Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A11 |
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Toma de decisións. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales |
A1
|
|
|
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A11
|
|
|
A12 Historia das relacións laborais. |
A12
|
|
|
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
B2 Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
B5 Toma de decisións. |
|
B5
|
|
B12 Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
B13 Adaptación a novas situacións |
|
B13
|
C4
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Unit 1. Introduction. 1. Approach to the concept "labor relations". 2. Labour the subjet matter of labor relations and their different meanings throughout history. 3. Labour relations and labor law.
Unit 2. Sources. 1.-Concept and classes. 2. Sources of production of labor law 3.- regulatory power of the state in labor matters. 4. Standards work of the CC. AA. 5. Specific rules of labor law.
Unit 3. General principles of law and specific or specifically relevant principles of labor law .1.-. 2. Specific principles of labor law: A. Principle pro operator. B. Principle most favourable rule. C.-Principle most beneficial condition. D. Principle of irrevocability of rights.
Unit 4. The Worker. 1.legal concept of worker. 2. Classes. 3. Special situations workers. 4. Subjects excluded.
Unit 5. The master or Employer. 1. Legal concept of master or employer. 2. Classes. 3. Company as a center or workplace.
Unit 6. Employer Partners . 1. Employer agent and brokers.
Unit 7. Work through corporate ways. 1. General Theory companies.2.--restricted concept of companies. 3. dualistic system of grouping people: companies / association.
Unit 8. Companies and work community . 1.- Labor providing partners. 3 2. General partnership, limited partnership.
Unit 9. Joint stock companies and work providing. 1. Labor joint stocks companies 2. Workers Limited liability companies. 3.- Co-operative companies.
Unit 10. The co-operative worker, 1.-Concept and class.2.- legal regime of co-operative partners .3 Economic regime.
|
Tema 1.- Introdución. 1.- Aproximación ao concepto "relaciones laborais". 2.-O traballo obxecto das Relacións Laborais e as súas distintas acepciones ao longo da Historia. 3.- As relacións laborais e o Dereito do Traballo.
Tema 2.- Fontes. 1.-Concepto e clases. 2.-Fontes de produción do Dereito do Traballo.3.- Poder normativo do Estado en materia laboral. 4.-Normas laborais das CC. AA. 5.- Normas específicas do Dereito do Traballo
Tema 3.- Principios xerais do Dereito e Principios específicos ou específicamente relevantes do Dereito do Traballo.1.- Principios Xerais do Dereito. 2.- Principios de aplicación ao dereito do Traballo: A.-Principio prol operario. B.-Principio de norma máis favorable. C.-Principio de condición máis beneficiosa. D.-Principio de irrenunciabilidad de dereitos.
Tema 4.- O Traballador. 1.-Concepto xurídico do traballador. 2.-Clases. 3.-Supostos especiais de traballadores. 4.-Suxeitos excluídos da contratación laboral.
Tema 5.- O Empresario. 1.-Concepto xurídico de empresario. 2.-Clases. 3.-Empresa como centro ou lugar de traballo.
Tema 6.- Colaboradores do empresario. 1.- Colaboradores dependentes do empresario.2.-colaboradores independentes do empresario
Tema 7.- O Traballo a través de fórmulas societarias. 1.-Teoria xeral de sociedades.2.- Concepto restrinxido de sociedade. 3. Sistema dualista de agrupación de persoas: sociedade/asociación. 3.-Concepto amplo de sociedade.
8.-Sociedades como comunidade de traballo. 1.-Sociedades de persoas e prestación de traballo. 2.- Sociedade colectiva 3- Sociedade comanditaria simple.
9.-Sociedades de capitais e prestación de traballo. 1.-Sociedade anónima laboral. 2.- Sociedade limitada laboral 3.-Sociedade cooperativa.
