Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Recursos Informáticos de Apoyo a la Investigación Código 653862205
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 1º cuatrimestre
Primero Optativa 3
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Medicina
Coordinador/a
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
javier.pereira@udc.es
Profesorado
Canosa Domínguez, Nereida María
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
nereida.canosa@udc.es
javier.pereira@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descripción general Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos necesarios para ser un usuario experto na utilización das principais ferramentas software de propósito xeral necesarias para a investigación actual. Debe estar familiarizado co manexo correcto do programa Word, xeración de PDFs, recuperación de contidos multimedia desde as distintas fontes accesibles no eido da investigación: imaxe dixital, son dixital e vídeos de Internet, imaxe de cámaras dixitais, conversión de formatos de imaxe e vídeo, etc. Ademais debe ser capaz de manexar adecuadamente os recursos bibliográficos na rede, acceso a bases de datos, revistas de texto completo e blogs de intercambio de información

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada.
B2 Fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita.
B5 Habilidad para manejar distintas fuentes de información.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer os métodos habituais para dar difusión dos resultados de investigación e a comunicación científica. AI1
BM2
BM5
CM3
CM6
Manexar as ferramentas informáticas necesarias para unha correcta presentación dos traballos científicos AI1
BM2
BM5
CM2
CM3
CM6
Saber adaptar de forma óptima os contidos multimedia para a presentación dos traballos científicos AI1
BM2
BM5
CM2
CM3
CM6
Coñecer as bases de datos científicas e recursos dispoñibles a través da biblioteca da UDC AI1
BM5
CM3

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1. Edición avanzada de documentos científicos Estilos. Seccións. Referencias cruzadas. Táboas de contido. Índice de figuras e táboas. O xestor bibliográfico.
Tema 2. Os recursos da biblioteca da Facultade de Ciencias da saúde. Busca de información a través de Internet para Ciencias da Saúde. Acceso a bases de datos científicas. As publicacións on-line. Bases de datos electrónicas da biblioteca da UDC.
Tema 3. Xestores bibliográficos Emprego de Refworks. Aplicacións de rexistro e xestión de citas bibliográficas. Exportación e conversión entre diferentes formatos de referencias bibliográficos.
Tema 4. Sistemas de medida do impacto da investigación El Journal Citation Reports. ResearchID. Google Scholar. ResearchGate. Índice H.
Tema 5. Contidos multimedia Formatos de imaxe e vídeo interactivos. Conversión de formatos gráficos. Obtención de imaxes: descarga da rede, acceso a recursos gráficos docentes on-line. Coleccións de imaxes. O escáner e as súas características. A resolución de dixitalización. O OCR. Conversión de imaxes en textos. Os ficheiros de son. Edición básica de sons. Trascripción de conversas automáticas. Uso adecuado e óptimo dos recursos multimedia dixitais. Descarga de vídeos de Youtube. Edición de vídeo con Windows Movie Maker.
Tema 6. Web 2.0 e Google APS Plataforma de traballo colaborativo Google Apps. Google docs. Os Blogs: Creación e mantemento.
PRÁCTICAS Exercicios para a avaliación

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prácticas a través de TIC A1 B5 C2 C3 13 39 52
Trabajos tutelados B2 C2 C6 7 3 10
Prueba objetiva A1 B2 C6 1 10 11
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prácticas a través de TIC As prácticas levaranse a cabo no laboratorio de radioloxía do segundo andar da Facultade. Empregaranse principalmente aplicación de software libre e o paquete office
Trabajos tutelados Para cada tema de interesa o alumno deberá facer un traballo seguindo as especificacións e calendario descrito na plataforma Moodle
Prueba objetiva Examen sobre os contidos teóricos da materia

Atención personalizada
Metodologías
Prácticas a través de TIC
Trabajos tutelados
Descripción
Intentarase traballar as ferramentas de interese para cada ámbito de traballo do alumno, especialemnte no referente oas grupos do JCR e do Web 2.0

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prácticas a través de TIC A1 B5 C2 C3 Realizaranse prácticas no laboratorio de Radioloxía e Accesibilidade do segundo andar da Facultade. Estas prácticas estan baseadas na plataforma Moodle 20
Trabajos tutelados B2 C2 C6 Realizaranse traballos ao longo do curso. As especificacións, cronogramas e entrega farase a través da plataforma Moodle 50
Prueba objetiva A1 B2 C6 Examen sobre os contidos teóricos. O examen é opcional para os alumnos que asistan as prácticas e entreguen os traballos nos plazos establecidos. A súa ponderación repartirase entre as outras dúas metodoloxías. É obligatorio para os alumnos que nos asistan as clases 30
 
Observaciones evaluación
<p> Será necesario superar ao menos con 50% cada proba para superar a materia.</p><div>O examen no é necesario para os alumnos que asistan ás clases e entreguen as prácticas en tempo. O peso desta proba repartirase entre as outras dúas probas de avaliación.</div>

Fuentes de información
Básica Microsoft (2011). Cree películas con Windows Movie Maker. Pagina Windows Movie Maker - http://www.microsoft.com/spain/windowsxp/using/moviemaker/default.mspx
Pascual González, Francisco (2014). Domine Microsoft Office 2013 . Madrid : Ra-Ma
Gustavo Sánchez Muñoz (2011). Imagen digital 4.0. http://www.gusgsm.com/
Equipo Adacity (2011). Manual de usuario de Audacity. Web oficial de Audacity - http://audacity.sourceforge.net/
Equipo GIMP (2011). The GIMP - Manual del usuario. Foro oficial de GIMP - http://www.gimp.org.es
Refworks (2011). Usuario de RefWorks Guía de inicio rápido VERSIÓN 5.0. http://www.refworks.com/content/documents/RefWorks_Quick_Start_Guide_Spanish_Galego.pdf
UDC (2011). Web de la biblioteca de la UDC. A Coruña : Universidade da Coruña. (http://www.udc.es/biblioteca)

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios

As clases serán no Laboratorio de Radioloxía e Accesibilidade no 2º Andar da Facultade. A asistencia e entrega de prácticas seguindo o calendario exime do exame.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.

De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase imprimir borradores.



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías