Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A33 |
Creatividade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñocer as nociones básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cunha perspectiva máis ampla e completa.
|
A6 A8 A13 A33
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Utilizar as tecnoloxías da comunicación nos distintos ámbitos do sector turístico |
A24
|
|
C3
|
Coñocer os obxectivos, a estratexia e as ferramentas públicas da planificación. |
A28
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A COMUNICACIÓN |
- Definición.
- Comunicación vs. Información.
- Obxectivos.
- Elementos que interveñen no proceso de comunicación.
- Modelos de comunicación. Aportacións de outras ciencias.
- Dereito á información
|
2. COMUNICACIÓN CORPORATIVA EXTERNA E INTERNA |
- A comunicación corporativa: áreas de comunicación. O dircom
- A comunicación externa: definición, elementos do proceso
- Os axentes do proceso de comunicación externa
- A comunicación interna
- Responsabilidade Social Corporativa
- Relacións institucionais: o lobbying
- As relacións públicas e o protocolo |
3. A COMUNICACIÓN EMPRESARIAL E A IDENTIDADE CORPORATIVA
|
- A comunicación comercial e institucional
- Evolución do modelo de comunicación empresarial
- Comunicación de crise
- A importancia da comunicación como intanxible organizacional
- Comunicación e Marketing. Comunicación integral
- Identidade corporativa. Marca. Imaxen e reputación
|
4. A COMUNICACIÓN TURÍSTICA |
- O producto e servicio turístico e as súas peculiaridades
- Dirección, planificación e control da comunicación turística |
5. ESTRATEXIAS DE COMUNICACIÓN TURÍSTICA |
- Estratexias de publicidade
- Estratexias de promoción e patrocinio
- Estratexias dixitais |
6. O PLAN DE COMUNICACIÓN |
- Concepto
- Para que serve
- Deseño e implementación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
7 |
84 |
91 |
Seminar |
A6 A8 A13 A24 A28 B4 |
10 |
20 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A24 A28 C4 C5 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Objective test |
A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 |
1 |
6 |
7 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Durante as titorías realizaranse traballos relativos á materia da asignatura. Algúns deles contarán para a nota final. |
Seminar |
Durante os seminarios daráselle ao alumno a materia de índole máis práctica e apegada á realidade profesional co fin de que empregue estes coñecementos nos seus traballos. |
Guest lecture / keynote speech |
Parte teórica da asignatura. |
Objective test |
Proba escrita |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Seminar |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Durante o desenvolvemento da materia impartiranse clases maxistrais -nas que se farán aproximacións teóricas á materia-, seminarios -aproximacións prácticas- e titorías personalizadas -nas que o/o profesor/é ofrecerá orientacións periódicas aos grupos de traballo durante o desenvolvemento dos seus proxectos.
Os alumnos con despensa de asistencia o recoñecemento de dedicación a tempo parcial haberán de facer un plan de comunicación sobre un caso proposto que entregarán na data límite do examen final. Na proba de recuperación, caso de no habelo feito previamente, poderá entregarse o plan. Se non fora así, a evaluación de esta proba final de revisión farase solo sobre o porcentaxe correspondente. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Durante as titorías da materia os alumnos farán traballos. O profesor decidirá cales deles se entregan ata que se entreguen tres: Máximo dous realizados en clase e o resto a entregar nun prazo límite de 15 días. O total: un 40% da nota final. Non entregar un traballo supón perder a porcentaxe correspondente da nota final. |
40 |
Objective test |
A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 |
O exame da materia vale un 60% da nota final e para aprobar a materia en xuño é necesario obter, polo menos, un 4,5/10 nel. Un exame preliminar pode facerse coa metade da materia e a outra metade no final. Neste caso, a media dos dous debería ser 4,5 e ningún dos exames, por illado, ser inferior a 4.
O exame de xullo suporá o 80% da nota. Os traballos de clase realizados durante o cuadrimestre puntuaranse cun máximo do 20% na nota de xullo. |
60 |
|
Assessment comments |
Os alumnos con dispensa de asistencia e dedicación a tempo parcial, deberán falar co profesor para expoñer o seu caso concreto.
|
Sources of information |
Basic
|
Martín Martín, F. (2010). "Comunicación Empresarial e Institucional". Univérsitas
De Borja, L., Andreu, J. y Bosch, R. (2002). "El consumidor turístico". Esic
Revilla Camacho, Mª Á. (2004). "Fundamentos de marketing turístico". Síntesis
Lacasa, A (2007). "Gestión de la comunicación empresarial". Gestión 2000
Castillo, A (2011). "Lobby y comunicación". Comunicación Social
Campo, S. y Yagüe, MJ (2011). "Publicidad y Promoción en las Empresas Turísticas". Síntesis
Castro López, J, Celeste, P y García Abad, L (2005). ComUnica. Lecturas de comunicación organizacional. NetBiblo
Ortega Martínez, E (1987). La dirección publicitaria. ESIC
Sánchez Chamizo, R. (2004). “Introducción a la comunicación turística: el valor de la imagen en la comercialización de productos turísticos”. Universidad de Málaga |
|
Complementary
|
Cassany, D. (1995). "La cocina de la escritura". Anagrama
ALTÉS MACHÍN, CARMEN (2001). "Márketing y Turismo". Síntesis
O'Reilly, T. (2006). "Qué es la web 2.0".
Bergstrom, B. (2009). "Tengo algo en el ojo: técnicas esenciales de comunicación visual". PROMOPRESS
Roca G. y A. Fumero (2007). "Web 2.0". Fundación Orange |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Márketing Turístico/662G01016 | Interpretación do Patrimonio/662G01038 | A Imaxen dos Produtos e Destinos Turísticos nos Medios de Comunicación/662G01046 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|