Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A26 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Básicas e xerais |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
|
Transversais / Nucleares |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Específicas |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: INTRODUCCIÓN |
. |
TEMA 1: A empresa e o empresario. |
1.1 Concepto, elementos e tipos de empresas.
1.2 Teorías da empresa.
1.3 A empresa como realidade.
1.4 O enfoque da teoría xeralde sistemas.
1.5 A empresa competitiva.
1.6 Concepto de empresario e espíritu empresarial.
1.7 La empresa turística: obxetivos, características e tipificación.
|
TEMA 2: O entorno empresarial. |
2.1 Definición do entorno.
2.2 Tipos de entorno.
2.3 Concepto e estructura do sector.
2.4 Tendencias actuais no sector turístico.
|
PARTE II: DIRECCIÓN E ORGANIZACIÓN |
. |
TEMA 3: A toma de decisións |
3.1 O proceso de decisións e as sus fases.
3.2 Tipos de decisións.
3.3 Ferramentas para reducir a incertidume na toma de decisións.
|
TEMA 4: Obxetivos e estratexias empresariais |
4.1 Concepto, características e tipos de obxetivos empresariais.
4.2 Concepto e elementos da estratexia.
4.3 Tipos de estratexias nas empresas turísticas. |
TEMA 5: A dirección na empresa.
|
5.1 A función directiva: niveis directivos e perfil.
5.2 Funcións do proceso directivo.
5.2.1 Planificación: etapas, obxetivos e estratexias.
5.2.2 Organización e estructura organizativa.
5.2.3 Xestión & dirección.
5.2.4 Control: fases, tipos e ferramentas.
5.3 Estilos de dirección.
5.4 O liderazgo.
|
PARTE III: OPERACIÓNS E PROCESOS
|
. |
Tema 6: As operacións no servizo turístico. |
6.1 A xestión da producción e das operacións.
6.2 Planificación de operacións.
6.3. Técnicas e ferramientas de planificación e programación de operacións. |
PARTE IV: FINANCIAMENTO E INVESTIMENTO |
. |
TEMA 7: As funcións financeira e de investimento. |
7.1 A empresa turística dende o punto de vista financeiro.
7.2 A función financeira e os obxetivos financeiros.
7.3 O investimento na empresa turística.
7.4 Selección de investimentos.
7.5 Fontes de financiamento.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C5 C6 C7 C8 |
15 |
45 |
60 |
Sesión maxistral |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B4 B5 C2 C6 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Presentación oral |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B4 C1 C3 |
2 |
2 |
4 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 |
11 |
16.5 |
27.5 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 C1 C6 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
A partir dos temas abordados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo en grupo que consistirá na creación dunha empresa turística.
O traballo desenvolverase polo alumnado, atendendo ás indicacións que se proporcionen a través da atención personalizada do profesor aos diferentes grupos.
Para a realización destes traballos tomaranse como referencia os materiais básicos e complementarios da materia.
|
Sesión maxistral |
Explicaranse os contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, medios audiovisuais e cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a súa aprendizaxe. |
Presentación oral |
Consistirá na exposición oral do traballo tutelado realizado ao longo do curso.
Mediante o apoio de medios audiovisuais o alumno deberá presentar a empresa turística que creou ao resto dos asistentes.
O traballo será exposto nas datas establecidas.
|
Estudo de casos |
As actividades de estudo de casos tratarán sobre situacións reais centradas no ámbito turístico. Deste xeito, o alumno aplicará os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais mediante a participación activa e alcanzará un maior coñecemento da realidade. Para valorar a asistencia ás clases, as devanditas actividades poden ser realizadas en calquera día, hora e non necesitan de aviso previo ao alumnado. |
Proba obxectiva |
Realización dun exame final a través dunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos na aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como aqueles momentos de traballo presencial do alumno e profesor. Por este motivo, a participación do alumnado é obrigatoria.
A forma e o momento en que sexan desenvolvidos indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a orixinalidade, o rigor metodolóxico, a profundidade do contido e a utilización de fontes documentais axeitadas.
|
20 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 |
En relación co estudo de casos valorarase:
A comprensión da situación presentada considerando a diversidade e complexidade dos factores que inciden no ámbito turístico.
A profundidade da análise atendendo ao marco teórico traballado na materia.
A capacidade de síntese e de adecuación das propostas de acción como resposta á situación presentada. |
20 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B3 B4 C1 C6 |
Para aprobar a materia é imprescindible que o alumno alcance o 50% do exame final. |
50 |
Presentación oral |
A2 A5 A6 A10 A11 A12 A13 A26 B1 B2 B4 C1 C3 |
Valorarase a claridade das opinións expostas en relación ás lecturas, a resolución de casos e a exposición dos traballos tutelados realizados ao longo do curso. |
10 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado elixirá ao principio do cuatrimestre se queren avaliación continua ou non continua. No caso de que o alumno elixa a avaliación non continua a proba obxectiva será o exame final. Neste sentido, a nota final calcularase da forma seguinte: -O sistema de avaliación continua realizarase segundo o establecido no apartado anterior, é dicir, a través do Estudo de casos (20%), Traballos tutelados (20%), Presentación oral (10%) e Proba obxectiva (50%). Para que o resto de cualificacións poidan sumarse á cualificación obtida no exame, é imprescindible que o alumno alcance o 50% da cualificación do exame final. -Avaliación non continua: exame final (100%), contidos do traballo tutelado (0%) e exposición oral do traballo tutelado (0%), estudos de caso (0%). O exame final ten que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos. Os alumnos con avaliación non continua non se poderán presentar á proba ou probas obxectivas da avaliación continua. -Na convocatoria de Xullo realizarase a proba obxectiva e, se se supera o 50% nesta proba escrita, sumaráselle a cualificación obtida nos traballos tutelados, presentación oral e estudo de casos obtidos durante o curso.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada oficialmente á EUT-CENP poderá facer o exame final (100%) e para aprobar, terán que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos. Ese alumnado terá a convocatoria de xullo como segunda oportunidade (100%). Igualmente, para aprobar, terán que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-
ARANDA HIPÓLITO, A. (1998): "Dirección financiera para empresas turísticas (Inversión y Financiación)". Ed. Centro de Estudios Ramón Areces S.A. Madrid.
-
CASANUEVA ROCHA, C., GARCÍA DEL JUNCO, J. y CARO GONZÁLEZ, F.J. (2000): "Organización y gestión de empresas turísticas". Pirámide. Madrid.
-
FIGUEROLA PALOMO, M. (1995): "Economía para la gestión de las empresas turísticas". Manual I: "Organización y Financiación". Manual II: "Producción y Comercialización". Ed. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
-
FIGUEROLA PALOMO, M. (1990): "Elementos para el estudio de la economía de la empresa turística". Ed. Síntesis. Madrid.
-
MARTÍN ROJO, I. (2004): "Dirección y gestión de empresas del sector turístico". Pirámide. Madrid.
-
PARRA LÓPEZ, E., CALERO GARCÍA, F. (2006): "Gestión y dirección de empresas turísticas". Mc Graw-Hill. Madrid.
-
SUÁREZ SUÁREZ A.S. (1996): "Curso de introducción a la economía de la empresa". Pirámide. Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
-
AGUIRRE SABADA, A. (1992): "Fundamentos de economía y administración de empresas". Pirámide. Madrid.
-
ARANDA HIPÓLITO, A. (1994): "Gestión técnica-económica de hoteles". Ed. Centro de Estudios Ramón Areces. Madrid.
-
BUENO CAMPOS, E, et all. (1997): " Economía de la empresa. Análisis de las decisiones empresariales". Pirámide. Madrid.
-
CUERVO, A. (1996): "Introducción a la administración de empresas". Civitas. Madrid.
-
DOMÍNGUEZ MACHUCA, J.A., et all. (1990): "El subsitema productivo de la empresa: problemas y fundamentos teóricos". Pirámide. Madrid.
-
KOONTZ, H. y WEIHRICH, H. (1994): "Elementos de administración". Mc Graw-Hill. México.
-
PÉREZ GOROSTEGUI, E. (1991): " Economía de la empresa (Introducción)". Ed. Centro de Estudios Ramón Areces. Madrid.
-
SUÁREZ SUÁREZ, A. S. (1998): " Decisones óptimas de inversión y financiación en la empresa". Pirámide. Madrid. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución a Economía/662G01002 | Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|