Identifying Data 2016/17
Subject (*) Termalismo e Balneoterapia Code 653862213
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Medicina
Coordinador
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Lecturers
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description Nsta materia se estudiarán as aplicacións da auga desde o punto de vista preventivo e terapéutico poñendo especial énfasis no seu uso nos balnearios

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer a significación do termalismo e os tratamentos balnearios na actualidade. AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC8
Coñecer as características dos diferentes centros de hidroterapia. AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC8
Explicar as posibilidades do medio acuático e as principais indicacións terapéuticas da terapia na auga AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC8

Contents
Topic Sub-topic
BASES CONCEPTUAIS DO TERMALISMO Conceptos
Tipos de centros termais
AUGAS MINEROMEDICINAIS Principais características das augas mineromedicinais
Mecanismo de acción
Indicacións, contraindicacións, precaucións
TERAPIA TERMAL Mecanismos de acción da terapia termal.
Accións específicas derivadas da mineralización, da vía de administración e efectos xerais
Indicacións terapéuticas da terapia termal
HIDROTERAPIA Efectos físicos derivados da inmersión e da aplicación de auga
A auga como entorno terapéutico
Técnicas de aplicación da auga
Aplicacións da auga en procesos patolóxicos

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 1 7 8
Field trip A4 C8 5 0 5
Guest lecture / keynote speech A4 C8 10 20 30
Oral presentation B2 C1 4 12 16
Critical bibliographical A4 B4 B5 1 6 7
Seminar A4 B5 3 3 6
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade
Field trip Na medida do posible realizarase unha visita a un centro termal a determinar polo profesor en horario de clase.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Oral presentation Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Critical bibliographical Lectura crítica dun artigo publicado nunha revista científica. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Seminar As clases de seminario se dedicarán a tratar aspectos concretos de cada tema a través da resolución de problemas. Se proporcionará ao alumno os correspondentes materiais sobre os que traballará na aula

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Oral presentation
Critical bibliographical
Description
Nos seminarios o profesor atenderá de maneira particular ás necesidades dos alumnos,

Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A4 C8 Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia haberá unha proba obxectiva dos contidos impartidos 30
Field trip A4 C8 Se valorará o interés e aproveitamento da visita mediante un informe dos contidos vistos no centro e a súa relación cos contidos impartidos na aula 10
Seminar A4 B5 Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc 5
Supervised projects A1 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, etc. así como o seu grao de comprensión da materia mediante a realización dun traballo que deberá expoñer na aula 30
Oral presentation B2 C1 Se valorará tódolos aspectos dunha presentación oral 10
Critical bibliographical A4 B4 B5 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, así como o seu grao de comprensión da materia. O traballo será exposto na aula 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Maraver F (2003). Vademécum de aguas mineromedicinales de España. Madrid: Instituto Carlos III
Armijo M, San Martín J (1994). Curas balnearias y climáticas. Talasoterapia y helioterapia.. Madrid, ed complutense
Martínez Morillo y col (1998). Manual de Medicina física.. Ed Harcourt-Brace
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Madrid. Ed Paraninfo
V.A (2006). Técnicas y tecnologías en Hidrología Medica e Hidroterapia. Madrid. Instituto Carlos III


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Se aportará por parte do profesor bibliografía complementaria en cada un dos temas

1.- Para axudar a conseguir un contorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo estratéxico 9 do" I Plan de Sostenibilidade Medio-ambiental Green Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a.- Na súa maioría se solicitarán en formato virtual e soporte informático.

b.- De realizarse en papel:Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.

2.- O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.