Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A6 |
Conocer la dimensión pedagógica de la interacción con los iguales y los adultos y saber promover la participación en actividades colectivas, el trabajo cooperativo y el esfuerzo individual. |
A10 |
Crear y mantener lazos de comunicación con las familias para incidir eficazmente en el proceso educativo. |
A19 |
Comprender que la dinámica diaria en educación infantil es cambiante en función de cada estudiante, grupo y situación y saber ser flexible en el ejercicio de la función docente. |
A30 |
Participar en la elaboración y seguimiento de proyectos educativos de educación infantil en el marco de proyectos de centro y en la colaboración con el territorio y con otros profesionales y agentes sociales. |
A33 |
Conocer los fundamentos científicos, matemáticos y tecnológicos del currículo de esta etapa así como las teorías sobre la adquisición y desarrollo de los aprendizajes correspondientes. |
A34 |
Conocer estrategias didácticas para desarrollar representaciones numéricas y nociones espaciales, geométricas y de desarrollo lógico. |
A35 |
Comprender las matemáticas como conocimiento sociocultural. |
A36 |
Conocer la metodología científica y promover el pensamiento científico y la experimentación. |
A37 |
Adquirir conocimientos sobre la evolución del pensamiento, las costumbres, las creencias y los movimientos sociales y políticos a lo largo de la historia. |
A39 |
Elaborar propuestas didácticas en relación con la interacción ciencia, técnica, sociedad y desarrollo sostenible. |
A40 |
Promover el interés y el respeto por el medio natural, social y cultural a través de proyectos didácticos adecuados. |
A41 |
Fomentar experiencias de iniciación a las tecnologías de la información y la comunicación. |
A51 |
Adquirir formación literaria y en especial conocer la literatura infantil. |
A54 |
Conocer y utilizar canciones para promover la educación auditiva, rítmica y vocal. |
A58 |
Promover la sensibilidad relativa a la expresión plástica y a la creación artística. |
A62 |
Relacionar teoría y práctica con la realidad del aula y del centro. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas y tomar decisiones de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, autocrítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa y espíritu emprendedor. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B9 |
Autonomía en el aprendizaje. |
B10 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B11 |
Capacidad de búsqueda y manejo de información. |
B25 |
Utilización de las TIC en el ámbito de estudio y del contexto profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Reflexionar a partir da práctica escolar matemática sobre o desenvolvemento profesional.
|
A6 A19
|
|
|
Descubrir que as matemáticas están íntimamente relacionadas coa realidade e coas situacións que nos rodean, non so na institución educativa, senón tamén na vida fora dela. |
A35
|
B1
|
C5
|
Procurar que as matemáticas esperten nos alumnos curiosidade, interese e gusto. |
A40 A62
|
|
|
Crear nos estudantes a necesidade de acudir ás matemáticas para achar solucións aos problemas cotiás. |
A30
|
|
|
Reflexionar a partir da práctica escolar matemática sobre o desenvolvemento profesional.
|
A6 A19
|
|
|
Fomentar a construción de aprendizaxe matemático a través da música, dos contos, das cancións, da expresión plástica, da cesta da compra e da cociña mediante actividades lúdicas. |
A34 A35 A36 A37 A51 A54 A58
|
B1
|
C7
|
Elaborar propostas didácticas en relación coa interacción ciencia, técnica, sociedade e desenvolvemento sustentable. |
A39
|
|
|
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A33
|
|
|
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación. |
A41
|
|
|
Autonomía na aprendizaxe. |
|
B9
|
|
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
|
B4
|
|
Capacidade de análise e síntese |
A10
|
|
|
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
|
B25
|
C3 C6 C8
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
B10 B11
|
C1
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B2 B5
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
B5
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
As matemáticas na cesta da compra e na cociña |
-Códigos de barras.
-Análise das ofertas.
-Análise e comparación dos envases.
-Variación dos prezos.
-Análise dos recibos.
-Medidas de masa e capacidade.
-Formas dos utensilios.
-Deseño dunha cociña.
-A enerxía dos electrodomésticos.
-Planificación do gasto.
|
As matemáticas dos contos e das cancións |
-A narración e a fantasía.
-O tempo como sucesión de acontecementos.
-Propiedades e relación de obxectos e coleccións.
-Cantidades discretas, continuas.
-O espacio e a formas.
