Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A24 |
Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional. |
A25 |
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principios generales de la intervención logopédica. |
A2 A6 A7 A12 A13 A24 A25
|
|
|
Conocer y aplicar los modelos y las técnicas de intervención. |
A15
|
|
|
Capacidad de observar y de escuchar de forma activa. |
|
B8
|
|
Capacidad de organizar y planificar |
|
B9
|
|
Destreza y empatía en las relaciones interpersonales |
|
B14
|
|
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Fundamentos conceptuais e metodolóxicos da Modificación de Conduta |
Introdución. Supostos básicos. Clasificación das técnicas. |
Tema 2. Técnicas operantes para o desenvolvemento de condutas |
Marco teórico. Procedementos. Aplicacións. |
Tema 3. Técnicas operantes para a redución de condutas |
Bases teóricas. Procedementos. Aplicacións. |
Tema 4. Técnicas operantes: Sistemas de organización de continxencias |
Introdución. Economía de fichas. Contratos conductuales. |
Tema 5. Técnicas de modelado
|
Introdución. Procesos da aprendizaxe observacional. Variables que inflúen na eficacia. Procedementos de aplicación. Variantes. Aplicacións.
|
Tema 6. Técnicas de control da activación. |
Introdución. Técnicas de relaxación. Control da respiración.
Aplicacións. |
Tema 7. Técnicas de exposición e Desensibilización Sistemática |
Bases teóricas. Procedemento de aplicación. Variaciones.
Ámbitos de aplicación.
|
Tema 8. Técnicas de biofeedback |
Introdución y bases teóricas. Procedemento. Aplicacións.
|
Tema 9. Adestramento en habilidades sociais
|
Bases teóricas. Compoñentes da técnica. Procedemento.
Aplicacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A6 A7 A12 A13 A15 A24 A25 |
33 |
33 |
66 |
Estudo de casos |
A12 A15 B8 B9 B14 B24 C3 |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
A15 B9 |
2 |
55 |
57 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións presentaranse os contidos básicos da materia. |
Estudo de casos |
Presentación de casos prácticos e posterior análise e discusión dos mesmos. |
Proba obxectiva |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos do alumno/a sobre os contidos do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Orientación no traballo individual a desenvolver para a análise de casos prácticos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A12 A15 B8 B9 B14 B24 C3 |
Valorarase a participación na análise e discusión dos casos prácticos. |
5 |
Proba obxectiva |
A15 B9 |
Realizarase un exámen final da materia consistente nunha proba obxectiva sobre os contidos do programa. |
95 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será REQUISITO IMPRESCINDIBLE: obter unha CUALIFICACIÓN MÍNIMA DE 5 PUNTOS (nunha escala 0 - 10) NO EXAME FINAL DA MATERIA. En aplicación da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC", na avaliación dos alumnos aos que se recoñeceu a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, só terase en conta a nota obtida no exame final, cuxo peso na avaliación será do 100%, podendo así obter a cualificación máxima sen asistir á análise e discusión dos casos prácticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Olivares, J., Macià, D., Rosa, A. I. y Olivares, P.J. ((2013)). Intervención psicológica. Estrategias, técnicas y tratamientos. Madrid: Pirámide
Ruiz, M.A., Díaz, M.I. y Villalobos, A. ((2012)). Manual de Técnicas de intervención Cognitivo Conductuales. Bilbao: Desclée de Brouwer
Caballo, V.E. ((1998)). Manual de Técnicas de Terapia y Modificación de Conducta (4º ed.) . Madrid: Pirámide.
Labrador,F.J., Cruzado, J.A. y Muñoz, M. ((2004)). Manualde Técnicas de Modificación y Terapia de Concucta . Madrid:Pirámide
Martin, G. y Pear, J. ((2008)). Modificación de Conducta (8ª ed.) . Madrid: Pearson
Labrador, F.J. ((2008)). Técnicas de Modificación de Conducta. Madrid: Pirámide.
Olivares, J. y Méndez, F.X. ((2005)). Técnicas de Modificación de Conducta (2ª ed.). Madrid: Biblioteca Nueva |
- |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|