Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A15 |
Elaborar e xestionar medios e recursos para a intervención socioeducativa. |
A17 |
Formar axentes de intervención socioeducativa e comunitaria. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar o escenario sociolaboral |
A3
|
|
|
Identificar e analizar as políticas de emprego |
A3 A5
|
|
|
Elaborar unha diagnose dunha comarca galega e propón alternativas de actuación |
A15
|
|
|
Oriéntarse cara a orientación profesional como medida activa de emprego na que pode intervir o/a educador/a social |
A17
|
|
|
Buscar información sobre o actual mercado laboral |
A3
|
B1
|
|
Analizar as características das actuais políticas de emprego a nivel autonómico, estatal e europeo |
A3 A5
|
B1
|
|
Sintetizar e valorar criticamente as políticas de emprego actuais a nivel autonómico, estatal e europeo |
A3 A5
|
B1
|
|
Propoñer alternativas á actual crise económica desde a perspectiva do/a educador/a social |
A3 A5
|
B1
|
|
Transmitir criticamente a información desde o rol de educador/a social |
A3 A5
|
B1
|
|
Diseñar un dossier no que plasma os resultados de aprendizaje adquiridos |
A3 A5
|
B1 B2
|
|
Integrar actitudes éticas e deontolóxicas ao valorar críticamente as políticas activas de emprego e ao transmitir criticamente a ifnormaicón desde o rol de educador/a social |
A3 A5
|
B1 B5
|
|
Comunicar na aula as súas valoracións críticas sobre as políticas de emplrego e o rol que interpreta o educador/a nelas |
A3 A5
|
B1 B6
|
C1
|
Buscar información sobre o escenario sociolaboral e as políticas de emprego usando as TICs |
A3 A5
|
|
C3
|
Utilizar as TICs para a elaboración de dossiers, informes e materiais para a materia |
A3 A5
|
|
C3
|
Planificar as súas necesidades de formación no campo das TICs |
|
|
C3
|
Utilizar as TICs nos procesos de simulación de orientación das persoas desempregadas |
A15 A17
|
|
C3
|
Manexar distintas fontes de información que lle permiten exercer unha cidadanía crítica e formular solucións orientadas ao ben común |
A3 A5 A15 A17
|
|
C4
|
Valorar e ter presente as políticas de emprego relacionadas co mundo emprendedor |
A3 A17
|
|
C5
|
Interiorizar desde o punto de vista do educador/a social a importancia da cultura emprendedora como elemento alternativo ao traballo por conta allea |
A17
|
|
C5
|
Interiorizar a importancia da formación ao longo da vida |
A17
|
|
C7
|
Elaborar o seu itinerario formativo a longo prazo |
A17
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I. O escenario sociolaboral
|
A evolución do traballo
A evolución do desemprego
Competencias actuais
Situación da muller neste contexto |
TEMA II. As políticas de Emprego:evolución e situación actual |
As politicas de Emprego na Unión Europea
As políticas de Emprego en España
As políticas de Emprego en Galicia |
TEMA III. A orientación profesional como medida activa de emprego |
Organización
Accións
Pasos
Profesionais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 |
21 |
44 |
65 |
Mapa conceptual |
A3 A5 B1 B2 |
1 |
8 |
9 |
Análise de fontes documentais |
A5 A15 B1 C3 C4 C5 |
2 |
10 |
12 |
Discusión dirixida |
A17 B1 B5 B6 C1 C4 C5 C7 |
12 |
2 |
14 |
Portafolios do alumno |
B2 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
C3 C7 |
2 |
14 |
16 |
Lecturas |
C7 C4 |
1 |
8 |
9 |
Actividades iniciais |
A3 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente os contidos da materia a nivel conceptual, complementados co uso de medios audiovisuais, e supervisará as distintas metodoloxías coas que terá que traballar o alumnado |
Mapa conceptual |
O alumnado confeccionará un traballo individual no que establecerá relacións entre os conceptos aprendidos nas sesións maxistrais |
Análise de fontes documentais |
O alumnado buscará e utilizará documentos audiovisuais e/ou bibliográfico/webgráficos relevantes para a materia seguindo as indicacións do profesor |
Discusión dirixida |
O alumnado discutirá sobre as situación sociolaboral actual, as políticas de emprego desenvolvidas e o seu rol como educadores/as á hora de levar a cabo unha orientación laboral |
Portafolios do alumno |
O alumnado recollerá nun portafolio as aprendizaxes realizadas durante o período da materia. Este portafolio servirá para avaliar ao alumnado. |
Traballos tutelados |
O alumnado traballará autonomamente nas temáticas desenvolvidas na aula baixo a supervisión do profesor |
Lecturas |
O alumnado terá que introducirse no hábito de lectura como fonte de actualización profesional importante para a toma de decisións con fundamento |
Actividades iniciais |
O profesor realizará unha actividade inicial de sondeo para ver os coñecementos previos do alumnado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
Mapa conceptual |
|
Descrición |
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado no horario de tutorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en Educación como da Facultade de Ciencias da Educación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B2 |
Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe a adquirir, e que se terán que trasladar a este portafolio |
100 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA - A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria.
