Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A30 |
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Marco normativo regulador das relacións laborais.
|
A1
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A30
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
|
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. DEREITO SINDICAL |
TEMA 1: A PARCELA DO DEREITO SINDICAL E A DELIMITACIÓN DOS SEUS CONTORNOS.
TEMA 2: AS FONTES INTERNACIONAIS MUNDIAIS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.
TEMA 3: AS FONTES INTERNACIONAIS REXIONAIS EUROPEAS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.
TEMA 4: AS FONTES DA UNIÓN EUROPEA REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.
TEMA 5: AS FONTES LEGAIS ESPAÑOLAS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.
TEMA 6: AS FONTES XURISPRUDENCIALES ESPAÑOLAS REGULADORAS DO DEREITO SINDICAL E A SÚA LOCALIZACIÓN A TRAVÉS DE INTERNET.
TEMA 7: A HISTORIA DO MOVEMENTO OBREIRO ESPAÑOL |
II. A REPRESENTACIÓN LEGAL DOS TRABALLADORES |
TEMA 8: CONCEPTO E CLASES DE REPRESENTANTES LEGAIS DOS TRABALLADORES.
TEMA 9: ELECCIÓN E MANDATO DOS REPRESENTANTES LEGAIS DOS TRABALLADORES
TEMA 10: COMPETENCIA E GARANTÍAS DOS REPRESENTANTES LEGAIS DOS TRABALLADORES. |
III. A LIBERDADE SINDICAL |
TEMA 11: AS FACETAS INDIVIDUAL E COLECTIVA DA LIBERDADE SINDICAL
TEMA 12: AS FACETAS ORGANIZATIVA E FUNCIONAL DA LIBERDADE SINDICAL
TEMA 13: AS FACETAS POSITIVA E NEGATIVA DA LIBERDADE SINDICAL
TEMA 14: AS FACETAS INTERNA E EXTERNA DA LIBERDADE SINDICAL
TEMA 15: AS FONTES INTERNACIONAIS, COMPARADAS E ESPAÑOLAS, REGULADORAS DA REPRESENTACIÓN COLECTIVA DOS EMPRESARIOS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A13 A31 |
22.5 |
45 |
67.5 |
Seminario |
A14 A20 A27 A30 A33 A35 B2 B5 B9 B12 B13 C1 C8 |
22.5 |
22.5 |
45 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B2 B6 B12 C4 C7 C8 |
15 |
0 |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A13 A14 A31 B12 C1 |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
C4 C7 C8 |
0 |
9 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
11.5 |
0 |
11.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Seminario |
Parte tendencialmente máis práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión magistral". O grupo divídese en dous. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Participación obligatoria en actividades organizadas e/ou apoiadas pola Facultade, con intervención de profesores extraordinarios españois e estranxeiros, podendo inclusive ser seleccionado para presentar unha comunicación científica. |
Proba obxectiva |
Proba oral ou escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas |
Lecturas |
Tendencialmente, extractos de clásicos directamente relacionados coas temáticas expostas nas sesións maxistrais e nos seminarios |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Proba obxectiva |
Lecturas |
|
Descrición |
Como é lóxico, o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións magistrales e nos seminarios, con obxecto de poder canalizar de xeito máis individual as solucións a devanditos problemas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A13 A31 |
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor |
10 |
Seminario |
A14 A20 A27 A30 A33 A35 B2 B5 B9 B12 B13 C1 C8 |
Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións e desenvolvemento dun informe sobre os mesmos |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B2 B6 B12 C4 C7 C8 |
Participación activa nos eventos propostos e elaboración dun informe determinado sobre os mesmos, así como a presentación de comunicacións científicas sobre un tema determinado, aqueles que sexan seleccionados . |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A13 A14 A31 B12 C1 |
Exame sobre os contidos teóricos da asignatura, composto por preguntas orais ou escritas, de desenvolvemento breve ou tipo test, a resolver polo alumno nun tempo determinado. |
40 |
Lecturas |
C4 C7 C8 |
Lectura e posterior entrega dun comentario científico respecto dos textos propostos polo profesor. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Será imprescindible lograr o 50% da cualificación correspondente a cada
un dos apartados a evaluar para que se sumen as diferentes metodoloxías
de cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido
nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia. Neste caso,
a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá
volver examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de
avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100 % da
cualificación, versando tanto sobre contidos teóricos como prácticos do
programa.
Como alternativa, aqueles alumnos que non poida facer un normal
seguimiento da asignatura, poderá optar por examinarse do 100% da súa
cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non conseguir o
50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na
convocatoria ordinaria e poderá volver examinarse na oportunidade de
xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva
por valor do 100% da cualificación, versando tanto sobre contidos
teóricos como prácticos do programa.
Todos os alumnos farán constar de forma visible na súa ficha de alumno
si optan por AVALIACIÓN CONTINUA ou EXAME FINAL. De non constar
expresamente, ou non entregar a ficha nos quince días posteriores ao
comezo do curso académico, entenderase que optan polo EXAME FINAL. A
elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2016). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña, Netbiblo
Martinez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña. Netbiblo
Sala Franco, T. (2013). Derecho Sindical. Tirant Lo Blanch
Vizcaino Ramos, I. y Rodriguez Martín Retortillo, R. (Coordinadores) (2010). Estudios Comparatistas sobre Derecho Deportivo del Trabajo (Masculino, Femenino y Mixto). A Coruña, Netbiblo |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodriguez Piñero (Coordinador) (). Comentarios a la LOLS. Madrid. E. Tecnos
García Abellan, J. (). Curso de Derecho Sindical. Universidad de Murcia
Alonso Oleea, M. y Casas Baamonde, Mª E. (). Derecho del Trabajo. Medrid. E. Civitas.
Montoya Melgar, A. (). Derecho Social Europeo. Madrid. E. Tecnos
Tuñon de Lara, M. (). El Movimiento Obrero en la Historia de España. Barcelona. Laia
Gilles Martinet (). Siete Sindicalismos. Madris. Ministerio de Trabajo y SS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social/660G01031 | Dereito Procesual Laboral/660G01032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito do Traballo I/660G01011 | Socioloxía do Traballo/660G01017 |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución ao Dereito/660G01001 | Informática Básica/660G01005 | Dereito Societario e Cooperativo/660G01006 | Historia Social e Política contemporánea/660G01009 | Teoría das Relacións Laborais/660G01010 |
|
Observacións |
No apartado de Fontes de Información, toda a bibliografía e lexislación recomendada, debe de ser a última edición públicada |
|