Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones. |
A6 |
Trabajar en la sociedad con individuos y grupos para fomentar la promoción de la salud, la prevención, la rehabilitación y el tratamiento. |
A7 |
Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones. |
A19 |
Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación. |
A30 |
Divulgar los hallazgos de investigación para críticas relevantes. |
A34 |
Considerar los avances en salud, cuidado social, sociedad y legislación a nivel internacional, nacional y local que afecten a los servicios de terapia ocupacional. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B19 |
Comunicación oral y escrita en la lengua materna. |
B26 |
Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones. |
B28 |
Toma de decisiones. |
B29 |
Trabajo en equipo. |
B31 |
Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos e capacidade para aplicar a Socioloxía dentro do contexto da Terapia Ocupacional, para aplicar a lexislación vixente dentro do contexto da Terapia Ocupacional e para utilizar os recursos sociosanitarios e económicos eficientemente.
|
A2 A6 A34
|
B4 B13 B26 B28
|
|
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo apropiados e divulgar os resultados. |
A30
|
B3 B8 B19 B29
|
C1
|
Capacidade para traballar dunha maneira holística, tolerante, sen enjuiciamientos, coidadosa e sensible, asegurando que os dereitos, crenzas e desexos dos diferentes individuos ou grupos non se vexan comprometidos. |
A6 A7 A19
|
B31
|
C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A SOCIOLOXÍA COMO CIENCIA SOCIAL |
1.1.- Por que é necesario estudar humanidades e ciencias sociais?
1.2.- O carácter científico da socioloxía e o seu obxecto de estudo
1.3.- O xurdimento da socioloxía como ciencia
1.4.- As orixes da teoría sociolóxica: Comte e Saint-Simon
1.5.- Tres grandes correntes que explican a sociedade: Durkheim, Marx e Weber |
Tema 2. FERRAMENTAS METODOLÓXICAS NO ESTUDO DA SOCIOLOXÍA. O COÑECEMENTO DO MEDIO SOCIAL |
2.1.- A metodoloxía cuantitativa e cualitativa nas Ciencias Sociais
2.2.- As fontes secundarias de información estatística e a enquisa.
2.3.- A observación participante
2.4.- A entrevista en profundidade
2.5.- O grupo de discusión
2.6.- As etapas da investigación social
|
Tema 3. A SOCIALIZACIÓN
|
3.1.- Cultura, sociedade e personalidade
3.2.- O proceso de socialización
3.3.- Os axentes de socialización |
Tema 4. ESTRATIFICACIÓN SOCIAL, CLASES SOCIAIS E EXCLUSIÓN SOCIAL
|
4.1.- Estratificación social
4.2.- Clases sociais
4.3.- Exclusión social e pobreza |
Tema 5. AS DESIGUALDADES SOCIAIS, O ESTADO DE BENESTAR E AS RESPOSTAS DAS POLÍTICAS PÚBLICAS |
5.1.- As desigualdades sociais
5.2.- O estado do benestar |
Tema 6. A GLOBALIZACIÓN. INMIGRACIÓN E DIVERSIDADE CULTURAL |
6.1.- A globalización
6.2.- A inmigración e os modelos de integración social |
Tema 7. A CONSTRUCIÓN SOCIAL DO XÉNERO: NON NACÍN MULLER, FÍXENME |
7.1.- A construción social das diferenzas sexuais
7.2.- A división sexual do traballo
7.3.- Espazo privado/público |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A19 A30 A34 B19 B31 C1 C4 C6 C7 C8 |
24 |
30 |
54 |
Lecturas |
A2 A19 B19 B31 C1 |
0 |
27 |
27 |
Traballos tutelados |
A6 A7 A19 A30 A34 B3 B4 B8 B13 B19 B26 B28 B29 C1 C4 C6 C7 C8 |
24 |
40 |
64 |
Proba obxectiva |
A2 B19 C1 C4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Motivarase e valorarase a participación dos alumnos, mediante preguntas ou/e debates. |
Lecturas |
Bibliografía básica recomendada.