- O alumnado con asistencia regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha actividade, terá que facela individualmente e entregala na seguinte sesión.
- Se un/ha alumno/a non acada o 80% da asistencia, terá unha cualificación de non presentado na primeira oportunidade. A asistencia xustifícase en base a que unha boa parte das actividades de avaliación desenvolvense na aula. Na oportunidade de xullo realizará un exame teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización dalgunhas actividades.
- Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e seguemento.
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA - A cualificación final será o resultado da puntuación obtida no portafolio do alumnado
- Para superar a materia é indispensábel obter a metade da cualificación no portafolio. Cando non se realice a cualificación será non presentado. Na segunda oportunidade deberán de facerse a actividade de avaliación non superada.
- O portafolio do alumnado é unha actividade individual e conterá os seguintes apartados:
- Aprendizaxes adquiridas na materia (que sabía /que aprendín, en qué seguir formándome)
- Relación/vinculación coas distintas materias cursadas no grao.
- Achegas da materia para a observación e análise durante o Practicum
- Reflexións sobre a materia e aspectos a mellorar
FALTA DEINTEGRIDADE ACADÉMICA: Ausencia decitación de fontes - As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse. O uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sen declarar supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013, que establece “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"
- Os contidos incluídos nos traballos deben estar referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ª edición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran.
PLAXIO: O plaxio en calquera das actividades da avaliación será motivo de suspenso. FALSIFICACIÓN DUNHA FIRMA: Asinar na folla de asistencia por un/unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado coa perda de avaliación continua. COPIA NOS EXAMES: O uso indebido de información durante os exames tamén será motivo de suspenso. NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS ERECLAMACIÓNS https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Navarro, V.Torres, J. e
Garzón, A. (2011). Hay alternativas. Propuestas para crear empleo y bienestar
social en España.. Madrid: Editorial Sequitur Castillo, J. J. (2009). La
soledad del trabajador globalizado. Memoria, presente y futuro.. Madrid:
Editorial Catarata García, J. A e Saban, C
(coords) (2008). Un nuevo modelo de formación para el S XXI. La enseñanza
basada en competencias. Barcelona: Editorial Davinci Vence, X. (2011). Crise e
radicalización neoliberal. As alternativas silenciadas. Santiago: Editorial
Laiovento Ruiz Viñals, C. (Coorda)
((2006)). Políticas sociolaborales. Un enfoque pluridisciplinar.. Barcelona:
Editorial UOC Garzón, A.; Torres, J. e
Navarro, V. (2012). Lo que España necesita . Bilbao: Editorial Deusto |
Bibliografía complementaria
|
|
Bastida, A. (2001) La inserción sociolaboral. Reflexiones sobre la práctica. Madrid, Popular. Carmona, G. (2001). El plan personal para la inserción socio-laboral: teoría y práctica en la empresa para la inserción laboral. Huelva, Universidad de Huelva Casal, J. (2000). ‘Modalidades de transición profesional y precarización del empleo’, en Cachón, L. (ed.). La inserción profesional. Alzira, Germania, pp. 151-180
GALLART, M.A. (2002). Educación y trabajo. Montevideo, Cinterfor. MARHUENDA, F. (coord.)(2006). La cualificación profesional básica: competencias para la inclusión sociolaboral de jóvenes. Revista de Educación, nº 341. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Orientación ocupacional/652G03021 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Orientación e Políticas de Emprego complementa os contidos da materia Orientación Ocupacional. Permite analizar a evolución e características actuais do mercado laboral, das políticas de emprego desenvolvidas na Unión Europea, en España e en Galicia, así como distintas olladas sobre as reformas laborais e das pensións e sobre a actual crise e como se pode atallar. |
|