Identifying Data 2016/17
Subject (*) Xestión Medioambiental Code 660G01037
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Coruña)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third-Fourth Optativa 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Fernández Mosquera, Daniel
E-mail
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Lecturers
Fernández Mosquera, Daniel
E-mail
daniel.fernandez.mosquera@udc.es
Web
General description Nesta asignatura estudiaráse a relación entre a actividade económica e o Medio Ambiente dende a perspectiva da actividade profesional dun Departamento de Recursos Humáns. Dun tempo a esta parte, o medio ambiente está a ser considerado dentro das estratexias que condicionan e modulan a actividade empresarial. Como executor da cultura da empresa, o Departamento de Recursos Humáns debe entender e trasladar esta estratexia na empresa, que en moitas ocasións supora xestionar un proceso de cambio. Como exemplo deste procesos, estudiarase os Sistemas de Xestión Ambiental (ISO 14001 e EMAS) e a súa implantación nunha pyme.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A7 Auditoría Sociolaboral.
A10 Organización e dirección de empresas.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais. A3
A7 Auditoría Sociolaboral. A7
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A10
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A18
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B5. Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B10. Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. B10
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
B15. Creatividade. B15
B16. Liderado. B16
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais. B17
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C6. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 2. O problema dende un punto de vista económico
Tema 1. Os problemas ambientais
Tema 3. O valor do medio ambiente
Tema 4. Métodos de valoración da calidade ambiental
Tema 5. Indicadores ambientáis
Tema 6. Política Ambiental
Tema 7. Empresa e Medio ambiente

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2 0 2
Workbook A10 A13 A18 B2 B8 B10 B14 B17 C3 C7 C8 0 12 12
Supervised projects A7 A13 A15 A18 B5 B9 B12 B13 B15 B16 C7 C8 21 21 42
Seminar B5 B8 B9 B13 B16 B17 C4 C6 C8 18 18 36
Student portfolio A13 A15 A18 B2 B3 B4 B9 B16 C3 0 48 48
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita individual sobre os temas desenrolados ó longo do curso
Workbook Lectura dun texto proposto en cale e elaboración dunha sintese do mesmo
Supervised projects Traballo creativo de investigación sobre un tema relativo á materia
Seminar Investigación en grupo sobre un tema proposto polo profesor e preparación dunha presentación e exposición da mesma en clase
Student portfolio Elaboración dunha memoria dos temas traballados no curso

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Student portfolio
Description
Plantexamento da simulación e resolución de dúbidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B5 B8 B9 B13 B16 B17 C4 C6 C8 Investigación profunda sobre un tema relativo á materia, discusión en grupo e exposición dunha presentación coas conclusións 10
Supervised projects A7 A13 A15 A18 B5 B9 B12 B13 B15 B16 C7 C8 Creación dun informe sobre un tema relativo á materia 15
Workbook A10 A13 A18 B2 B8 B10 B14 B17 C3 C7 C8 Lectura dun texto proposto en clase e elaboración dunha sintese do mesmo 10
Objective test A3 A7 A10 A13 A15 A18 A31 B2 B3 B4 B6 B8 B12 B15 B17 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Proba escrita individual para a evaluación dos coñecementos do alumno/a 50
Student portfolio A13 A15 A18 B2 B3 B4 B9 B16 C3 Elaboración dunha memoria do curso 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Carmelo J. León , María Xosé Vázquez y Xabier Labandeira (2013). ECONOMÍA AMBIENTAL. Pearson

Complementary

Granero Castro, Javier.(2007). Cómo implantar un sistema de gestión ambiental según la norma ISO 14001:2004. Ed. FC Editorial.

Ximénez de Embún Ramonel, Joaquín. Zulueta Taboada, Antonio. (2001). Sistemas de Gestión Medioambiental. Ed Colex.

Durán Romero, Gemma. (2007). Empresa y medio ambiente. Evaluación de riesgo medioambiental. Editorial Pirámide.

Hewitts Roberts, Gary Robinson. (2003).ISO 14001 EMS Manual de sistemas de gestión medioambiental. Ed. Paraninfo.

Ed. Cep. (2008). Manual Gestión medioambiental. Formación.Ed. CEP.

AA.VV. (2008). Manual de gestión y evaluación ambiental ISO 14001/EMAS. CEP Editorial.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Economía e Empresa/660G01007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.