Lecturas específicas de cada tema recomendadas en clase (algunhas, obrigatorias).
|
Traballos tutelados |
Ó longo do curso realizaranse prácticas de diverso tipo (individuais e grupais). Tamén haberá un traballo final de carácter grupal con unha presentación oral na clase. |
Proba obxectiva |
Exame correspondente ás convocatorias oficiais sobre a totalidade do temario.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
A atención personalizada será de carácter individual (ou grupal) para solucionar dúbidas e/ou problemas que xurdan durante as clases, a realización das prácticas ou a elaboración do traballo grupal.
Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial (os que non se acollan á avaliación continua presencial), deberán porse en contacto coa profesora. A súa avaliación basearase nun traballo individual sobre un libro (30% da nota), un traballo práctico individual (30% da nota) e o exame presencial realizado na data oficial estipulada pola UDC (40% da nota). Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto os traballos tutelados como o examen.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A2 B19 C1 C4 |
Exame correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario.
|
40 |
Traballos tutelados |
A6 A7 A19 A30 A34 B3 B4 B8 B13 B19 B26 B28 B29 C1 C4 C6 C7 C8 |
Prácticas, actividades, asistencia e participación ó longo do curso (40% da nota). Traballo grupal de carácter práctico relacionado coa materia da asignatura que será exposto oralmente na clase (20% da nota). |
60 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades, tarefas e traballos a realizar ao longo do
cuadrimestre van contabilizarse para a nota final. O conxunto de
prácticas, tarefas grupales, asistencia e participación suporán o 60% da
cualificación, o exame final o 40%. Desta forma valórase e compénsase
todo o traballo realizado. As prácticas que se realizarán ao longo do
cuadrimestre terán un contido variado. O exame final terá lugar nas
datas oficiais marcadas pola UDC. Para aprobar a materia é necesario
aprobar tanto a parte práctica (traballos e práctica) como o exame. Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo
parcial (os que non se acollan á avaliación continua presencial),
deberán porse en contacto coa profesora. A súa avaliación basearase nun
traballo individual sobre un libro (30% da nota), un traballo práctico individual
(30% da nota) e o exame presencial realizado na data oficial estipulada
pola UDC (40% da nota). Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto
os traballos tutelados como o exame. Gardaranse as notas prácticas e dos traballos para a segunda convocatoria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Giddens, A. (2002). Sociología. Madrid: Alianza. Macionis, J.J. (2011). Sociología. Madrid: Pearson. |
Bibliografía complementaria
|
|
Abercrombie, N. (1984). Diccionario de Sociología. Madrid: Ed. Cátedra. Amin, S. (1974). El desarrollo desigual. Barcelona: Fotanella. Ayala, F. (1994). Introducción a las Ciencias Sociales. Madrid: Ed. Cátedra. Beltrán, M. (1991). La realidad social. Madrid: Ed. Tecnos. Berger, P. (1971). Iniciación a la Sociología: una perspectiva humanística. México: Ed. Limusa. Bottomore, T.B. (1989). Introducción a la Sociología. Barcelona: Península. Burke, P. (1987). Sociología e historia. Madrid: Alianza Ed. Giner, S., Lamo de Espinosa, E. y Torres, C. (2006). Diccionario de Sociología. Madrid: Alianza Editorial. Goldthorpe, J. E. (1982). Introducción a la sociología. Madrid: Alianza. Izquierdo, A.(1989). Fundamentos de Sociología. Madrid: Playor. Kerbo, H. R. (2003). Estratificación social y desigualdad. Madrid: McGrawHill. Pérez Díaz, V. (1980). Introducción a la Sociología: concepto y método de la ciencia social en su historia. Madrid: Alianza. Rocher, G. (1996). Introducción a la Sociología general. Barcelona: Herder. Touraine, A. (1978). Introducción a la sociología. Barcelona: Ed. Ariel. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|