Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación. |
A2 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A8 |
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
• Afianzar os coñecementos de Cálculo que posee o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. |
A1
|
B1 B3 B5 B7
|
C3 C6 C7 C8
|
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar ditos conceptos entre sí e dominar a terminoloxía propia da materia. |
A1
|
B1 B5 B7 B12 B14
|
C3 C6 C7 C8
|
Conseguir capacidade de abstracción a partir do concreto e aplicar os resultados abstractos ás situacións concretas. |
A1 A8 A9
|
B1 B3 B5
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables no plantexamento e resolución de problemas relacionados coa construción. |
A1 A8 A9 A19
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Tomar conciencia de que os coñecementos, aptitudes, capacidades e destrezas que se desenvolven co estudo de esta materia polo alumnado, son fundamentais para a súa actividade estudantíl no transcurso da súa fomación, así como na súa futura actividade profesional |
A1 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B25 B26
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Afianzar e profundizar nos coñecemestos de estatística e probabilidade |
A1 A8 A9
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C7 C8
|
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A2
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 01.- FUNCIÓNS DUNHA E VARIAS VARIABLES REAIS. |
TEMA 1.- FUNCIÓNS DE UNHA VARIABLE REAL
1.1.- Definición e conceptos básicos
1.2.- Límite dunha función nun punto. Propiedades. Operacións. Límites infinitos e no infinito. Infinitésimos
1.3.- Continuidade. Discontinuidades. Propiedades das funcións continuas
1.4.- Derivada. Propiedades. Interpretación xeometrica. Regra da cadea. Polinomio de Taylor
1.5.- Interpolación
TEMA 2.- FUNCIÓNS DE VARIAS VARIABLES REAIS
2.1.- Definicións e conceptos básicos
2.2.- Límites. Propiedades. Operacións.
2.3.- Continuidade.
2.4.- Diferenciación. Derivadas parciais. Propiedades.
2.5.- Plano tanxente e recta normal
2.6.- Regra da cadea
2.7.- Extremos relativos, con e sen ligaduras. Multiplicadores de Lagrange |
BLOQUE 02.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS . |
TEMA 3.- INTEGRACIÓN DE FUNCIÓNS DE UNHA VARIABLE
3.1.- Concepto de primitiva. Propiedades.
3.2.- Métodos de integración. Cálculo de primitivas.
3.3.- Integrais impropias
34.- Aplicacións xeométricas. Áreas, volumes, lonxitudes
3.5.- Integración numérica
TEMA 4.- INTEGRAIS DOBRES E TRIPLES
4.1.- Integración múltiple.
4.2.- Integrais iteradas. Integrais dobres. Cambio de variable:coordenadas polares.
4.3.- Integrais triples. Cambio de variable: coordenadas cilíndricas é esfericas
4.4.- Aplicacións |
BLOQUE 03.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN. |
TEMA 5.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS.
5.1.- Definición e conceptos básicos
5.2.- Ecuacions de primeira orde: Variables separadas, Homoxéneas, Exactas, Lineais. Variación de parámetros.
5.3.- Métodos numéricos de resolución: Euler, Runge-Kutta |
BLOQUE 04.- ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE |
TEMA 6.- ESTATÍSTICA
V.1.- Estatística descriptiva dunha variable.
V.2.- Conceptos previos. Táboas de frecuencias.
V.3.- Representacións gráficas. Medidas características, posición, dispersión
V.4.- Estatística descriptiva de varias variables.
V.5.- Variable estatística bidimensional. Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas. Regresión e correlación
TEMA 7.- PROBABILIDADE
VI.1.- Probabilidade. Experimento aleatorio. Espacio mostral. Sucesos. Definición de probabilidade.
VI.2.- Probabilidade condicionada. Independencia de sucesos. Regras do producto e das probabilidades totales. Teorema de Bayes
VI.3.- Distribucións de probabilidade. Variable aleatoria discreta e continua. Esperanza e varianza.
VI.4.- Distribución binomial. Distribución normal.
