Identifying Data 2016/17
Subject (*) Investigación en Ciencias da Saúde II Code 653862236
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinador
Jacome Pumar, Maria Amalia
E-mail
maria.amalia.jacome@udc.es
Lecturers
Jacome Pumar, Maria Amalia
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.amalia.jacome@udc.es
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://www.mastermais.udc.es/?page_id=197#Materia02
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Data analysis: Introduction to the advanced statistical tools required for multivariate analysis and modelling of relationships among variables. AR1
AR2
AR4
BC1
BC4
CC3
CC6
CC7
CC8
Práctica clínica basada na evidencia. AR1
AR4
BC1
BC3
BC4
BC5
CC1
CC2
CC3
CC7
To know the basic principles of meta-analysis. AR4
AR5
BC2
BC4
BC5
CC1
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Relación entre variables Conceptos básicos
Correlación e asociación entre variables.
2. Regression analysis Basic concepts
Correlation and association between variables.
Simple linear regression
Multiple linear regression
ANCOVA
Logistic regression

3. Survival analysis Introduction to censored data
Survival curves and hazard functions
Kaplan-Meier estimator
Cox regression
4. Evidence Based Practice Introductiion.
Research implications.
Main Documents typology.
5. Levels of Evidences Levels of evidence and recommendations degree
Evidence tables
6. Clinical Practice Guidelines Definition.
Tipologies
Guidelines localization
7. Systematic Reviews Definition
Tipologies
Systematic Reviews localization
8. Meta-analysis Overview.
Effect size.
Statistical models.
Quantification of heterogeneity.
Publication bias.
Meta-regression.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A4 A5 B4 B5 C3 C6 20 50 70
Introductory activities B6 B7 C3 12 30 42
Seminar A1 4 12 16
Collaborative learning B6 B7 C4 C5 C7 C8 4 12 16
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 2 4 6
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Learning through online material: recorded keynote speeches, videos, presentations and complementary pdf files.
Introductory activities Online monitoring and personalized attention tools: forums and debates.
Seminar Face to face seminars where students will be able to solve questions and problems.
Collaborative learning Continuous evaluation through some of the following tools: exams, exercises, involvement with the virtual classroom, etc.
Supervised projects Final academic work where students must demonstrate their theoretical and methodological knowledge of the contents. Works will be requested in virtual format and computer support.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Supervised projects
Seminar
Description
Personalized attention is inherent in the methodologies used'

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 Final academic work where the students should show their theoretical and methodological knowledge of the contents. 50
Collaborative learning B6 B7 C4 C5 C7 C8 Exams, delivered exercises, involvement with the virtual classroom.
50
 
Assessment comments

A asignatura consta de tres bloques: Análise de datos (que representa o 50% da nota final), a práctica clínica-revisións sistemáticas (que supón o 25% da nota final) e Metaanálise (o restante 25%). Para aprobar a asignatura será necesario obter unha calificación mínima dun 3 sobre 10 en cada unha das tres partes das que consta a asignatura. Soamente nese caso, procederase á suma das calificacións dos tres bloques para obter a calificación final da asignatura.

Os tres bloques son independentes, de xeito que a nota dun dos bloques non afecta á nota dos outros bloques.

A evaluación de cada un dos bloques basearase na realización e entrega de exercicios e traballos, contemplándose tamén a posibilidade de realización de exames que poderán ser presenciais. As instruccións para os exercicios e traballos, así como as datas límite para a súa entrega serán publicadas na plataforma Moodle da UDC con anterioridade ao comenzo da impartición da asignatura.

Para obter a calificación de NON PRESENTADO, os alumnos non poderán estar avaliados en ningunha das tres partes da asignatura.

En sucesivos cursos académicos será necesario repetir tódalas actividades e probas programadas, ainda que
fosen superadas en cursos anteriores.


Sources of information
Basic

Topics 1-3

Topics 4-8

  • Casal Acción B, Ríos Neira M, Sobrido Prieto M. Guía de uso de CRD Databases. Plan de Calidad el Sistema Nacional de Salud del Ministerio de Sanidad y Política Social. Axencia de Avaliación de Tecnoloxías Sanitarias deGalicia; 2012. Guías de Recursos deInformación: nº 1. Disponible en: http://www.sergas.es/docs/Avalia-t/guia-uso-CRD.pdf
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206
Investigación Clínica I/653862232

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.