Identifying Data 2016/17
Subject (*) Deseño e desenvolvemento curricular da educación física Code 652G02014
Study programme
Grao en Educación Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas
Coordinador
Sandomingo Guntin, Alfonso
E-mail
alfonso.sandomingo.guntin@udc.es
Lecturers
Sandomingo Guntin, Alfonso
E-mail
alfonso.sandomingo.guntin@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os procesos de aprendizaxe relativos ao período de 6-12, no contexto familiar, social e escolar.
A3 Dominar os coñecementos necesarios para comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e identificar disfuncións.
A5 Coñecer as propostas e desenvolvementos actuais baseado na aprendizaxe de competencias.
A6 Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e distintos ritmos de aprendizaxe.
A8 Coñecer os fundamentos da educación primaria.
A9 Analizar a práctica docente e as condicións institucionais que a enmarcan.
A16 Deseñar, planificar e avaliar a actividade docente e a aprendizaxe na aula.
A17 Coñecer e aplicar experiencias innovadoras en educación primaria.
A19 Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación educativa e ser capaz de deseñar proxectos de innovación identificando indicadores de avaliación.
A37 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes.
A56 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes.
A57 Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde a educación física.
A58 Coñecer o currículo escolar da educación física.
A59 Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades deportivas dentro e fóra da escola.
A60 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes.
A62 Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación na aula e dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima de aula que facilite a aprendizaxe e a convivencia.
A64 Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro.
A65 Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B11 Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas.
B12 Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia.
B14 Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual.
B15 Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información.
B16 Capacidade crítica e creativa na análise, planificación e realización de tarefas, como froito dun pensamento flexible e diverxente.
B17 Capacidade de análise e de autoavaliación tanto do propio traballo como do traballo en grupo.
B18 Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes.
B19 Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural.
B21 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B22 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B23 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B24 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B25 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar el currículum de la Educación Física ,adoptando una actitud crítica y reflexiva A9
A17
A19
A56
A57
A58
A64
B2
B5
B6
B11
B14
B15
B16
B17
B19
C3
C4
C7
C8
Tomar decisiones a cerca de los diferentes elementos básicos que configuran el currículum con la finalidad de elaborar propuestas curriculares desde la reflexión crítica. A5
A8
A16
A58
A59
A60
A62
A64
B3
B5
B14
B15
B19
B21
B22
B23
B24
B25
C3
C4
C6
C7
C8
Conocer las pautas didácticas y metodológicas a seguir en el proceso de enseñanza de la Educación Física en la Educación Primaria A1
A3
A5
A6
A8
A9
A16
A17
A19
A37
A57
A58
A59
A60
A64
A65
B1
B3
B5
B12
B18
B19
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I:EL CURRÍCULUM DE LA EDUCACIÓN FÍSICA EN PRIMARIA A PARTIR DE LA L.O.E. .
BLOQUE II: LOS ELEMENTOS BÁSICOS DEL CURRÍCULUM: ANÁLISIS DEL CURRÍCULUM DE LA EDUCACIÓN FÍSICA EN LA EDUCACIÓN PRIMARIA .
BLOQUE III: ANÁLISIS DIDÁCTICO DE LOS BLOQUES DE CONTENIDOS .
BLOQUE IV: LA ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD DESDE EL ÁREA DE EDUCACIÓN FÍSICA .
