Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
Coñecer as técnicas de xestión económica e de xestión de empresas así como da xestión e optimización dos recursos humanos e materiais necesarios. |
A13 |
Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación. |
A21 |
Aplicar as técnicas de control e xestión económica da edificación. |
A33 |
Analizar a viabilidade urbanística de solares e elaborar documentos relacionados co planeamento, xestión e control urbanístico. |
A34 |
Realizar asesoramentos inmobiliarios. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B8 |
Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. |
B10 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B13 |
Compromiso ético. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Adaptación a novas situacións. |
B23 |
Orientación a resultados. |
B24 |
Orientación ao cliente. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B28 |
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as técnicas de xestión económica e de xestión de empresas así como da xestión e optimización dos recursos humanos e materiais necesarios. |
A10 A13 A21
|
|
|
Realizar medicións, presupostos e avaliación de custos na edificación |
A13 A21 A33 A34
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7 B12 B13 B15 B23 B24
|
C1 C3 C4 C5 C6
|
Capacidade de análise e síntese. Capacidade de organización e planificación. Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. Capacidade para a resolución de problemas. Capacidade para a toma de decisións. Capacidade de traballo en equipo. Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinario. Capacidade para traballar nun contexto internacional. Habilidades nas relacións interpersoais. Razoamento crítico. Aprendizaxe autónomo. Adaptación a novas situacións. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. Creatividade e innovación. Iniciativa e espírito emprendedor. Capacidade de liderado, diálogo e negociación. Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións.
|
A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12 B13 B14 B15 B25 B27 B28
|
C1 C3 C4 C5 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: INTRODUCIÓN. CONCEPTOS BÁSICOS. |
A Economía e a súa segmentación. Modelos Económicos. Tipos de bens. Factores de produción. Fronteira de posibilidades de produción. O concepto de custo de oportunidade. Mercado. 5 Forzas competitivas (Porter). Fallos de mercado. |
TEMA 2: OFERTA, DEMANDA E ELASTICIDADE.
|
A función e a curva de demanda. Factores que inflúen na demanda. A función e a curva de oferta. Factores que inflúen na oferta. O excedente do consumidor e o excedente do produtor. Equilibrio e desequilibrios de mercado. A elasticidade. Elasticidade prezo da demanda e elasticidade renda. |
TEMA 3: ASPECTOS BÁSICOS DA EMPRESA
|
O concepto de empresa, a súa caracterización e as súas unidades básicas. Clases de empresas. Datos estatísticos sobre empresa en España e Galicia. Empresa e IBEX-35. A retribución aos accionistas. O dividendo. |
TEMA 4: PRODUCIÓN E CUSTOS. COMPETENCIA PERFECTA. |
A función de produción. Eficiencia técnica. Curto / longo prazo (factores fixos / factores variables). Produto marxinal dun factor. Rendementos a escala. Factores fixos e factores variables. Produtividade total. Produtividade media. Produtividade marxinal. Custos. Curto / longo prazo (custos fixos / custos variables). Custo marxinal. Custo medio. Desenvolvemento gráfico das curvas de custos. Optimización de custos: mínimo de explotación e óptimo de explotación. Concepto de competencia perfecta. Desenvolvemento gráfico das curvas de custos en Competencia perfecta.
|
TEMA 5: O INVESTIMENTO E OS SEUS MÉTODOS DE CÁLCULO.
|
Investimento empresarial. Conceptos básicos. Métodos de investimento. Métodos de investimento estáticos: Método de comparación de custos, método do payback, método do fluxo de caixa total, método da taxa de rendemento. Métodos de investimento dinámicos: Método do Valor Actual Neto (VAN), método da Taxa Interna de Rendemento (TIR), método do payback descontado, método da taxa de valor actual e método custo-beneficio. |
TEMA 6: AMORTIZACIÓN, PRÉSTAMOS E MEDIOS DE PAGAMENTO.
|
Conceptos básicos. Diferenciación entre Métodos de amortización sen intereses e con intereses. Clases de tipos de interese (interese simple e interese composto) TAE. Métodos de amortización sen intereses: Método lineal ou de cotas fixas, método dos números díxitos. Métodos de amortización con intereses (préstamos): o método francés e o método americano. Instrumentos de financiamento a curto prazo (Liñas de crédito, diferenza entre liña de crédito e préstamo, liñas de desconto). Instrumentos de financiamento a longo prazo (leasing, renting, préstamos hipotecarios (Euribor) e préstamo promotor). Medios de pagamento: cheque persoal, cheque bancario, obriga de pagamento, letra de cambio. |
TEMA 7: APANCAMENTO E RENDIBILIDADE.