VI.5.- Introducción á inferencia estatística
|
Anexo: Programa de cálculo matemático MAXIMA |
Prácticas có programa de software libre MAXIMA |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A8 A9 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 B14 B25 B26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
Proba de resposta breve |
A2 B1 B26 C1 |
1 |
0 |
1 |
Solución de problemas |
A1 A8 A9 A19 B1 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A1 B1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B12 B25 B26 |
30 |
33 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa . usando para elo ( en algúns casos) a aplicación informática "MAXÍMA"
|
Proba de resposta breve |
Consistirá nunha proba final na que o alumno/a tera que responder a un exame tipo test (con 4 respostas alternativas) ou cuestións breves |
Solución de problemas |
No exame final o alumno/a deberá resolver varios exercicios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos o longo do curso |
Proba obxectiva |
O alumnado que opte pola evaluación continua realizará o longo do curso probas ou controis, realizados de forma escrita ou a través de plataformas TIC relativos aos diferentes temas da materia |
Sesión maxistral |
Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Tutorías individualizadas e avaliación (probas escritas, probas prácticas mediante o ordenador e presentación e defensa individual ou en grupo dos traballos académicos): |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A2 B1 B26 C1 |
Consisitirá nun cuestionario que conterá diversas cuestións, teorico prácticas, de resposta breve |
35 |
Solución de problemas |
A1 A8 A9 A19 B1 |
Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de diversos problemas (exercicios práticos) |
35 |
Proba obxectiva |
A1 B1 |
Consistirá en probas presenciais de diverso tipo, escritas ou mediante plataformas TIC, para o alumnado que opte pola avaliación continua, con asistencia regular. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O alumno/a será avaliado o través dunha "avaliación continua" que constará de dúas partes ou "fases" A) PRIMEIRA FASE: O longo do curso os alumnos/as deberán realizar unha serie de traballos, resolver boletins de problemas e responder a cuestionarios Valorarase súa participación activa: Asistencia (activa) as clases, entrega de traballos, realización de probas na aula, ca aplicación informática "MAXÍMA" ou a través das TIC (Moodle) etc. B) SEGUNDA FASE: O alumno/a que non supere a materia mediante a "primeira fase" podrá superala mediante a realización dunha "Proba Final", que constará de cuestións teóricas e prácticas. A cualificación final será a suma do 70% da proba teórico-práctica final e do 30% do curso. Para que ambas notas se sumen, o alumno/a ten que conseguir en cada parte, alo menos, o 33% de súa valoración. Si un alumno/a participa en algunha das tarefas programadas o longo del curso, necesariamente será avaliado o final do mesmo. En ningún caso se lle calificará como Non Presentado SEGUNDA OPORTUNIDAD: Para a avaliación da asignatura, na 2ª oportunidade, (Xullo) seguiránse os mesmos criterios que para a segunda fase da primeira oportunidade. En casos excepcionais,(SICUE, ERASMUS, TEMPO PARCIAL, etc) nos que os alumnos/as non poden asistir a clases con regularuidade, poderán superar a materia mediante unha prova (exame) específica que realizaran nas datas fixadas por o Centro
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Burden, Richard L. (1998). ANALÍSIS NUMÉRICO. México: Thomson
Frank Ayres, Jr (2010). Cálculo (5ª edición). Mc-Graw-Hill
Agustín de la Villa, (2002). CÁLCULO (TEORÍA Y PROBLEMAS, VOL.1 Y 2, . CLAGSA
Fernández, C., Vázquez, Fco. y otros., (2002). CÁLCULO DIFERENCIAL DE VARIAS VARIABLE. Thompson
Aires, Frank. (1992). CÁLCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL. . McGraw-Hill
Burgos, Juan de (2007). CÁLCULO INFINITESIMAL DE UNA VARIABLE. Madrid: García-Maroto
Burgos, Juan de (2002). CÁLCULO INFINITESIMAL DE VARIAS VARIABLES). Madrid: García-Maroto
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw Hill
Aires, Frank. (1991). ECUACIONES DIFERENCIALES. Máxico: MaGraw_Hill
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMERICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas
Miller, Irwin R (1992). Probabilidad y Estadística para Ingenieros. Mexico:Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Adams, Robert A. (2009). CÁLCULO. Madrid:Prentice Hall
Sánchz Ruiz, Luis M. (2008). CÁLCULO MATEMÁTICO CON APLICACIONES. Valencia:Editprial de la UPV
Simmon, George F. (2002). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw-Hill
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
Bonet Solves, J. (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Valencia: Editorial de la UPV |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
E moi positivo dominar a materia para despois entender e superar con éxito outras materias da carreira |
|