Identifying Data 2016/17
Subject (*) Métodos de avaliación de programas Code 652G03023
Study programme
Grao en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.educacion.udc.es/dptos/fmide/index.php
General description Esta materia redáctase pensando no alumnado das diferentes disciplinas da intervención social (traballo social, servizos sociais, animación socio-cultural,...) que deberán realizar avaliacións sistemáticas, ofrecéndolles unha formación teórica-metodolóxica específica no campo da avaliación.

Esta materia ha de axudar ao alumnado na iniciación e na realización de avaliacións sistemáticas de diferentes programas de intervención social.

Así, presentaranse os fundamentos metodolóxicos e os procedementos operativos da investigación avaliativa de tal forma que se consiga que os futuros profesionais introduzan elementos de avaliación no seu propio quefacer profesional.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A13 Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención.
A14 Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional.
A19 Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos.
A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa.
B3 Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. A19 Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos. A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. A5
A6
A11
A13
A14
A19
A21
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. B3 Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade. B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. B1
B2
B3
B5
B6
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C2
C3
C4
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
1.A Investigación Avaliativa - As políticas públicas do Estado do Benestar: os programas e Servizos Socioeducativos.
- Precisións terminolóxicas na Avaliación
- Avaliación: Información, valoración, decisión.
aliación: Información, valoración, decisión
- Información e Xuízos de valor na Avaliación
- A toma de decisións
2. Modelos ou perspectivas de Avaliación
- Perspectivas metodolóxicas en avaliación
- Introdución histórica da Avaliación de Programas.
- Avaliación centrada en obxectivos: Tyler
- Avaliación libre de obxectivos: Scriven
- A avaliación como “accountability” (rendición de contas)
- Avaliación para a toma de decisións: modelo CEPP
- Modelos de negociación. Avaliación democrática deliberativa
3. Conceptualizacións da Calidade - Problemática na conceptualización da calidade no ámbito educativo.
- Evolución do concepto de calidade.
- Calidade nos Servizos Públicos.
4. Fases Avaliativas - Avaliación de necesidades: suficiencia
- Avaliación do deseño: pertinencia
- Avaliabilidade do programa/servizo.
- Execución, seguimento e cobertura.
- Avaliación de resultados, económica e do impacto.
5. Deseños da avaliación - Os deseños da avaliación
- Técnicas de recolleita da información
- As análises da Información
6. Indicadores da Calidade - Dos conceptos aos índices
- Características dos indicadores
- Indicadores de rendemento: Eficacia, Eficiencia, Economía
7. Normas Internacionais de Avaliación de Programas e Informe de
Avaliación.
- Normas de Utilidade
- Normas de Viabilidade
- Normas de Adecuación
- Normas de Precisión

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B3 B5 C4 C6 C8 21 0 21
Document analysis A19 A11 0 24 24
Workshop A6 A13 A14 A21 B2 B6 C1 C2 C3 21 21 42
Mixed objective/subjective test A5 A6 A11 A13 A14 A19 A21 B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C6 C8 0 55 55
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech EXPOSICIÓN/EXPLICACIÓN dos conceptos e contidos do programa
Document analysis Indagación e estudio de información documental.
Workshop Desenvolvemento de tarefas prácticas de recollida e análise da información.
Mixed objective/subjective test Proba final avaliativa da materia

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
O profesorado realizará un seguimento do traballo que vaia elaborando o alumnado en canto á procura, elaboración e presentación de materiais relacionados co contido da materia.

É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.

As titorías desenvolveranse, polo tanto, no aula, durante as clases e no despacho do profesorado, da seguinte forma:

* No caso de indicacións xerais a todo o grupo (realizarase nas clases expositivas).

* A grupos de traballo pequeno (realizarase en clases interactivas -prácticas- ou no despacho do profesorado).

* Individuais (realizaranse no despacho do profesorado e versarán sobre o progreso do alumnado, para o cal presentaranse os traballos realizados).


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A5 A6 A11 A13 A14 A19 A21 B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C6 C8 Durante o mes de marzo presentarase a materia da materia e terase que ler unha serie de materiais.
A principios de abril realizarase unha proba mixta do exposto nas clases maxistrais do mes de marzo e da lectura de documentos. Este exame será unha proba obxectiva constará de dúas partes:
- preguntas de elección de resposta, curtas ou de relación sobre a parte exposta nas clases maxistrais
- preguntas de elección de resposta, curtas ou de relación sobre os materiais a ler por parte do alumnado.
Hai que aprobar as dúas partes para aprobar a materia.
60
Workshop A6 A13 A14 A21 B2 B6 C1 C2 C3 Durante o último mes o alumnado matriculado deberán realizar unha avaliación dun proxecto social.
Para iso deberanse cumprir unha serie de requisitos:
+formar grupo de 8 persoas e indicar que proxecto social van avaliar. Isto débese presentar en clases o día que marcará o profesor na clase. A asistencia a esta clase é obrigatoria baixo ningún concepto xustifícase a ausencia. Persoa que falte inmediatamente elimínase desta parte de traballo.
+Un día o profesor na clase presentarase as fichas que debe elaborar o alumno para asistir ás titorías e que debe presentar no traballo final.
+cada grupo debe asistir a tres titorías. A asistencia a esas titorías son obrigatorias senón se asiste suspende este obradoiro.
Os días de titoría están marcadas na cronoloxía da materia. O grupo pode marcar dos dous días presentados a hora e día que queira. Iso se debe vir todo o grupo (é dicir, os 8 membros)
A avaliación do obradoiro contará a partes iguais:
-asistencia a tutorias
-defensa das fichas das titorías por cada un dos membros do grupo
-a redacción do traballo final
Se se incumpre algunha destas condicións automaticamente queda eliminado o obradoiro e non se obtén ningún dos 50 puntos. Hai que aprobar as tres partes do obradoiro para aprobar este.
40
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso ter aprobadas as dúas actividades de avaliación.

O alumnado que por motivos xustificados non poda asistir con regularidade (80%), terá que concertar unha titoría para concretar a modalidade de avaliación.


Sources of information
Basic COMITÉ CONJUNTO DE ESTÁNDARES PARA LA EVALUACIÓN EDUCATIVA (1994). Estándares para la evaluación de programas.. Bilbao: Edic. Mensajero, 1998
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos metodológicos, 2).. Madrid: CIS
HOUSE, E.R. y HOWE, K.R. (1999). Valores en evaluación e investigación social. Madrid: Edic. Morata, 2001

Complementary SENLLE, A. e GUTIERREZ, N. (2004). Calidad en los Servicios Educativos. Barcelona: Edit. Díaz de Santos
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
STUFFLEBEAN, D. y SHINKFIELD, A.J. (1984). Evaluación Sistemática. Madrid: Paidós-MEC, 1987.
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2).. Madrid: MAP
GENTO PALACIOS, S. (1996). Instituciones educativas para la calidad total. Madrid: Edt. La Muralla


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Métodos de investigación/652G03019
Técnicas de recollida e análise da información/652G03026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.