Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
- O alumno debe saber definir as teorías que expliquen os comportamentos dos turistas e dos actores (empresarios, administración, etc.) do sistema turístico.
- Saber formular modelos prácticos de planificación para o desenvolvemento turístico sostible.
- Saber como se constrúe un produto turístico, a imaxe que se proxecta e como se percibe.
- Saber avaliar socialmente a repercusión do turismo para os turistas e para sociedades receptoras
|
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. As distintas concepcións sociolóxicas da realidade aplicadas ao turismo.
|
1.1 Opción multiparadigmática e integrada.
1.2 Paradigmas consenso-conflito
1.3 Outras teorías aplicadas ao turismo
|
2. Métodos e técnicas de investigación aplicados ao turismo
|
2.1 Metodoloxía pluralista
2.2 Métodos cuantitativos e cualitativos
2.3 Técnicas de recollida e tratamento de datos dos devanditos métodos
2.4 Fases do método cuantitativo-dedutivo aplicado ao turismo
|
3. Cambio social e turismo: a evolución do turismo en relación cos grandes cambios sociais
|
3.1 Turismo de nobleza y de burguesía
3.2 Turismo de masas
3.3 Turismo del siglo XXI |
4. Tendencias do turismo no futuro |
4.1 Tendencias segundo a OMT
4.2 Riscos mundiais ou locais e posibles variacións das previsións turísticas
4.3 Sociedades da información |
5. As funcións do turismo para os turístas. as motivacións dos turístas. |
5.1 Funciones do turismo: perspectiva da liberación e realización humanas, perspectiva crítica.
5.2 As motivacións dos turistas |
6. A construción social dos produtos turísticos |
6.1. Fases na construción social dos recursos-produtos turísticos e das necesidades dos turistas.
6.2. Obxetivación dos recursos turísticos. Perspectiva da autenticidade.
6.3. O ciclo de vida dos recursos-productos-destinos turísticos
|
7. Repercusións do turismo no desenvolvemento integral das sociedades
|
7.1. O paradigma do desenvolvemento integral do espazo social.
7.2. Distintos capitais que contribuen ao desenvolvemento integral.
7.3. Metodoloxía de análise.
|
8. Os plans estratéxicos de desenvolvemento turístico: contidos, estrutura e metodoloxía
|
8.1. Modelos de planificación turística
8.2. Contidos e estrutura do plan
8.3. Metodoloxía
8.4. Exemplos de plans turísticos |
9. Imaxe proxectada e percibida dos produtos turísticos |
9.1 A creación da imaxe proxectada
9.2 A imaxe percibida, satisfacción e comportamento do consumidor |
10. O comportamento do consumidor turístico |
10,1 Estudos macrosociolóxicos da demanda turística
10.2 Estudos microsociolóxicos |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
30 |
40 |
Objective test |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
37.5 |
62.5 |
Case study |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
12.5 |
17.5 |
Workbook |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
15 |
20 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Ao longo do curso o alumno deberá realizar un traballo en grupo sobre un tipo de turismo (a elixir) onde se analizará dende a perspectiva sociolóxica: concepto, breve evolución histórica, variables a analizar dende diferentes paradigmas de estudo e implicacións do estudo.
O traballo está suxeito a exposición oral.
|
Objective test |
Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento.
|
Guest lecture / keynote speech |
Nas sesións maxistrais expoñeranse as teorías e fundamentos claves para a adquisición de coñecementos nesta materia.
|
Case study |
Visionado de películas que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
Workbook |
Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Supervised projects |
Case study |
|
Description |
Ao longo do curso o alumno deberá realizar un traballo en grupo sobre un tipo de turismo (a elixir) onde se analizará dende a perspectiva sociolóxica: concepto, breve evolución histórica, variables a analizar dende diferentes paradigmas de estudo e implicacións do estudo. O traballo está suxeito a exposición oral. Visionado de películas que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios. Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
Todos estes traballos supoñen unha atención personalizada de control e seguimento.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workbook |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
10 |
Supervised projects |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Ao longo do curso o alumno deberá realizar un traballo en grupo sobre un tipo de turismo (a elixir) onde se analizará dende a perspectiva sociolóxica: concepto, breve evolución histórica, variables a analizar dende diferentes paradigmas de estudo e implicacións do estudo.
O traballo está suxeito a exposición oral.
|
20 |
Objective test |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento.
|
60 |
Case study |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Visionado de películas que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
10 |
|
Assessment comments |
Traballos tutelados, estudo de casos e lecturas son traballos obrigatorios para a avaliación e o alumno terá que obter un mínimo de 4 para facer media co exame, sempre e cando a media de ambas partes sumen un aprobado (5) 1ª Oportunidade: a parte práctica ten un valor dun 40%, a parte teórica ten un valor dun 60%. Aqueles que non teñan un mínimo dun 4 na parte práctica teñen que facer un exame dun 100% de cualificación para ambas partes. Permítese unha dispensa de asistencia máxima dun 20%. 2ª Oportunidade: gárdase a nota da parte práctica de traballos obrigatorios feitos, no caso de ter mínimo un 4 na mesma, durante o curso. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente á EUT-CENP poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos terán que facer o examen dun 80% sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica. No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre a cualificación dun 100%.
|
Sources of information |
Basic
|
García Ferrando, M y otros (1992). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid, Alianza
Alvarez Sousa, Antonio (1994). El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas. Barcelona, Bosch Casa Editorial
Berger y Lukcmann (1971). La construcción social de la realidad. Buenos Aires, Amorrortu
Alvarez Sousa, Antonio (2009). Sociología del Turismo. Madrid, Centro de Estudios Financieros
Knebel, H.J. (1960). Sociología del Turismo. Cmabios estructurales en el turismo. Editorial Hispano Europea
Ritzer, G (1993). Teoría sociológica contemporánea. México Mc Graw-Hill
Alvarez Sousa, Antonio (2011). Teoría sociológica y turismo. A Coruña, Netbiblo |
|
Complementary
|
Molina, S. (2006). El posturismo, Turismo y posmodernidad. Editorial Trillas
Bourdieu, P (1989). La distinción. Madrid, Taurus
Kuhn, T (1975). La estructura de las revoluciones científicas. México, Fondo de Cultura Económica
Goffman, Erving (1971). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Buenos Aires, Amorrortu
Coberta, P. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid. Mc-Graw Hill
Maslow, A.H. (1963). Motivación y personalidad. Barcelona, Sagitario
Dumazedier, Kaes René y otros (1971). Ocio y sociedad de clases. Barcelona, Fontanella
Veblen, T. (1971). Teoría de la clase ociosa. México, Fondo de Cultura Ecocómica
Rial Boubeta, A (2008). Una aplicación turística para el estudio de la imagen de marca de un destino turístico. Pasos, Vol 6
Mills, C.W. (1973). White-collar: las clases medias en Norteamérica. Madrid, Aguilar |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas/662G01005 | Márketing Turístico/662G01016 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Métodos e Técnicas de Investigación no Turismo/662G01024 | Xestión Pública do Turismo/662G01032 | A Imaxen dos Produtos e Destinos Turísticos nos Medios de Comunicación/662G01046 |
|
|