Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A2 |
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A17 |
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A21 |
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Marco normativo regulador das relacións laborais.
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
Organización e dirección de empresas.
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral para a toma de dicisións.
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral, e en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
Aplicar os coñecementos á práctica.
Capacidade de análise e síntese para a resolución de problemas.
Capacidade de organización e planificación.
Capacidade de xestión da información para a toma de decisións.
Razoamento crítico.
Traballo en equipos.
Aprendizaxe autónomo.
Creatividade.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
A1 A2 A5 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A21 A23 A24 A27 A31 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Puesta en marcha de empresas
|
1.1.- Elaboración de un plan de empresa. Diseño de la estructura organizativa de la empresa y su personal.
1.2. Formas jurídicas de empresa. Redacción de los estatutos o contratos asociativos para la creación de la empresa.
1.3.- Trámites administrativos requeridos ante Organismos Oficiales para el alta de la empresa.
1.4.- Redacción de contratos privados de arrendameinto o compraventa que le permitan disponer de un local para la actividad.
|
2. Normas de afiliación: Contratación de personal |
2.1.- Formalización de contratos de trabajo. Régimen general y personal colaborador.
2.2.- Realización de trámites ante la Seguridad Social para dar de alta a los trabajadores contratados.
2.3.- Resolución de supuestos prácticos con ayudas de textos legales.
2.4.- Aplicaciones informáticas |
3.- Normas de cotización: Retribuciones salariales y cotizaciones a la Seguridad Social |
3.1.- Aplicación de convenios colectivos
3.2.- Confeccionar nóminas con horas extra, gratificación extradordinaria, por enfermedad común o accidente profesional
3.3.- Confección de Seguros Sociales TC1 y TC2 |
4.- Acción protectora de la Seguridad Social: Situaciones derivadas del contrato de trabajo |
4.1.- Elaboración de contratos con cláusulas y condiciones especiales
4.2.- Redacción de escritos diversos sobre jornada, vacaciones y permisos, manejando textos legales y formularios
4.3.- Emitir dictámes sobre supuestos y documentos relativos a clasificación profesional y trabajos en superior e inferior categoría, movilidad funcional y geográfica y para la modificación de las condiciones de trabajo en los supuestos que se presenten en el aula.
4.4.- Confección de nóminas y seguros sociales de una empresa |
5.- Prestaciones de la Seguridad Social: Suspensión y extinción de las relaciones laborales |
5.1.- Redacción de escritos y comunicaciones relativos a la suspensión del contrato de trabajo (IT, maternidad, excedencia, expedientes de crisis, etc.)
5.2.- Redacción de papeleta de conciliación para presentar en el Servicio de Mediación, Arbitraje y Conciliación (S.M.A.C.)
5.3.- Elaboración de un Expediente de Regulación de Empleo
5.4.- Solicitud de prestaciónes ante el Fondo de Garantía Salarial (FOGASA) |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A5 A15 A18 A20 A23 A31 A34 B10 B12 B15 B16 C5 C6 C7 |
21 |
12 |
33 |
ICT practicals |
A10 A14 A16 A17 A21 A24 A27 A30 B1 B3 B4 B11 B13 C3 C8 |
30 |
14 |
44 |
Field trip |
A1 A2 A3 A4 B5 B6 |
12 |
0 |
12 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B2 B7 B8 B9 B14 C1 C4 |
25 |
12 |
37 |
|
Personalized attention |
|
24 |
0 |
24 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Trabajo de todos los alumnos en un mismo objetivo en el cada grupo de alumnos resuelve una parte determinante y necesaria para llegar al objetivo final, mediante una puesta en común por los diferentes grupos de las fuentes, el hallazgo de material, etc., todo ello coordinado y tutorizado por el profesor |
ICT practicals |
Confección de nóminas en el ordenador.
Determinación del tipo de retención de IRPF a través de los programas de la AEAT existentes en su página web.
Búsqueda y cumplimentación de diferentes tipos de contratos de trabajo a través de la página del INEM.
Confección de contratos diferentes a los laborales pero muy utilizados en el ámbito de la empresa: arrendamiento de servicios y ejecución de obra.
Averiguación eficiente y eficaz de datos con trascendencia en el roden social y laborla a través de internet. |
Field trip |
Salida a los Juzgados del orden social de A Coruña y/o organismos públicos de relevancia en el orden social y laboral, como el SMAC, la TGSS, etc. |
Mixed objective/subjective test |
Casos prácticos en los que se resuelvan incidencias en el orden social y laboral a través de conocimiento de la Ley y el derecho con confección de nóminas, seguros sociales, dictámenes, demandas o escritos administrativos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
|
Description |
Se resolverán las duras individuales que tenga el alumno a la hora de la puesta en práctica de los conocimientos adquiridos
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A13 B2 B7 B8 B9 B14 C1 C4 |
La prueba mixta consistirá en la realización de un caso práctico en el que para ello habrá de tenerse unos conocimientos teóricos o el material de apoyo necesario en clase para la resolución del mismo. |
40 |
Collaborative learning |
A5 A15 A18 A20 A23 A31 A34 B10 B12 B15 B16 C5 C6 C7 |
Se tendrá en cuenta la participación del alumnado en las clases así como las aportaciones de estos en relación al grupo y a la material objeto de estudio o de práctica |
10 |
ICT practicals |
A10 A14 A16 A17 A21 A24 A27 A30 B1 B3 B4 B11 B13 C3 C8 |
Las prácticas a través de las TIC consisitirán en resolución a través de programas informáticos específicos o de internet de supuestos planteados en clase |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
(). Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos . |
Compendios de leyes laborales, procesales y administrativos
|
|
|
|
Capítulo de libro
|
|
| Formularios Laborales Aranzadi
|
|
|
| Capítulo de libro
|
|
| http://www.administracion.es
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.aeat.es
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.aranzadi.es/index.php/catalogo/tipo/codigos/aranzadi/codigos-basicos-universitarios/legis
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.aranzadi.es/nueva/web/index.htm
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.boe.es
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.civil.udg.es/normacivil/estatal/CC/INEXCC.htm
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.datadiar.com
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.dicoruna.es/bop
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.efl.es
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.graduadoscoru.org
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.ine.es/inebase/cgi/um
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.laley.net
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.map.es
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.mtas.es
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.mtas.es/Guia/texto/index.htm
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.noticias.juridicas.com
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.porticolegal.com/int/int_Legislacion.html
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.seg-social.cs/inicio
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.todalaley.com
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.tt.mtas.es/periodico
|
|
|
| Web
|
|
| http://www.xunta.es
|
|
|
| Web
|
|
| Memento Laboral y Social | |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Dereito Procesual Laboral/660G01032 | Informática Aplicada/660G01040 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Dereito do Traballo I/660G01011 | Dereito do Traballo II/660G01012 | Dereito da Seguridade Social I/660G01021 | Dereito da Seguridade Social II/660G01022 | Dereito Administrativo/660G01028 |
|
|