cualificación será non presentado.


Na segunda oportunidade deberán de facerse as actividades de avaliación non superadas.

FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA

Ausencia de citación de fontes

As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse,o uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sendeclarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións,aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013: “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"

Os contidos incluídos nos traballos deben estar referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias bibliográficas usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ªedición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran.

Plaxio
O plaxio en calqueira das actividades da avaliación será motivo de suspenso

Falsificación de sinatura
Asinar na folla de asistencia por unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado coa
perda de avaliación continua

Copiar nos exames
O uso indebido de información durante osexames tamén será motivo de suspenso

LECTURAS RECOMENDADAS
Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións: https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf

http://www.ugr.es/~plagio_hum/0401Prevencion.htm

http://www.ugr.es/~plagio_hum/

http://blogbibliotecas.mecd.gob.es/2015/01/22/plagio-academico/


Sources of information
Basic Instituto de Tecnologías Educativas (). . http://www.ite.educacion.es/
Rosa Cobo, C. (2010). Innovación educativa e historia de las relaciones e género.. Valladolid: Universidad de Valladolid.
Navas Baena, R. (2010). Investigación e innovación en el aula.. Granada: Ada.
EDUCAWEB (). Premios Educaweb Orientación Académica y Profesional. http://www.educaweb.com/premios/ediciones/
INTEF. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Red de buenas prácticas 2.0. http://recursostic.educacion.es/buenaspracticas20/web/es/formacion-profesional/608-buenas-practicas-

Complementary Victor Cuevas (). Busca tu camino. Blog de orientación. http://victorcuevas.es/orientacion/
EDUCAWEB (2011). El blog como herramienta de orientación profesional . http://static.educaweb.com/pdf/premi/3-edicio/1B.pdf
Victor Cuevas (). El portafolio vocacional. http://victorcuevas.es/orientacion/?page_id=1455
Victor Cuevas (). El uso del blog como herramienta de orientación académica y profesional. http://static.educaweb.com/pdf/premi/3-edicio/2B.pdf
(). Guía de blogs de orientación. http://www.netvibes.com/guia-de-informacion-academica-e-profesional#BLOGS
EDUCAWEB (2010). Premios Educaweb Orientación Académica y Profesional. http://www.educaweb.com/publicaciones/hey/2012/proyectos-ganadores-premios-educaweb-orientacion-acad
(2013). Premios Educaweb. 5ª Edición. http://www.educaweb.com/noticia/2013/01/16/educaweb-premia-proyectos-orientacion-dirigida-adultos-5-


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.