Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A37 |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. |
A40 |
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados. |
A45 |
Coñecer a tradición oral e o folclore. |
B18 |
Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas. |
B20 |
Coñecemento de outras culturas e de outras costumes. |
B24 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual.
|
A37 A40 A45
|
B18 B20 B24
|
C4 C7
|
Coñecemento doutras culturas e doutros costumes.
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B20 B24
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A13
|
B24
|
C4
|
Coñecer a tradición oral e o folclore, especialmente no ámbito das tradicións relixiosas populares de Galicia. |
A45
|
B24
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1: A materia "Relixión, Cultura, Valores" nunha educación integral.
Módulo 2. O feito relixioso na historia e na estrutura do ser humano.
Módulo 3. O felito relixioso Cristián e Valores.
Módulo 4. Iniciación ao coñecemento da Biblia.
Módulo 5. Manifestacións significativas e influenza do cristianismo no patrimonio cultural galego.
|
Módulo 1
1.1 Argumentos personalista e culturalista.
Módulo 2
2.2. A presencia do Feito Relixioso na historia da humanidade. 2.3 As grandes relixións históricas.
2.4 A experiencia relixiosa.
2.5 O Feito Relixioso e as súas distintas manifestacións sociais, morais, culturais e artísticas.
2.6 Principais tradicións e crenzas relixiosas presentes na nosa sociedade (Cristianismo, Xudaísmo, Islam).
Módulo 3
3.1 Os valores cívicos e éticos dende a perspectiva relixiosa católica.
3.2 O diálogo intercultural e interrelixioso na construcción da convivencia cidadá.
3.3 O dereito á educación relixiosa e moral de acordo coas propias conviccións.
3.4 A xustiza social na identificación educativa.
3.5 O currículo de Relixión e Moral católicas de 2014 e os seus estándares de aprendizaxe.
Módulo 4
4.1 A Biblia como obra literaria.
4.2 A Biblia como historia.
4.3 A Biblia como norma de acción ou “lei”.
4.4 A Biblia como profecía.
4.5 A Biblia como oración.
Módulo 5
5.1 A romanización e a cristianización de Gallaecia.
5.2 O Monacato.
5.3 O Camiño de Santiago.
5.4 A organización do territorio: a parroquia.
5.5 As romaxes, as peregrinacións e os seus símbolos.
5.6 O feito relixioso na cultura oral e no calendario do ciclo anual. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A13 B24 C4 C7 |
10 |
58 |
68 |
Proba obxectiva |
A37 B20 |
1 |
0 |
1 |
Mapa conceptual |
A37 A40 A45 B18 B20 |
43 |
0 |
43 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Que requerirá a atención personalizada e que se desenvolverá como momento de traballo presencial co profesor. O xeito e a forma que se desenvolverá indicarase ao longo do curso conforme ao plano de traballo da mesma. |
Proba obxectiva |
A través da cal o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da asignatura. |
Mapa conceptual |
Oferecerán una síntese actualizada dos contidos esencias do programa da materia e axudarán a profundar na importancia e universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Moitas das cuestións relixiosas están hoxe na actualidade e nos medios de comunicación. Cómpre establecer a relación entre os acontecementos e o estudo teórico das súas orixes e evolución. A discusión dirixida implica a participación do alumno e o intercambio de perspectivas e opinións.
Os cuestionarios e comentarios de clase son debatidos e compartidos polos alumnos presentes.
Os traballos tutelados responderán aos intereses do alumno e serán acordados co profesor e terán un seguimento con el por medio de entrevistas persoais. Son un factor de personalización dos temas do curso.
A proba obxectiva ou exame final, deberá ser preparada persoalmente por cada un dos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A13 B24 C4 C7 |
Non serán obligatorios. Serán acordados co profesor que lles fará o correspondente seguimento. Procurarán personaliozar os temas do curso. |
70 |
Proba obxectiva |
A37 B20 |
Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisción de coñecementos sobre os contidos da materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos que non fagan traballo tutelado as dúas partes da proba mixta sumarán o cen por cen da avaliación final. Para a segunda oportunidade, só haberá a proba escrita.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
José Antonio Fernández Martín (2015). Enseñar a aprender Religión. Madrid - CCS
José Antonio Fernández Martin (2014). Fundamentos de la ERE. Madrid - CCS
José Antonio Fernández Martín (2010). Las competencias básicas en la enseñanza religiosa escolar. Madrid - PPC |
|
Bibliografía complementaria
|
Andrés Torres Queiruga (1992). 10 palabras clave en Religión. Estella - Verbo Divino
V. Martín Pindado (1995). El hecho religioso. Datos, estructura, valoración. Madrid - CCS
Xosé Ramón Mariño Ferro (1987). Las romerías, peregrinaciones y sus símbolos. Vigo - xerais
Francesc Torralba Roselló (1998). Pedagogía del sentido. Madrid - PPC
Eugenio Trías (2000). Por qué necesitamos la religión. Barcelona - Plaza y Janés
Carmen Pellicer - Martín Varela - Fernando Cordero (2015). Virtudes olvidadas, valores con futuro. Madrid - San Pablo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asigntura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno, non unha explicita simpatía pola fe católica, pero si unha certa familiaridade coa mesma: manexo da Biblia, coñecementos básicos de Relixión Católica adquiridos en Secundaria e Bacharelato. Sen esta disposición e competencias previas non será imposible, pero si moi dificil adquirir os coñecementos e contidos do programa da asignatura. |
|