Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas Código 652G03039
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. A7 Aplicar metodoloxías educativas e dinamizadoras da acción socioeducativa. A15 Elaborar e xestionar medios e recursos para a intervención socioeducativa. A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. A5
A7
A11
A13
A15
A21
B2
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. B1
B5
B6
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C1
C3
C5
C7

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Conceptualización do diagnóstico en educación 1.1. Algunhas definicións de Diagnóstico
1.2. Diagnóstico de necesidades socioeducativas
1.3. Modelos teóricos da avaliación de necesidades
Bloque 2: Dimensións do diagnóstico 2.1 Dimensións, ámbitos e áreas de actuación no diagnóstico
2.2 Dimensión socioambiental: familia, grupo de pares, barrio e comunidade
Bloque 3: A recollida de datos: técnicas e instrumentos 4.1 Clasificación das técnicas: proxectivas, subxectivas, psicométricas, sociométricas
4.2 Observación: instrumentos para a recollida de datos
4.3 Técnicas participativas de avaliación de necesidades
4.4 O informe diagnóstico: tipos de informe, estrutura e redacción
4.5 Competencias da/o profesional da Educación Social para lograr unha avaliación adecuada

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A11 B1 B5 B6 C1 C5 C7 21 0 21
Proba mixta A5 A21 B1 3 30 33
Estudo de casos A5 A7 A11 A13 A15 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C5 C7 21 10 31
Análise de fontes documentais A11 A5 B1 B6 C3 0 30 30
Portafolios do alumno A5 A15 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C7 0 21 21
 
Atención personalizada 14 0 14
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio (abertas de desenvolvemento) e preguntas tipo de probas obxectivas (de resposta múltiple, breve, asociación...).
Estudo de casos Metodoloxía na que o suxeito se enfronta á descripción dunha situación específica que formula un problema
que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo grupo de persoas, a través dun proceso de discusión.
Análise de fontes documentais Utilización de documentos relevantes textuais (artigos, libros, novas de prensa, poemas, textos lexislativos...) e audiovisuais (documentais, curtas, filmes , fotografías, viñetas...) que faciliten e amplíen a comprensión dos conceptos básicos da materia, e permitan a elaboración de pensamentos razoados acerca da intervención socioeducativa.
Portafolios do alumno É unha carpeta ou arquivador ordeado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumnado nun período de tempo, o que permite visualizar o progreso do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Proba mixta
Portafolios do alumno
Sesión maxistral
Descrición
Atención a cada grupo ou persoa, según as necesidades que presenten ou demanden.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A5 A21 B1 Sobre os contidos teóricos da materia e a resolución de casos prácticos 60
Portafolios do alumno A5 A15 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C7 Recollerá as temáticas traballadas e a reflexión persoal sobre ditas temáticas, no tocante a metodoloxía, os contidos ou a participación. 40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é preciso ter aprobadas as dúas actividades de avaliación.

O
alumnado que por motivos xustificados non poda asistir con regularidade
(80%), terá que concertar unha titoría para concretar a modalidade de
avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA

ALMENAR IBARRA, N. (1998): Los valores de los jóvenes. Madrid. Ed. Sanz y Torres.

AGUILAR, M. J. (2000): Cómo animar un grupo. Técnicas grupales. Madrid. CCS.

ANGUERA ARGILAGA, Mª T. (1996): La observación sistemática. En Manual de orientación y tutoría. Alvarez, M. y Bisquerra, R. Barcelona. Ed. Praxis.

BOUTIN, G. Y DURNING, P. (1997): Intervenciones socioeducativas en el medio familiar. Madrid Nancea.

CEBALLOS, E. (2005): Diagnóstico en el contexto familiar. Revista electrónica relieve.

DEL RINCÓN, B. (2004): Intervención psicopedagógica en contextos diversos. Ed. Praxis

FERNÁNDEZ GUANIR, P. (2005): educación del pensamiento y las emociones. Madrid. Nancea.

GONZALEZ GALÁN, M.A. :

LORENZO ALFARO; MARTINEZ PIÑEIRO, A.B.; ; MARTINEZ PIÑEIRO, E.;(2004): Fuentes reinformación en investigación socioeducativa. Revista electrónica Relieve

MARTÍNEZ MUÑOZ, M. (1996): El clima de clase. En Manual de Orientación y Tutoría. Barcelona.Ed. Praxis.

MERINO FERNÁNDEZ, J.V.( 1997): Programas de animación sociocultural. Madrid. Narcea

PÉREZ JUSTE, R. (1990): Recogida de información en el diagnóstico pedagógico. Bordón, 42, 1: 17-30.

PÉREZ CAMPANERO (1991): Cómo detectar necesidades socioeducativas. Madrid .ED. NARCEA.

PÉREZ –LLANTADA, M.(1999): Ev. de programas de salud y servicios sociales, metodología y ejemplos. Ed Dykinson

REPETTO TALAVERA, E. (1999): Tu futuro profesional. Madrid. Ed. CEPE.

ROMANS, M.(2000): De profesión educador social. Barcelona. Paidós

RODRÍGUEZ ESPINAR, S. (1993): Teoría y Práctica de la Orientación Educativa. Barcelona. Ed. PPU.

SILVA, F. (1998): La entrevista. En Fernández Ballesteros, 1998. Introducción a la evaluación psicológica I. Ed. Pirámide.

VENTOSA, V.J. (2002): Fuentes de la Animación sociocultural en Europa. Madrid. CCS

*Muy adecuada la consulta de dos publicaciones periódicas semestrales:

-REVISTA ESPAÑOLA DE ORIENTACIÓN Y PSICOPEDAGOGÍA R.E.O.P.

REVISTA ESPAÑOLA DE ORIENTACIÓN Y PSICOPEDAGOGÍA R.E.O.P.2009 y 2010

-REVISTA DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. R.I.E.

-BORDON. Sociedad Española de Pedagogía.

Recursos web:

Se indicaran en clase tras la comprobación de su actualización.

Outros materiais de apoio:

Conferencias impartidas que se relacionen con los temas.

Visita a exposiciones relacionadas con la Psicopedagogía y la instrumentación utilizada. Videos didácticos. Instrumentos de recogida de datos. Videos y películas del cine comercial temático.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías