Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Marco normativo regulador de las relaciones laborales. |
A2 |
Marco normativo regulador de la Seguridad Social y de la protección social complementaria. |
A14 |
Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. |
A16 |
Asesorar y/o gestionar en materia de empleo y contratación laboral. |
A34 |
Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales. |
B2 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Capacidad de gestión de la información. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B12 |
Motivación para la calidad. |
B14 |
Aprendizaje autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Marco normativo regulador das relacións laborais.
|
A1
|
|
|
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A2
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A34
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Parte Primeira: Fontes |
1.- O dereito dos cidadáns de coñecer as fontes xurídicas, tamén laboráis e de Seguridade Scial, a través de Internet
2.- Sitios de Internet relativos aos Códigos europeos e norteamericanos de Traballo e Seguridade Social
3. - Sitios de Internet relativos á lexislación non codificada, comunitaria e europea, de Traballo e Seguridade Social
4.- Sitios de Internet relativos a rexistros europeos e norteamericanos de convenios colectivos
5. - Sitios de Internet relativos a repertorios comunitarios, europeos e norteamericanos para a localización de xurisprudencia Laboral e de Seguridade Social |
Parte Segunda: Institucións |
6. - Os servizos públicos de emprego en Europa e nos Estados Unidos
7. -A Inspección do traballo e da seguridade social en Europa e nos Estados Unidos.
8. -O contencioso laboral en Europa e os Estados Unidos.
9.- A Xestión da seguridade social en Europa e nos Estados Unidos.
10. -O contencioso de Seguridade social en Europa e nos Estados Unidos |
Parte Terceira: Dereitos, Liberdades e Principios |
11 -. A Liberdade Sindical no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos.
12 -. O dereito de participación dos traballadores na empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
13 -. O dereito de negociación colectiva no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
14 -. O dereito de folga no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
15 -. O principio de estabilidade no emprego no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
16 -. O dereito á protección dos traballadores fronte os riscos do traballo no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
17 -. O principio do respecto ás condicións mínimas de traballo no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
18 -. O dereito á protección dos traballadores ante situacións críticas da empresa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
19 -. O dereito á protección dos traballadores contra os despedimentos sen xusta causa no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
20 -. Os accidentes de traballo "in itinere" no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
21 -. O principio de automaticidade das prestacións de seguridade social no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos
22 -. O principio do respecto dos dereitos adquiridos en materia de seguridade social complementaria no ordeamento comunitario, nas lexislacións e prácticas nacionais europeas, e na lexislación dos Estados Unidos |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A1 A14 A16 A34 |
22.5 |
45 |
67.5 |
Seminario |
B2 B4 B6 B12 B14 |
22.5 |
22.5 |
45 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
B4 B12 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Prueba objetiva |
A1 A14 A16 A34 B4 C1 C3 |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
A14 A34 B2 B4 B12 B14 C4 C6 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
13.5 |
0 |
13.5 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia. |
Seminario |
Parte tendencialmente más práctica de los contenidos expuestos con todo el grupo en la sesión magistral, con el apoyo fundamental en la utilización de Internet. Es una clase tipo «seminario» por cada clase tipo «sesión magistral». El grupo es invariable en número, sin subdivisiones. |
Eventos científicos y/o divulgativos |
Participación obligatoria en actividades organizadas y/o apoyadas por la Facultad, con intervención de profesores extraordinarios, españois y/o extranjeros, pudiendo inclusive ser seleccionado para presentar una comunicación de carácter científico. |
Prueba objetiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje, distinguida por la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o no correctas de acuerdo con lo determinado en la bibliografía de referencia de la asignatra. Constituye un instrumento de medida elaborado rigurosamente que permite evaluar conocimientos, capacidades, destrezas, rendimiento, aptitudes, actitudes, etc... Es de aplicación tanto para la evaluación diagnóstica, formativa como sumativa. La prueba objetiva puede combinar distintos tipos de preguntas: de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar, descriptivas o relacionales. También se podría construir un solo tipo de alguna de estas formas de pregunta. |
Lecturas |
Tendencialmente, extractos de clásicos directamente relacionados con la temática expuesta en las sesiones magistrales y en los seminarios |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Seminario |
Sesión magistral |
Eventos científicos y/o divulgativos |
Prueba objetiva |
Lecturas |
|
Descripción |
Como é lóxico o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións maxistráis e nos seminarios, co obxecto de poder canalizar de maneira máis individual as solucións, así como atender as demandas de orientación respecto do desenrolo dos traballos relacionados cos eventos científicos ou as lecturas.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Seminario |
B2 B4 B6 B12 B14 |
Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións e desenrolo dun traballo monográfico sobre un tema concreto a determinar polo docente.
|
30 |
Sesión magistral |
A1 A14 A16 A34 |
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor |
10 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
B4 B12 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Participación activa nos eventos propostos e elaboración dun informe determinado sobre os mesmos, puidendo ser seleccionado para presentar unha comunicación científica relacionada coa materia. |
10 |
Prueba objetiva |
A1 A14 A16 A34 B4 C1 C3 |
Exames sobre os contidos teóricos da asignatura, compostos por preguntas dalgún dos tipos especificados anteriormente, a desenrolar polo alumno nun tempo determinado. |
40 |
Lecturas |
A14 A34 B2 B4 B12 B14 C4 C6 C7 C8 |
Lectura e incorporación ao traballo monográfico en forma de aparato crítico dun dos textos propostos polo profesor. |
10 |
|
Observaciones evaluación |
Será imprescindible acadar o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados a avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías de cara a obter unha nota media final. De non acadar o mínimo esixido nalgunha das metodoloxías o alumno non superará a materia. En ese caso, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver a examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación. Como alternativa, aqueles alumnos que non podan facer un normal seguimento da asignatura, poderán optar por examinarse do 100% da súa cualificación por medio dunha proba obxectiva final. De non acadar o 50% do total da nota nesa proba, a avaliación constará suspensa na convocatoria ordinaria e poderá volver
a examinarse na oportunidade de xullo, onde a metodoloxía de avaliación
será unha única proba obxectiva por valor do 100% da cualificación. Todos os alumnos farán constar de xeito visible na súa ficha de alumno si optan por AVALIACIÓN CONTÍNUA ou EXAME FINAL. De non constar expresamente se entenderá que optan polo EXAME FINAL. A elección é definitiva e irreversible para a convocatoria en curso.
|
Fuentes de información |
Básica
|
CRUZ VILLALÓN, J; PÉREZ DEL RÍO, T. (2000). UNA APROXIMACIÓN AL DERECHO SOCIAL COMUNITARIO. Tecnos
BIURRUN ABAD, F.J; MELÉNDEZ MORILLO-VELARDE, L; PÉREZ CAMPOS, A.I. (2002). CUESTIONES LABORALES DE DERECHO SOCIAL COMUNITARIO.. ARANZADI
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2010). Fundamentos de Derecho comunitario y comparado, europeo y norteamericano, del Trabajo y de la Seguridad Social. A Coruña: Netbiblo |
Bibliografía básica Bibliografíads complementariasdsdfsdf
RECOMENDACIóNS |
Complementária
|
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2011). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña: Netbiblo
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña: Netbiblo |
De toda a bibliografía recomendada, é imprescindible manexar sempre a última edición publicada. |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Introducción al Derecho/660G01001 | Derecho del Trabajo I/660G01011 | Derecho del Trabajo II/660G01012 | Derecho Sindical I/660G01013 | Derecho Sindical II/660G01014 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Derecho de la Seguridad Social I/660G01021 | Derecho de la Seguridad Social II/660G01022 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|