Tema 10. A Cooperativa de traballo asociado como fórmula de prestación de servizos conxunta. 1.-Concepto e carácteres.2.- Posición xurídica dos socios cooperativos .3 Réxime económico.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A1 A14 B2 C6 |
5 |
0 |
5 |
Directed discussion |
A11 A13 A33 B5 B13 |
3 |
10 |
13 |
Case study |
A1 A12 A14 A32 B12 C4 C6 C7 |
9 |
25 |
34 |
Oral presentation |
A1 A13 A14 A32 B2 B5 |
2 |
7 |
9 |
Objective test |
A1 A11 A12 A13 A14 B2 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A11 A12 A32 B12 C6 C7 |
20 |
60 |
80 |
Events academic / information |
A1 A32 A33 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Research skills development involving use of audiovisual and/or bibliographical documents (documentary or film extracts, news items, advertising images, photographs, articles, legal texts, etc.) relating to specific topic of study, with targeted analysis activities. Used as introduction to topic, as focus for case study, to explain abstract processes and present complex situations, or as strategy for synthesising content (theoretical and practical). |
Directed discussion |
Group dynamic technique involving free, informal, spontaneous debate among members of group; may also take form of coordinated discussion in presence of moderator. |
Case study |
Teaching-learning method in which students are presented with a specific set of real-life circumstances and a problem (‘case’) which they must attempt to understand, assess and solve as a group through a process of discussion. Students should be able to analyse a series of facts relating to a particular area of knowledge or activity, and arrive at a rational conclusion via a process of discussion within small work groups. |
Oral presentation |
Core component of teaching-learning process involving coordinated oral interaction between student and teacher, including proposition, explanation and dynamic exposition of facts, topics, tasks, ideas and principles. |
Objective test |
Written learning progress test, characterised by pre-determined answers. Well-designed tests offer objectively quantifiable results in relation to student knowledge, capacities, skills, performance, aptitudes, attitude, intelligence, etc. Used for diagnostic, formative and summative assessment. May consist of all or any of the following types of questions: multiple choice, ordering and sequencing, short answer, binary, completion, multiple matching. |
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation (using audiovisual material and student interaction) designed to transmit knowledge and encourage learning. Presentations of this type are variously referred to as ‘expository method’, ‘guest lectures’ or ‘keynote speeches’. (The term ‘keynote’ refers only to a type of speech delivered on special occasions, for which the lecture sets the tone or establishes the underlying theme; it is characterised by its distinctive content, structure and purpose, and relies almost exclusively on the spoken word to communicate its ideas.) |
Events academic / information |
Activities involving attendance at and participation in academic and information events (conferences, congresses, symposia, lectures, presentations, etc.), aimed at increasing student knowledge of specific elements of course content. Provides students with relevant learning experiences by bringing them into contact with latest thinking in particular areas of study. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Case study |
|
Description |
Study and training in the use of the sources of law, through the
information and guidance of the teacher in handling legal texts and
jurisprudence.
Teacher participation in discussions to develop critical aspect of
student, through mentoring in which the teacher guides, monitors and corrects the student's work together with him.
To train students in solving practical and theoretical issues in his presentation.
Help in choosing complementary to the knowledge acquired in the classroom to their exposure and individual presentation or roundtable themes.
New technical methodologies in the development of the lecture |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Directed discussion |
A11 A13 A33 B5 B13 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
5 |
Case study |
A1 A12 A14 A32 B12 C4 C6 C7 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
5 |
Oral presentation |
A1 A13 A14 A32 B2 B5 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
15 |
Objective test |
A1 A11 A12 A13 A14 B2 |
roba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
60 |
Events academic / information |
A1 A32 A33 C6 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
5 |
Document analysis |
A1 A14 B2 C6 |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
10 |
|
Assessment comments |
Students will be judged by the work they do throughout the course, ie, a system of continuous assessment is used. The evaluation by examination will be necessary to obtain a minimum score of 5 points, base 10, for the further added the rating assigned to other evaluation concepts. To pass the course will need to obtain a total of 5 points
|
Sources of information |
Basic
|
De la Puebla Pinilla, A, Mercader Uguina, J., Gómez Abelleira, F. J (ult. ed.). lecciones de Derecho del Trabajo. Tirant lo blanch
Molero Mangalo (ult. ed.). Manual de Derecho Trabajo . Tirant lo blanch
Garcia-Parrote Escartín, I. (ult. ed.). Manual de Derecho Trabajo . Tirant lo blanch |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|