Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Familiarizarse coa metodoloxía para a manipulación e análise de proteínas no laboratorio e a súa aplicación en biomedicina. |
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer as distintas metodoloxías da técnica ELISA e a súa aplicación na investigación biomédica. |
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os fundamentos da técnica western-blot e a súa aplicación na investigación biomédica. |
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Familiarizarse cas técnicas de investigación en proteómica e a súa aplicación en biomedicina. |
AI1 AI2
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introdución á as técnicas de manipulación e purificación de proteínas.
Tema 2.- Introdución á proteómica. Tipos de estudos proteómicos.
Tema 3.- Métodos de preparación de mostras e separación de proteínas.
Tema 4.- Illamento e detección de proteínas. Western-blot. ELISA.
Tema 5.- Electroforese bidimensional.
Tema 6.- Cromatografía líquida aplicada a proteómica.
Tema 7.- Espectrometría de masas aplicada á proteómica.
Tema 8.- Ferramentas bioinformáticas aplicadas á proteómica.
Tema 9.- Aplicacións da proteómica en clínica. |
PRÁCTICAS:
1. Preparación de extractos proteicos a partir de mostras biolóxicas.
2. Cuantificación de proteínas nos extractos.
3. Separación de proteínas mediante SDS-PAGE.
4. Tinguidura de proteínas en xeles de poliacrilamida. Dixitalización de imaxes.
5. Dixestión de proteínas.
6. Análise mediante espectrometría de masas.
7. Emprego de ferramentas bioinformáticas e busca en bases de datos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
B2 B4 B5 C1 C2 C3 C6 |
0 |
13.5 |
13.5 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B1 B4 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 C5 C6 C8 |
13 |
26 |
39 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura dun artigo científico relevante e relacionado coa materia impartida. |
Prácticas de laboratorio |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
Sesión maxistral |
Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Ó tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
En particular, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación no que se integra o alumno (desde o comezo do curso, cada alumno se integra no grupo de investigación no que vai desenvolver o seu Traballo Fin de Mestrado).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B1 B4 |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia, hai que obter globalmente un mínimo de 5 sobre
10 e, en cada metodoloxía avaliada, un mínimo de 2,5 sobre 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía:
· Biomedical Applications of Proteomics. Jean-Charles Sanchez, Garry L. Corthals, Denis F. Hochstrasser (2006).
· Handbook of Proteomic Methods. P. Michael Conn (2003).
· Proteins and Proteomics: A Laboratory Manual. Richard J. Simpson (2003). Cold Spring Harbor Laboratory. ISBN: 0879695544
· Introduction to Proteomics: Tools for the New Biology. D. C. Liebler (2002).
· Proteomics for Biological Discovery. Timothy D. Veenstra, John R. Yates. ISBN: 978-0-471-16005-2 (2006)
· Proteome Research - Concepts, Technology and Application. Wilkins, M.R.; Appel, R.D.; Williams, K.L.; Hochstrasser, D.F. ISBN: 978-3-540-71240-4 (2007)
Páxinas web:
· Expasy (http://www.expasy.org)
· Human Proteome Organization (HUPO) (http://www.hupo.org/)
· Swiss 2DPAGE (http://www.expasy.org/ch2d/).
· Uniprot (http://www.uniprot.org/)
· Mascot (http://www.matrixscience.com/) |
|