Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A53 |
Coñecer os fundamentos musicais, plásticos e de expresión corporal do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A56 |
Elaborar propostas didácticas que fomenten a percepción e expresión musicais, as habilidades motrices, o debuxo e a creatividade. |
A57 |
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
A58 |
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los fundamentos plásticos del currículo de esta etapa así como las teorías sobre la adquisición y desarrollo de los aprendizajes correspondientes. |
A53
|
|
|
Saber utilizar el juego como recurso didáctico, así como diseñar actividades de aprendizaje basadas en principios lúdicos. |
A55
|
|
|
Elaborar propuestas didácticas que fomenten la percepción y expresión musicales, las habilidades motrices, el dibujo y la creatividad. |
A56
|
|
|
Analizar los lenguajes audiovisuales y sus implicaciones educativas. |
A57
|
|
|
Promover la sensibilidad relativa a la expresión plástica y a la creación artística. |
A58
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Creatividad o capacidad para pensar las cosas desde diferentes perspectivas, ofreciendo nuevas soluciones a los problemas. |
|
B22
|
|
Utilización de las TIC en el ámbito de estudio y del contexto profesional. |
|
B25
|
|
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
|
|
C3
|
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
|
|
C7
|
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A EDUCACIÓN DAS ARTES VISUAIS COMO OBXECTO DE
ESTUDO. |
Concepto interdisciplinar da Educación Artística. Perspectiva histórica da Educación
Artística. Teorías da evolución artística en E. Primaria. Teorías do ensino da arte.
Procesos de aprendizaxe artístico en Primaria. Campos de aprendizaxe: productivo,
critico e cultural. Elementos da linguaxe visual. Descubrimento e investigación
bidimensional e tridimensional de materiais e técnicas en Educación Artística: pintura,
fotografía, debuxo, novas tecnoloxías, etc. |
ARTE CONTEMPORÁNEA E CULTURA VISUAL COMO
DETONANTE DA EDUCACIÓN ARTÍSTICA. |
.Arte contemporánea e cultura visual. Estética relacional e cultura visual na etapa da
E. Infantil. Instalacións, net-art, video-art, performance, etc. Posmodernidade na arte
contemporánea e na educación. Museos e artistas. Departamentos de Educación dos
museos. Obradoiros artísticos nos museos. |
O CURRICULO ARTISTICO BASEADO EN PROXECTOS. |
Curriculo de E. Infantil. Metodoloxía a/r/tography. Elaboración e exemplificación de
proxectos artográficos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A53 A55 A56 A57 A58 B1 B22 B25 C3 C7 C8 |
1 |
10 |
11 |
Saídas de campo |
B1 B22 C3 |
1 |
6 |
7 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A53 A56 |
20 |
7 |
27 |
Obradoiro |
C3 C7 C8 |
20 |
76 |
96 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Conjunto de textos y documentación escrita que se han recogido y editado como fuente de profundización en los contenidos trabajados. |
Saídas de campo |
Actividades desarrolladas en un contexto externo al entorno académico universitario relacionadas con el ámbito de estudio de la materia. Estas actividades se centran en el desarrollo de capacidades relacionadas con la observación directa y sistemática, recogida de información y desarrollo de productos. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
PROXECTOS ARTÍSTICOS |
Obradoiro |
Momentos de trabajo presencial con el profesor, por lo que implica una participación obligatoria para el alumno. La forma y el momento en que se desarrollarán se indicará en relación a cada actividad a lo largo del curso según el plan de trabajo de la materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Para su realización es importante consultar con el profesor los avances que se vayan realizando progresivamente para ofrecer las orientaciones necesarias en cada caso para asegurar la calidad de los trabajos de acuerdo a los criterios que se indicarán. El seguimiento se hará preferentemente de forma individualizada.
