Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Gestión Medioambiental Código 660G01037
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Tercero-Cuarto Optativa 6
Idioma
Castellano
Inglés
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Profesorado
Fernández Mosquera, Daniel
Correo electrónico
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Web
Descripción general Nesta asignatura estudiaráse a relación entre a actividade económica e o Medio Ambiente dende a perspectiva da actividade profesional dun Departamento de Recursos Humáns. Dun tempo a esta parte, o medio ambiente está a ser considerado dentro das estratexias que condicionan e modulan a actividade empresarial. Como executor da cultura da empresa, o Departamento de Recursos Humáns debe entender e trasladar esta estratexia na empresa, que en moitas ocasións supora xestionar un proceso de cambio. Como exemplo deste procesos, estudiarase os Sistemas de Xestión Ambiental (ISO 14001 e EMAS) e a súa implantación nunha pyme.

Competencias del título
Código Competencias del título
A3 Salud laboral y prevención de riesgos laborales.
A7 Auditoría Sociolaboral.
A10 Organización y dirección de empresas.
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas.
A15 Dirigir grupos de personas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A31 Aplicar los conocimientos a la práctica.
B2 Capacidad de análisis y síntesis.
B3 Capacidad de organización y planificación.
B4 Capacidad de gestión de la información.
B5 Toma de decisiones.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B8 Razonamiento crítico.
B9 Trabajo en equipos.
B10 Reconocimiento a la diversidad y la multiculturalidad.
B12 Motivación para la calidad.
B13 Adaptación a nuevas situaciones.
B14 Aprendizaje autónomo.
B15 Creatividad.
B16 Liderazgo.
B17 Sensibilidad hacia temas medioambientales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais. A3
A7 Auditoría Sociolaboral. A7
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A10
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B5. Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B10. Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
B15. Creatividade. B15
B16. Liderado. B16
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contenidos
Tema Subtema
Tema 2. O problema dende un punto de vista económico
Tema 1. Os problemas ambientais
Tema 3. O valor do medio ambiente
Tema 4. Métodos de valoración da calidade ambiental
Tema 5. Indicadores ambientáis
Tema 6. Política Ambiental
Tema 7. Empresa e Medio ambiente

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba objetiva A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 0 2
Lecturas A10 A13 A18 B2 B8 B10 B14 B17 C3 C7 C8 0 12 12
Trabajos tutelados A7 A13 A15 A18 B5 B9 B12 B13 B15 B16 C7 C8 21 21 42
Seminario B5 B8 B9 B13 B16 B17 C4 C6 C8 18 18 36
Portafolio del alumno A13 A15 A18 B2 B3 B4 B9 B16 C3 0 48 48
 
Atención personalizada 10 0 10
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba objetiva Proba escrita individual sobre os temas desenrolados ó longo do curso
Lecturas Lectura dun texto proposto en cale e elaboración dunha sintese do mesmo
Trabajos tutelados Traballo creativo de investigación sobre un tema relativo á materia
Seminario Investigación en grupo sobre un tema proposto polo profesor e preparación dunha presentación e exposición da mesma en clase
Portafolio del alumno Elaboración dunha memoria dos temas traballados no curso

Atención personalizada
Metodologías
Seminario
Trabajos tutelados
Portafolio del alumno
Descripción
Plantexamento da simulación e resolución de dúbidas

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Seminario B5 B8 B9 B13 B16 B17 C4 C6 C8 Investigación profunda sobre un tema relativo á materia, discusión en grupo e exposición dunha presentación coas conclusións 10
Trabajos tutelados A7 A13 A15 A18 B5 B9 B12 B13 B15 B16 C7 C8 Creación dun informe sobre un tema relativo á materia 15
Lecturas A10 A13 A18 B2 B8 B10 B14 B17 C3 C7 C8 Lectura dun texto proposto en clase e elaboración dunha sintese do mesmo 10
Prueba objetiva A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Proba escrita individual para a evaluación dos coñecementos do alumno/a 50
Portafolio del alumno A13 A15 A18 B2 B3 B4 B9 B16 C3 Elaboración dunha memoria do curso 15
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica Carmelo J. León , María Xosé Vázquez y Xabier Labandeira (2013). ECONOMÍA AMBIENTAL. Pearson

Complementária

Granero Castro, Javier.(2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la norma ISO 14001:2004. Ed. FC Editorial.

Ximénez de Embún Ramonel, Joaquín. Zulueta Taboada, Antonio. (2001). Sistemas de Gestión Medioambiental. Ed Colex.

Durán Romero, Gemma. (2007). Empresa y medio ambiente. Evaluación de riesgo medioambiental. Editorial Pirámide.

Hewitts Roberts, Gary Robinson. (2003).ISO 14001 EMS Manual de sistemas de gestión medioambiental. Ed. Paraninfo.

Ed. Cep. (2008). Manual Gestión medioambiental. Formación.Ed. CEP.

AA.VV. (2008). Manual de gestión y evaluación ambiental ISO 14001/EMAS. CEP Editorial.


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Economía y Empresa/660G01007

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías