Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A24 |
Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
-Proporcionar ao alumno os coñecementos e as ferramentas para saber deseñar un traballo de investigación en turismo
-Coñecer os métodos e técnicas a empregar para o deseño dun traballo de investigación
-Coñecer as fontes de datos e o manexo destas.
-Coñecer as fases e saber redactar un traballo de investigación, informe, etc.
|
A5 A6 A13 A24 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Métodos nas ciencias sociais |
1.1 Regras xerais do método científico
1.2 Métodos nas ciencias sociais: causal, funcional, estruturalista, formal e tipolóxico.
1.3 Concepto de método e técnica.
1.4 Método indutivo ou empírico
|
Tema 2: Fases dá investigación social: formulación, obxectivos, revisión de fontes bibliográficas, marco teórico, metodoloxía, tratamento de datos e conclusións.
|
2.1 Revisión de fontes bibliográficas: busca de base dá datos na rede (libros dixitais, revistas, catálogos de consultas e bibliotecas universitarias)
2.2 Manexo de Refwords. Elaboración de bibliografía.
2.2 Preparación: formulación do problema,campo de investigación, marco teórico, obxectivos e deseño da investigación.
Elección de instrumentos válidos e fiables. Selección da mostra representativa. |
Tema 3: Fases dá investigación social: formulación, obxectivos, revisión de fontes bibliográficas, marco teórico, metodoloxía, tratamento de datos e conclusións.
|
3.1 Recollida de datos: papel do investigador, calidade dos datos.
3.2 Análise e interpretación dos datos: codificación, construción de táboas e cadros. Interpretación dos datos. Elaboración das conclusións.
3.3 Redacción do informe
|
Tema 4: Técnicas de recollida de datos. |
4.1. Observación participante e non particpante. Tipos de estratexias.
4.2. Análise de contido. Pasos metodolóxicos.
4.3. A entrevista en profundidade, procedemento, transcrición e análise.
|
Tema 5: Técnicas de recollida de datos. |
5.1 A enquisa, tipos de cuestións, estrutura e deseño.
5.2 Grupo de discusión
5.3 A técnica Delphi
5.4 Outras técnicas: estudo de casos, historias de vida, etc.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
20 |
40 |
Análise de fontes documentais |
A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
24 |
34 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
20 |
48 |
68 |
Proba obxectiva |
A5 A6 A13 A33 A34 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor dos temas da materia |
Análise de fontes documentais |
O analise de fontes documentais (estudos publicados en revistas científicas ou do sector turístico que serán facilitados ao longo do cuadrimestre) traballarase durante os seminarios en grupo para a súa posterior avaliación. Forma parte da avaliación final. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos prácticos obrigatorios guiados individuais ou en grupos reducidos sobre diversas técnicas de investigación. No devandito traballo o alumno ou grupo hai planificar/deseñar as técnicas de investigación máis axeitadas á situación social e obxectivos empresariais/institucionais formulados. O devandito traballo forma parte da avaliación final.
|
Proba obxectiva |
Exame mixto onde haberá unha parte test que valora a aprendizaxe de conceptos e outra parte de preguntas de desenvolvemento que valora a aprendizaxe de coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A análise documental supón a atención personalizada de titorías en pequenos grupos na aula. Os traballos tutelados tamén supoñerán un seguimento e control do alumno. As titorías iranse expoñendo a medida que se explique o contido teórico do curso e a súa aplicación práctica.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A5 A6 A13 A33 A34 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame mixto onde haberá unha parte test que valora a aprendizaxe de conceptos e outra parte de preguntas de desenvolvemento que valora a aprendizaxe de coñecementos. |
50 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realización de traballos prácticos obrigatorios guiados individuais ou en grupos reducidos sobre diversas técnicas de investigación. No devandito traballo o alumno ou grupo hai planificar/deseñar as técnicas de investigación máis axeitadas á situación social e obxectivos empresariais/institucionais formulados. O devandito traballo forma parte da avaliación final.
|
40 |
Análise de fontes documentais |
A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O analise de fontes documentais (estudos publicados en revistas científicas ou do sector turístico que serán facilitados ao longo do cuadrimestre) traballarase durante os seminarios en grupo para a súa posterior avaliación. Forma parte da avaliación final. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos tutelados e análise de fontes documentais son traballos
obrigatorios para a avaliación e o alumno terá que obter un mínimo
dun (4) para facer media co exame, sempre e cando a media de ambas
partes sumen un aprobado (5) 1ª Oportunidade: a parte práctica ten un valor dun 50%, a
parte teórica ten un valor dun 50%. Aqueles que non teñan un mínimo dun 4
na parte práctica teñen que facer un exame dun 100% de cualificación de ambas partes. Permítese unha dispensa de asistencia máxima dun 20%. 2ª Oportunidade: gárdase a nota da parte práctica de traballos obrigatorios feitos, no caso de ter mínimo un 4 na mesma, durante o curso. O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente á EUT-CENP
poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e
facerlos chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos poderán
facer o exame dun 70% de cualificación, sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica. No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre unha cualificación dun 100%.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introducción a Socioloxía/662G01001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|