Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A13 |
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención. |
A19 |
Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais técnicas de recollida da información nos procesos de intervención socioeducativa. |
A5 A6 A13 A21
|
B1
|
C1 C4 C6
|
Deseñar instrumentos de recollida de información de procesos de intervención socioeducativo aplicando diferentes técnicas. |
A5 A6 A13 A21
|
B1 B2
|
C1 C4 C6
|
Planificar recollidas e análises da información de procesos de intervención socioeducativos. |
A5 A6 A13 A19 A21
|
B1 B2
|
C6 C8
|
Realizar a recollida da información pertinente dun proceso de intervención socioeducativo |
|
B1 B2 B5 B6
|
C1 C6
|
Coñecer as principais técnicas de análise da información nos procesos de intervención socioeducativos |
A6 A13
|
B1
|
C3 C6 C8
|
Analizar a información recollida nos procesos de intervención socioeducativos, empregando as técnicas de análise adecuadas. |
A5 A6 A13 A19
|
B1 B2
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN. |
1. Determinación conceptual
2. Selección da mostra
2.1 Selección da mostra no enfoque cuantitativo
2.2. Selección da mostra no enfoque cualitativo
|
I. TÉCNICAS DE RECOLLEITA DA INFORMACIÓN |
1. Instrumentos de recolleita da información cuantitativos
1.1. Escalas
1.2. Cuestionario
2. Instrumentos de recolleita da información cualitativos
2.1. Observación
2.2. Entrevistas
2.3. Grupos de discusión |
II. TÉCNICAS DE ANÁLISES DA INFORMACIÓN |
1. Análise de datos categóricos ou nominales.
1.1 Teoría da probabilidade
1.2. Táboas de contingencia
1.3. Inferencia
1.4. Coeficiente chi-cadrado
2.Análise de datos ordinales
2.1. Comparación entre grupos nunha variable ordinal
2.2. Relación e comparación entre variables ordinales
3.Análise de datos métricosr |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 B1 C4 C6 C8 |
10 |
15 |
25 |
Prácticas a través de TIC |
A6 C3 |
10 |
10 |
20 |
Saídas de campo |
A6 A13 A21 |
0 |
5 |
5 |
Solución de problemas |
A19 B2 |
10 |
15 |
25 |
Análise de fontes documentais |
B1 |
0 |
15 |
15 |
Obradoiro |
B5 B6 C1 |
10 |
15 |
25 |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 A13 A19 A21 B1 B2 C1 C3 |
0 |
13 |
13 |
Proba mixta |
A5 A6 A13 A19 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación e explicación conceptual da materia a partires de esquemas |
Prácticas a través de TIC |
Análise da información informatizada. Emprego de programas informáticos |
Saídas de campo |
Recollida de información |
Solución de problemas |
análise e resolución de supostos prácticos. |
Análise de fontes documentais |
Indagación e estudio de información documental. |
Obradoiro |
Desenvolvemento de tarefas prácticas de recollida e análise da información. |
Aprendizaxe colaborativa |
traballo en pequeno grupo de determinadas prácticas. |
Proba mixta |
Proba final avaliativa da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
Saídas de campo |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia. Pero ademais calquera dúbida que poida xurdir para a solución de problemas, nas lecturas, no obradorio, na aprendizaxe colaboradora, a análise de fontes documentais como na discusión dirixida. Durante estas sesións, realizarase un seguimento do traballo do alumno, supervisando e orientando máis directamente o proceso a seguir en cada unha das actividades realizadas.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado (P1A18) no horario de titorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en Educación como da Facultade de Ciencias da Educación.
A ATENCIÓN PERSONALIZADA REALIZARASE CARA A CARA ENTRE O ALUMNO E PROFESOR POLO QUE A ATENCIÓN VIRTUAL NON FORMA PARTE NIN SE REALIZARÁ NESTA MATERIA. O CORREO ELECTRÓNICO DO PROFESOR NON SE DEBE UTILIZAR COMO: ELEMENTO PARA SOLICITAR CITA NIN PARA REALIZAR CONSULTAS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A19 B2 |
Xustificación e adecuación da proceso e resolución. |
5 |
Prácticas a través de TIC |
A6 C3 |
Realización adecuada das tarefas |
5 |
Proba mixta |
A5 A6 A13 A19 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C8 |
Respostas correctas e xustificadas ás preguntas ou problemas prantexados |
75 |
Saídas de campo |
A6 A13 A21 |
Realización adecuada da tarefa (recollida de información) |
5 |
Obradoiro |
B5 B6 C1 |
Realización adecuada das tarefas |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 A13 A19 A21 B1 B2 C1 C3 |
Grao de participación nas actividades de grupo |
5 |
|
Observacións avaliación |
Consideracións:
As metodoloxías: Solución de problemas, Prácticas a través de TIC, Saídas de campo, Obradoiro e Aprendizaxe colaborativa computan conxuntamente un 30% da nota final en función das prácticas realizadas. É NECESARIO acadar nestes traballos un mínimo do 40% da súa puntuación.
A proba final (proba mixta) ten un peso do 70% da nota final. Consistirá en dúas partes: unha primeira, (proba obxectiva) e a segunda, práctica. É NECESARIO aprobar ambas partes para que se supere a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ETXEBERRIA, J. y TEJEDOR, F.J. (2005). Análisis descriptivo de datos en educación. Madrid: La Muralla
TEJEDOR, F.J. y ETXEBERRIA, J. (2006). Análisis inferencial de datos en educación. Madrid: La Muralla
AZOFRA, M.J. (1999). Cuestionarios. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 26)
RUBIO, MJ y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
VALLES, M. S. (2002). Entrevistas cualitativas. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 32)
GRIMA, P. (2010). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA Libros
ALVIRA, F. (2011). La encuesta: una perspectiva general metodológica. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 35)
VISAUTA, B. (1989). Técnicas de investigación Social. Barcelona: PPU
MARTÍNEZ MEDIANO, C. (Coorda.) (2004). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Madrid: UNED |
|
Bibliografía complementaria
|
ESCUDERO PÉREZ, J. (2004). Análisis de la realidad local. Madrid: Narcea
DE KETELE, J.M. y ROEGIERS, X. (1995). Metodología para la recogida de información. Madrid: La Muralla
CORBETTA, P. (2003). Metodología y Técnicas de Investigación Social. Madrid: McGraw-Hill
BRIONES, G. (2003). Métodos y técnicas de investigación para las Ciencias Sociales . México: Trillas, 4a. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos de investigación/652G03019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Métodos de avaliación de programas/652G03023 | Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039 |
|
|