Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A13 |
Analizar e incorporar de forma crítica las cuestiones más relevantes de la sociedad actual que afectan a la educación familiar y escolar: impacto social y educativo de los lenguajes audiovisuales y de las pantallas; cambios en las relaciones de género e intergeneracionales; multiculturalidad e interculturalista; discriminación e inclusión social y desarrollo sostenible. |
A37 |
Adquirir conocimientos sobre la evolución del pensamiento, las costumbres, las creencias y los movimientos sociales y políticos a lo largo de la historia. |
A40 |
Promover el interés y el respeto por el medio natural, social y cultural a través de proyectos didácticos adecuados. |
A45 |
Conocer la tradición oral y el folclore. |
B18 |
Capacidad para relacionarse positivamente con otras personas. |
B20 |
Conocimiento de otras culturas y de otras costumbres. |
B24 |
Reconocimiento y respeto a la diversidad y a la multiculturalidad. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual.
|
A37 A40 A45
|
B18 B20 B24
|
C4 C7
|
Coñecemento doutras culturas e doutros costumes.
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B20 B24
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A13
|
B24
|
C4
|
Coñecer a tradición oral e o folclore, especialmente no ámbito das tradicións relixiosas populares de Galicia. |
A45
|
B24
|
C7
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Módulo 1: A materia "Relixión, Cultura, Valores" nunha educación integral.
Módulo 2. O feito relixioso na historia e na estrutura do ser humano.
Módulo 3. O felito relixioso Cristián e Valores.
Módulo 4. Iniciación ao coñecemento da Biblia.
Módulo 5. Manifestacións significativas e influenza do cristianismo no patrimonio cultural galego.
|
Módulo 1
1.1 Argumentos personalista e culturalista.
Módulo 2
2.2. A presencia do Feito Relixioso na historia da humanidade. 2.3 As grandes relixións históricas.
2.4 A experiencia relixiosa.
2.5 O Feito Relixioso e as súas distintas manifestacións sociais, morais, culturais e artísticas.
2.6 Principais tradicións e crenzas relixiosas presentes na nosa sociedade (Cristianismo, Xudaísmo, Islam).
Módulo 3
3.1 Os valores cívicos e éticos dende a perspectiva relixiosa católica.
3.2 O diálogo intercultural e interrelixioso na construcción da convivencia cidadá.
3.3 O dereito á educación relixiosa e moral de acordo coas propias conviccións.
3.4 A xustiza social na identificación educativa.
3.5 O currículo de Relixión e Moral católicas de 2014 e os seus estándares de aprendizaxe.
Módulo 4
4.1 A Biblia como obra literaria.
4.2 A Biblia como historia.
4.3 A Biblia como norma de acción ou “lei”.
4.4 A Biblia como profecía.
4.5 A Biblia como oración.
Módulo 5
5.1 A romanización e a cristianización de Gallaecia.
5.2 O Monacato.
5.3 O Camiño de Santiago.
5.4 A organización do territorio: a parroquia.
5.5 As romaxes, as peregrinacións e os seus símbolos.
5.6 O feito relixioso na cultura oral e no calendario do ciclo anual. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A13 B24 C4 C7 |
10 |
58 |
68 |
Prueba objetiva |
A37 B20 |
1 |
0 |
1 |
Mapa conceptual |
A37 A40 A45 B18 B20 |
43 |
0 |
43 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
Que requerirá a atención personalizada e que se desenvolverá como momento de traballo presencial co profesor. O xeito e a forma que se desenvolverá indicarase ao longo do curso conforme ao plano de traballo da mesma. |
Prueba objetiva |
A través da cal o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da asignatura. |
Mapa conceptual |
Oferecerán una síntese actualizada dos contidos esencias do programa da materia e axudarán a profundar na importancia e universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Muchas cuestiones religiosas están hoy en la actualidad y en los medios de comunicación. Conviene establecer la relación entre los acontecimientos y el estudio teórico de sus orígenes y evolución. La discusión dirigida implica la participación del alumno y el intercambio de perspectivas y opiniones.
Los cuestionarios y comentarios de clase son debatidos y compartidos por los alumnos presentes.
Los trabajos tutelados responderán a los intereses del alumno y serán acordados con el profesor que tendrán un seguimiento por medio de entrevistas. Son un factor de personalización del temario del curso.
La prueba objetiva o examen final, deberá ser preparada persoalmente por cada uno de los alumnos. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Trabajos tutelados |
A13 B24 C4 C7 |
Non serán obligatorios. Serán acordados co profesor que lles fará o correspondente seguimento. Procurarán personaliozar os temas do curso. |
70 |
Prueba objetiva |
A37 B20 |
Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisción de coñecementos sobre os contidos da materia. |
30 |
|
Observaciones evaluación |
Para os alumnos que non fagan traballo tutelado as dúas partes da proba mixta sumarán o cen por cen da avaliación final.
|
Fuentes de información |
Básica
|
José Antonio Fernández Martín (2015). Enseñar a aprender Religión. Madrid - CCS
José Antonio Fernández Martin (2014). Fundamentos de la ERE. Madrid - CCS
José Antonio Fernández Martín (2010). Las competencias básicas en la enseñanza religiosa escolar. Madrid - PPC |
|
Complementária
|
Andrés Torres Queiruga (1992). 10 palabras clave en Religión. Estella - Verbo Divino
V. Martín Pindado (1995). El hecho religioso. Datos, estructura, valoración. Madrid - CCS
Xosé Ramón Mariño Ferro (1987). Las romerías, peregrinaciones y sus símbolos. Vigo - xerais
Francesc Torralba Roselló (1998). Pedagogía del sentido. Madrid - PPC
Eugenio Trías (2000). Por qué necesitamos la religión. Barcelona - Plaza y Janés
Carmen Pellicer - Martín Varela - Fernando Cordero (2015). Virtudes olvidadas, valores con futuro. Madrid - San Pablo |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
A asigntura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno, non unha explicita simpatía pola fe católica, pero si unha certa familiaridade coa mesma: manexo da Biblia, coñecementos básicos de Relixión Católica adquiridos en Secundaria e Bacharelato. Sen esta disposición e competencias previas non será imposible, pero si moi dificil adquirir os coñecementos e contidos do programa da asignatura. |
|