Identifying Data 2016/17
Subject (*) Relixión, cultura e valores Code 652G01044
Study programme
Grao en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas
Coordinador
López Calvo, Jesús Andrés
E-mail
a.lopez.calvo@udc.es
Lecturers
López Calvo, Jesús Andrés
E-mail
a.lopez.calvo@udc.es
Web
General description A asignatura de RELIXION, CULTURA E VALORES ofrécese como optativa a todos os alumnos do Graos de Infantil, como parte da formación necesaria para a habilitación de profesor de Relixión Católica.
As competencias a que se accede con esta asignatura son: o coñecemento das relixións e do cristianismo en particular, os criterios para comprender os conflitos e problemas interculturais e interrelixiosos e o achegamento académico ás orixes do cristianismo e a relixiosidade popular galega.
Na Facultade de CC. da Educación da UDC ofrécese un Curso específico de Posgrao de Experto en Teoloxía Católica e a súa Didáctica, que concederá os créditos necesarios para a obtención da DECA, Declaración Eclesiástica de Competencia Académica, requisito indispensable para ser profesor de Relixiión Católica en Infantil e Primaria.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A13 Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable.
A37 Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia.
A40 Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados.
A45 Coñecer a tradición oral e o folclore.
B18 Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas.
B20 Coñecemento de outras culturas e de outras costumes.
B24 Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual. A37
A40
A45
B18
B20
B24
C4
C7
Coñecemento doutras culturas e doutros costumes. Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. B20
B24
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. A13
B24
C4
Coñecer a tradición oral e o folclore, especialmente no ámbito das tradicións relixiosas populares de Galicia. A45
B24
C7

Contents
Topic Sub-topic
Módulo 1: A materia "Relixión, Cultura, Valores" nunha educación integral.
Módulo 2. O feito relixioso na historia e na estrutura do ser humano.
Módulo 3. O felito relixioso Cristián e Valores.
Módulo 4. Iniciación ao coñecemento da Biblia.
Módulo 5. Manifestacións significativas e influenza do cristianismo no patrimonio cultural galego.
Módulo 1
1.1 Argumentos personalista e culturalista.

Módulo 2
2.2. A presencia do Feito Relixioso na historia da humanidade. 2.3 As grandes relixións históricas.
2.4 A experiencia relixiosa.
2.5 O Feito Relixioso e as súas distintas manifestacións sociais, morais, culturais e artísticas.
2.6 Principais tradicións e crenzas relixiosas presentes na nosa sociedade (Cristianismo, Xudaísmo, Islam).

Módulo 3
3.1 Os valores cívicos e éticos dende a perspectiva relixiosa católica.
3.2 O diálogo intercultural e interrelixioso na construcción da convivencia cidadá.
3.3 O dereito á educación relixiosa e moral de acordo coas propias conviccións.
3.4 A xustiza social na identificación educativa.
3.5 O currículo de Relixión e Moral católicas de 2014 e os seus estándares de aprendizaxe.

Módulo 4
4.1 A Biblia como obra literaria.
4.2 A Biblia como historia.
4.3 A Biblia como norma de acción ou “lei”.
4.4 A Biblia como profecía.
4.5 A Biblia como oración.

Módulo 5
5.1 A romanización e a cristianización de Gallaecia.
5.2 O Monacato.
5.3 O Camiño de Santiago.
5.4 A organización do territorio: a parroquia.
5.5 As romaxes, as peregrinacións e os seus símbolos.
5.6 O feito relixioso na cultura oral e no calendario do ciclo anual.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A13 B24 C4 C7 10 58 68
Objective test A37 B20 1 0 1
Mind mapping A37 A40 A45 B18 B20 43 0 43
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Que requerirá a atención personalizada e que se desenvolverá como momento de traballo presencial co profesor. O xeito e a forma que se desenvolverá indicarase ao longo do curso conforme ao plano de traballo da mesma.
Objective test A través da cal o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da asignatura.
Mind mapping Oferecerán una síntese actualizada dos contidos esencias do programa da materia e axudarán a profundar na importancia e universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Moitas das cuestións relixiosas están hoxe na actualidade e nos medios de comunicación. Cómpre establecer a relación entre os acontecementos e o estudo teórico das súas orixes e evolución. A discusión dirixida implica a participación do alumno e o intercambio de perspectivas e opinións.

Os cuestionarios e comentarios de clase son debatidos e compartidos polos alumnos presentes.

Os traballos tutelados responderán aos intereses do alumno e serán acordados co profesor e terán un seguimento con el por medio de entrevistas persoais. Son un factor de personalización dos temas do curso.

A proba obxectiva ou exame final, deberá ser preparada persoalmente por cada un dos alumnos.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A13 B24 C4 C7 Non serán obligatorios. Serán acordados co profesor que lles fará o correspondente seguimento. Procurarán personaliozar os temas do curso. 70
Objective test A37 B20 Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisción de coñecementos sobre os contidos da materia. 30
 
Assessment comments

Para os alumnos que non fagan traballo tutelado as dúas partes da proba mixta sumarán o cen por cen da avaliación final. Para a segunda oportunidade, só haberá a proba escrita.


Sources of information
Basic José Antonio Fernández Martín (2015). Enseñar a aprender Religión. Madrid - CCS
José Antonio Fernández Martin (2014). Fundamentos de la ERE. Madrid - CCS
José Antonio Fernández Martín (2010). Las competencias básicas en la enseñanza religiosa escolar. Madrid - PPC

Complementary Andrés Torres Queiruga (1992). 10 palabras clave en Religión. Estella - Verbo Divino
V. Martín Pindado (1995). El hecho religioso. Datos, estructura, valoración. Madrid - CCS
Xosé Ramón Mariño Ferro (1987). Las romerías, peregrinaciones y sus símbolos. Vigo - xerais
Francesc Torralba Roselló (1998). Pedagogía del sentido. Madrid - PPC
Eugenio Trías (2000). Por qué necesitamos la religión. Barcelona - Plaza y Janés
Carmen Pellicer - Martín Varela - Fernando Cordero (2015). Virtudes olvidadas, valores con futuro. Madrid - San Pablo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
A asigntura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno, non unha explicita simpatía pola fe católica, pero si unha certa familiaridade coa mesma: manexo da Biblia, coñecementos básicos de Relixión Católica adquiridos en Secundaria e Bacharelato. Sen esta disposición e competencias previas non será imposible, pero si moi dificil adquirir os coñecementos e contidos do programa da asignatura.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.