-A medida. |
As matemáticas na música |
-Os Pitagóricos.
-Exemplos históricos das matemáticas na música.
-Escalas, ritmos, compases, instrumentos, notas.
-O contraste: rápido/lento, grave/agudo, longo/corto….a danza.
-A matemáticas e a música na Educación Infantil. |
As matemáticas na expresión plástica |
-A cor.
-As construcións.
-Os puzzles.
-Os laberintos.
-As formas.
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Actividades iniciales |
A6 B1 B2 B3 |
1 |
4 |
5 |
Aprendizaje colaborativo |
A10 A19 A30 A34 A36 A39 A58 B3 B5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Lecturas |
A35 A37 A51 A54 B1 B10 C7 C1 |
2 |
9 |
11 |
Investigación (Proyecto de investigación) |
A30 A33 A39 B4 B9 |
2 |
20 |
22 |
Presentación oral |
C4 C1 |
1 |
4 |
5 |
Sesión magistral |
A40 A41 A62 B25 |
4 |
12 |
16 |
Análisis de fuentes documentales |
A33 A35 A36 A37 |
2 |
5 |
7 |
Prácticas a través de TIC |
B11 C3 C5 C8 |
1 |
7.5 |
8.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Actividades iniciales |
Presentación e contextualización dos temas.
Actividades de xustificación e motivación.
Detección do coñecemento que posúe o alumnado sobre o tema, a través de distintos procedementos: debate, tormenta de ideas, etc.
|
Aprendizaje colaborativo |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial y/ou apoiados con tecnoloxías da información e a comunicación, que se basa na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Lecturas |
Serán previamente indicadas na aula e serven de complemento ou ampliación dos temas tratados. |
Investigación (Proyecto de investigación) |
Traballo extenso realizado sobre un tema de interese e de actualidade. Será exposto a toda a clase. |
Presentación oral |
Exposición do proxecto de investigación. |
Sesión magistral |
Exposición xeral introductoria de cada un dos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal e coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Análisis de fuentes documentales |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para o análise dos mesmos.
|
Prácticas a través de TIC |
Presentación e traballo sobre diferentes ferramentas TIC, principalmente baseadas en Internet. Os alumnos deberán familiarizarse con estes materiais. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Lecturas |
Actividades iniciales |
Aprendizaje colaborativo |
Sesión magistral |
Análisis de fuentes documentales |
Investigación (Proyecto de investigación) |
|
Descripción |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
Estas medidas serán aplicábeis tanto ao alumnado que asiste regularmente ás aulas como a aquel con dispensa académica. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Presentación oral |
C4 C1 |
Valorarase a claridade, habilidade para presentar a información e a comunicación de resultados e conclusións. |
12.5 |
Prácticas a través de TIC |
B11 C3 C5 C8 |
Valorarase o material empregado, as destrezas e orixinalidade na súa realización, a pertinencia e o interés dos contidos. |
12.5 |
Aprendizaje colaborativo |
A10 A19 A30 A34 A36 A39 A58 B3 B5 C6 |
Valorarase a sua adecuación ós obxetivos previstos para cada traballo en concreto, así como a participación, interese, esforzo, actitude... |
25 |
Investigación (Proyecto de investigación) |
A30 A33 A39 B4 B9 |
Terase en conta a dificultade do tema elexido, a metodoloxía seguida no seu desenvolvemento, a exposición
dos resultados e a argumentación das conclusións, entre outras cousas. |
50 |
|
Observaciones evaluación |
Segundo a participación do alumnado na materia, hai dúas opcións para facer a avaliación:
Opción A. Avaliación Continua. Para o alumnado que segue o sistema ECTS, aquel que regularmente asiste/participa nas actividades de clase. Neste caso o sistema de avaliación será o descrito anteriormente. Por tanto será obrigatoria a asistencia ás clases (como mínimo o 85% das horas presenciais). Opción B). O alumnado con dispensa académica de exención de asistencia ou que non asista ao 85% das horas presenciais, será avaliado a través de dous traballos individuais: un Proxecto de investigación (50%) e a súa correspondente presentación oral (12.5%) con axuda das tics (12.5%), e un resumo das lecturas fixadas pola docente sobre a matemática en Educación Infantil (25%). A nota final será a media das calificacións obtidas, solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para poder aprobar a materia.
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|