BLOQUE V: LA PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA DE LA EDUCACIÓN FÍSICA EN LA ENSEÑANZA PRIMARIA .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Physical exercise A1 A3 A5 A6 A8 A9 A16 A17 A19 A37 A56 A57 A58 A62 A64 A65 B1 B2 B3 B5 B6 B14 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C6 C7 20 60 80
Mixed objective/subjective test B15 C4 C8 2 48 50
Guest lecture / keynote speech A59 A60 B11 B12 C3 20 0 20
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Physical exercise Metodoloxía que permite ó alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades físicas e/ou deportivas de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, etc., a execución dos fundamentos psicomotores e/ou sociomotores das distintas habilidades deportivas.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Personalized attention
Methodologies
Physical exercise
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B15 C4 C8 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
60
Physical exercise A1 A3 A5 A6 A8 A9 A16 A17 A19 A37 A56 A57 A58 A62 A64 A65 B1 B2 B3 B5 B6 B14 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C6 C7 Asintencia obrigatoria ao mínimo de clases prácticas, os alumnos/as so poden faltar,sen xustificar, a tres clases prácticas 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic FRANCISCO PASCUAL, L. (2005). Actividades bilingües de expresión corporal. Madrid: CSS
VÁZQUEZ, BENILDE (2001). Bases educativas de la actividad física. Madrid: Síntesis
SÁNCHEZ BAÑUELOS, F. (1986). Bases para una didáctica de la E. F.. Madrid: Gymnos
RUIZ PÉREZ, M. (1994). Desarrollo motor y actividades físicas. Madrid: Gymnos
CECCHINI ESTRADA, J. (2002). Didáctica de la Educación Física en la Educación Primaria. Madrid: Síntesis
CONTRERAS, O. (2001). Didáctica de la Educación Física. Un enfoque constructivista. Barcelona:INDE
ESPINA, A. (). Discapacidades físicas y sensoriales. Madrid: CSS
OMEÑACA, R (2001). Educación en valores desde la educación física. Barcelona: Paidotribo
GONZÁLEZ, E. (1997). Educación Física en Primaria. Barcelona: Paidotribo
TORO, S. (1995). Educación física para niños y niñas con necesidades educativas especiales. Málaga: Aljibe
KIRK, D (1990). Educación física y currículum. Valencia: Servicio de Publicaciones de la Universidad
LOPEZ PASTOR, V (1999). Educación Física, evaluación y reforma. Segovia: Diagonal
RIGAL, R. (2006). Educación motriz en preescolar y primaria. Barcelona: INDE
BLÁZQUEZ,D. (2009). Enseñar por competencias en Educación Física . Barcelona INDE
DA FONSECA, V. (1996). Estudio y génesis de la psicomotricidad. Barcelona: INDE
CASTEJON, F.J (1996). Evaluación de la Educación Física. Sevilla: Wanceulen
FERNÁNDEZ GARCÍA, EMILIA (1998). Evaluación en el área de Educación Física. Alcoy (Alicante): Marfil
PASTOR, J.L. (2002). Fundamentación conceptual para una intervención psicomotriz en educación física. Barcelona: INDE
ARNAIZ SÁNCHEZ,P (1998). Fundamentación de la práctica psicomotriz. Madrid: Seco Olea
BATALLA,A (2000). Habilidades motrices. Barcelona: INDE
CASTEJÓN,F. (2003). Iniciación deportiva: La enseñanza y el aprendizaje comprensivo en el deporte. Sevilla: Wanceulem
BLÁNDEZ ÁNGEL, JULIA, (2005). La asignatura Educación Fíisca de base : Una propuesta de adptación al Espacio Europeo de Educación Superior. Barcelona : Inde
VÁZQUEZ, BENILDE (1989). La educación física en la educación básica. Madrid: Gymnos
AZNAR,P y cols (1998). La educación Física en la Educación Infantil. Barcelona:INDE
CASTAÑER, M y CAMERINO,O (1991). La Educación Física en Primaria. Barcelona: INDE
AGUIRRE,J (1993). La Educación Física en Primaria. Zaragoza: Luis Vives
ZAGALAZ SÁNCHEZ, MARÍA (2008). La Educación Física en Primaria a partir de la LOE. Torredonjimeno (Jaén): LOGOSS
LLEIXÁ, TERESA (2003). La educación física hoy. Barcelona: ICE
LE BOULCH, J (1987). La educación psicomotriz en la escuela primaria. Barcelona: Paidos
SALES, J. (1997). La evaluación de la Educación Física en Primaria. Barcelona: INDE
SENERS, P. (1995). La lección de educación física. Barcelona: INDE
VACA, M. (2005). La lección de educación física en el tratamiento pedagógico de lo corporal. Barcelona: INDE
BLANDEZ ÁNGEL, JULIA (1996). La utilización del material y del espaciio en E.F.. Barcelona: INDE
MEC (2006). Ley Orgánica de Educación. Madrid: BOE 4 mayo 2006
LÓPEZ SÁNCHEZ (2004). Los contenidos de la educación física en la Educación Primaria. Granada: GEU
DELGADO NOGUERA, M. A. (1991). Los estilos de enseñanza en la E. F.. Granada: ICE
RIESCO MARTÍN, J. (2006). Manual de Educación Física. Salamanca: Globalia
SCHINCA, E. M. (2003). Manual de psicomotricidad, ritmo y expresión corporal. Madrid: Cispraxis
VICIANA RAMÍREZ (). Planificar en Educación Física. Barcelona: INDE
LANGLADE, A (1971). Teoría general de la gimnasia. Buenos Aires: Stadium

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Fundamentos da educación física na sociedade actual/652G02031
Xogos motores/652G02025
Expresión corporal e adaptacións curriculares/652G02026
Iniciación deportiva/652G02036
Educación física para o lecer/652G02035

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.