En la segunda oportunidad de Julio los alumnos tendrán la misma modalidad de evaluación que en la convocatoria de Junio. Los asistentes entregarán los proyectos suspensos y los NO asistentes tendrán que superar el examen correspondiente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A53 A56 |
SE HARÁN TRES PROYECTOS |
90 |
Lecturas |
A53 A55 A56 A57 A58 B1 B22 B25 C3 C7 C8 |
Se plantearán lecturas obligatorias y recomendadas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Sen dúbida, existen infinidade de formas e maneiras de avaliar, tantas como metodoloxías de ensino-aprendizaxe. Nesta guía docente plantexouse a educación como un proceso artístico, polo que a avaliación que aquí se plantexa, coherentemente, mana desde esta perspectiva. Deste xeito, tal e como plantexa Eisner (1995: 188), "a avaliación é unha ferramenta educativa mediante a cal pode exercerse a intelixencia profesional en beneficio dos estudantes". Isto ven a demostrar que avaliar é cuestión de dous implicados: estudantes e o profesor, polo que os criterios deben ser reflexionados e acordados en grupo. Ademáis, en ocasións se lles pedirá ao alumnado que elaboren autoavaliacións, mediante unha reflexión persoal e crítica dos procesos que experimentaron. Como se pode intuir, esta materia implica un compromiso forte do estudante co seu propio proceso de aprendizaxe artístico. Deste xeito a asistencia a clase resulta necesaria, non como unha obriga -que tamén o é no espazo europeo de educación superior-, dado que os procesos viviranse na propia aula e o transcurso da materia írase construindo entre todos. A asistencia non é un formalismo, senón que se exise a participación activa e Crítica do alumno dentro da aula.Tendo en conta esto, como criterios de calificación, haberá que aprobar todos os proxectos por separado para superar a materia. Na calificación final, a parte da nota media obtida nos tres proxectos, de maneira cualitativa terase MOI EN CONTA o grado de implicación do alumnado, de experimentación, de autoexisencia, de satisfacción persoal así como a capacidade de síntese e reflexiva do estudante ao longo do curso. O alumnado NON presencial terá dereito a un exame teórico-práctico (NON realizará ningún proxecto), que versará sobre los tres bloques de contidos. Para resolver esa proba o alumno/a conta coa bibliografía existente nesta guía docente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Calaf, R. & Fontal, O. (2010). CÓMO ENSEÑAR ARTE EN LA ESCUELA. Madrid: Síntesis - Marín Viadel, R. (2003). DIDÁCTICA DE LA EDUCACIÓN ARTÍSTICA. Madrid: Pearson Education - Marín Viadel, R. (2000). DIDÁCTICA DE LA EXPRESIÓN PLÁSTICA O EDUCACIÓN ARTÍSTICA. Madrid: Síntesis - Eisner, E. (1995). EDUCAR LA VISIÓN ARTÍSTICA. Barcelona: Paidós - Eisner, E. (2004). EL ARTE Y LA CREACIÓN DE LA MENTE. Barcelona: Paidós - Acaso, M. (2006). EL LENGUAJE VISUAL. Barcelona: Paidós - Huerta, R. (2001). ESPIRITU DE TRASATLÁNTICO, CONDICIÓN DE PATERA. Revista Aula, nº 106. - Mirzoeff, N. (2003). INTRODUCCIÓN A LA CULTURA VISUAL. Barcelona: Paidós - Agra, M.J (2007). LA EDUCACIÓN ARTÍSTICA EN LA ESCUELA. Barcelona: Graó - Acaso, M. (2009). LA EDUCACIÓN ARTÍSTICA NO SON MANUALIDADES. Madrid: Catarata - Efland, Freedman & Stuhr (2003). LA EDUCACIÓN EN EL ARTE POSMODERNO. Barcelona: Paidós - Agra, M.J (2003). LA FORMACIÓN ARTÍSTICA Y SUS LUGARES. Educación Artística, Revista de Investigación. - Agra, M.J (1999). O ESPAZO DA ARTE NA EDUCACIÓN. Santiago de Compostela: USC. |
Bibliografía complementaria
|
|
"Educación artística, plástica y visual" de Juanola y Barragán. Editorial Praxis. Barcelona, 1999
"Arte y percepción visual" de Arnheim. Editorial Paidós. Barcelona, 1983
"Consideraciones sobre la educación artística" de Arnheim. Editorial Paidós. Barcelona |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|