Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A18 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica en Atención Temperá. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer, reconocer y discriminar entre la variedad de las alteraciones |
A7
|
|
|
Conocer los fundamentos del proceso de evaluación y diagnóstico en AT |
A8
|
|
|
Conocer y aplicar los modelos de intervención en at |
A15
|
|
|
Conocer las funciones de la Intervención: prevención, educación, reeducación, rehabilitación y tratamiento. |
A14
|
|
|
Conocer y realizar la intervención logopédica en Atención Temprana |
A18
|
|
|
Adquirir la formación práctica para el trabajo individual, grupal, cooperativo y de mediación con facilitador. |
A29
|
|
|
Adquirir o desarrollar los recursos personales para la intervención: habilidades sociales y comunicativas, habilidades profesionales, evaluación de la propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización o toma de decisiones. |
A31
|
|
|
Utilizar tecnologías de la información y de la comunicación |
A32
|
|
|
Acceso, selección y gestión de las fuentes de información relevantes para la práctica profesional. |
|
B1
|
|
Capacidad de observar y de escuchar de forma activa. |
|
B8
|
|
Destreza y empatía en las relaciones interpersonales. |
|
B14
|
|
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
|
|
C3
|
Planificar estrategias de intervención logopédica en AT |
A27
|
|
|
seleccionar de forma autónoma los recursos más relevantes en AT |
|
B5
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción a la Atención Temprana |
Conceptualización
Niveles de actuación
Marco legal.
Habilidades de comunicación básicas en Atención Temprana |
2. Procesos e instrumentos de evaluación infantil aplicados a la Atención Temprana |
El proceso de evaluación en AT
Principales pruebas de evaluación aplicadas a la AT |
3. La Intervención Temprana en distintas áreas del desarrollo |
Intervención prenatal
Intervención sensoriomotora
Intervención sobre el desarrollo cognitivo y lingüístico
Intervención sobre el desarrollo socioafectivo |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A7 |
2 |
0 |
2 |
Directed discussion |
A7 A8 A14 A15 A18 A32 B1 |
21 |
42 |
63 |
Student portfolio |
A8 A14 A15 A27 A29 A31 B1 B5 B8 B14 B24 |
21 |
21 |
42 |
Critical bibliographical |
A7 A8 A14 A18 A31 A32 B5 C3 |
1 |
15 |
16 |
Multiple-choice questions |
A7 A8 A14 A15 A18 A29 |
1 |
24 |
25 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación general de la materia: contenidos, objetivos y sistema de evaluación |
Directed discussion |
- Trabajo en grupos pequeños sobre el material bibliográfico.
- Discusión en el grupo-aula sobre los interrogantes planteados
- Elaboración de conclusiones |
Student portfolio |
Participación, Discusión y elaboración de conclusiones sobre las sesiones de Role Playing, instrumentos de evaluación en AT y demás actividades planificadas para las sesiones interactivas |
Critical bibliographical |
Lectura de un libro sobre Atención Temprana: análisis de su contido y valoración en relación a la literatura existente sobre el tema. Discusión en el grupo-clase |
Multiple-choice questions |
Realización de test con dos alternativas de respuesta (V/F) |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
|
Description |
- orientación sobre los trabajos incluidos en el portafolio
- aclaraciones sobre aspectos en los que el alumnado manifiesta problemas de comprensión de las temáticas |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A8 A14 A15 A27 A29 A31 B1 B5 B8 B14 B24 |
Realización y entrega de los trabajos realizados durante las sesiones interactivas |
25 |
Multiple-choice questions |
A7 A8 A14 A15 A18 A29 |
Superación de un examen tipo test. Es imprescindible superar el examen para aprobar la asignatura. |
70 |
Critical bibliographical |
A7 A8 A14 A18 A31 A32 B5 C3 |
- Elaboración individual de un resumen sobre la lectura
- Debate en el grupo-clase de las ideas y contreversias contenidas en la misma |
5 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Vidal Lucena, M. Y Díaz Curiel, J. (1990). Atención Temprana. Guía práctica para la estimulación del niño de 0 a 3 años. . Madrid: CEPE
García-Sánchez, F.A., Castellanos, P. y Mendieta, P. (1998). Definición de Atención Temprana y de sus vertientes de intervención desde un Modelo Integral. Revista de Atención Temprana 1 (2), 57-62..
Alcantud Marín, F. (2003). Intervención psicoeducativa en niños con trastornos generalizados del desarrollo. Madrid: Pirámide
Gómez Artiga, A., Viguer Seguí, P., y Cantero López, Mª.J. (2003). Intervención temprana. Desarrollo óptimo de 0 a 6 años.. Madrid: Pirámide
AAVV (2003). Libro blanco de la atención temprana. Madrid: Real Patronato sobre Discapacidad
Pérez-López, J. y Brito de la Nuez, A. G. (2004). Manual de atención temprana. Madrid: Pirámide
Mendieta, P. Y García-Sánchez, F.A. (1998). Modelo Integral de Intervención en Atención Temprana: organización y coordinación de servicios”. Siglo Cero 29 (4), 11-22.
Candel, I (1993). Programa de Atención Temprana. Intervención en niños con Síndrome de Down y otros problemas de desarrollo.. Madrid: CEPE. |
|
Complementary
|
Kennethy T.S.,Cornwell J., Ridener Gottwald (1997). Contexts of Early Intervention.. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|