|
Conceptos básicos: Punto de equilibrio, marxe de contribución, contribución marxinal, ratio de contribución marxinal, punto morto. Albor de rendibilidade. Apancamento operativo. Apancamento financeiro. Rendibilidade: ROE e ROI |
TEMA 8: TIPOS DE SOCIEDADES E O PROFESIONAL AUTÓNOMO.
|
Tipos de sociedades. Sociedade Anónima versus Sociedade Limitada. O profesional autónomo, tipos de autónomos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A10 A13 A21 B1 B5 B6 B12 B13 B23 B24 B25 C4 C5 |
30 |
30 |
60 |
Problem solving |
A10 A13 A21 A33 B1 B4 B5 B6 B12 B13 B14 B15 B23 B24 B25 B27 B28 C3 C6 |
30 |
30 |
60 |
Supervised projects |
A10 A13 A21 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B10 B12 B13 B15 B23 B24 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 |
0 |
19 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
A10 A13 B1 B14 B25 |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Personalized attention |
|
9.5 |
0 |
9.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O desenvolvemento das horas teóricas terá forma de lección maxistral. |
Problem solving |
A asistencia aos grupos interactivos é obrigatoria.
En cada clase resolveranse exercicios numéricos. O alumno poderá acceder a eles con antelación a esta, co obxectivo de que os traia resoltos, para así poder discutir os posibles erros. |
Supervised projects |
Os alumnos ao longo do cuadrimestre realizarán dous traballos en grupo.
A non realización dos traballos supón a non superación da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Realizarase na convocatoria oficial da materia (nas dúas oportunidades de exame). Constará de 20 preguntas tipo test, referidas a todos os contidos teóricos desenvolvidos ao longo do cuadrimestre (restarán as respostas erróneas) |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
Para a realización dos traballos tutelados, en grupo, é importante consultar cos profesores os avances que se van realizando, para que estes poidan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren a aprendizaxe dos alumnos, así como, a calidade dos traballos de acordo cos criterios que se indicarán en clase e se colgará na plataforma moodle. O seguimento farase, grupo a grupo, en horario de titorías ou vía correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A10 A13 A21 B1 B5 B6 B12 B13 B23 B24 B25 C4 C5 |
A avaliación desta metodoloxía levarase a cabo na proba de resposta múltiple. |
0 |
Problem solving |
A10 A13 A21 A33 B1 B4 B5 B6 B12 B13 B14 B15 B23 B24 B25 B27 B28 C3 C6 |
A corrección e defensa dos exercicios propostos para as clases prácticas, será levada a cabo polos alumnos. |
10 |
Supervised projects |
A10 A13 A21 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B10 B12 B13 B15 B23 B24 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 |
1. O primeiro traballo puntuará un máximo do 15% da nota final.
2. O segundo traballo puntuará un máximo do 35% da nota final. Esta porcentaxe componse de dúas partes:
. 15% o propio traballo e,
. 20% a defensa e explicación detallada deste. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A10 A13 B1 B14 B25 |
Levarase a cabo na data determinada oficialmente no calendario de exames da EUAT (nas dúas oportunidades de exame: Xuño e Xullo).
Constará de duas partes:
A primeira parte correspondese coa de resolución de problemas.
É a segunda parte será un test con 20 preguntas de resposta unica.
Cada parte terá un peso de 50% da nota da proba.
Cada resposta correcta vale 0.5 puntos, as preguntas que non respondades non puntúan e as repostas erróneas restan 0.17. Posteriormente farase a ponderación 50%-50%
Nota mínima: 4/10 |
40 |
|
Assessment comments |
É de aplicación a
normativa de evacuacións, revisión e reclamación das calcificacións dos estudos
de grado e mestrado universitario, de la UDC (30/04/14): - Os alumnos
coñeceran as cualificacións dos traballos antes da realización do exame
(Xuño ou Xullo). - Os
criterios de avaliación e cualificación son, exactamente, iguales nas dúas
oportunidades de exame (Xuño e Xullo). - Os alumnos
que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicárselo o profesor. - As guías
para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica
ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle,
coa suficiente antelación. - Calquera
información, aviso os alumnos,… colgarase nesta plataforma. Enviarase un
e-mail notificándoo. - É
altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as
actividades programadas na materia. - Na defensa
oral do traballo tutelado, participarán tódolos compoñentes do grupo
responsable da súa elaboración. - Para
aqueles alumnos que cumpran os requisitos esixidos para o acceso á proba
adiantada, o criterio de avaliación será un 50% -50%
É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle
asigne.
|
Sources of information |
Basic
|
|
O material básico, para o seguimento da materia, estará colgado na plataforma dixital Moodle. Este material débese completar coa bibliografía complementaria. |
Complementary
|
|
- Truyols Mateu, Sebastián;Sardón de Taboada, María Isabel; Carrión Morillo, David (2009). Economía yorganización de empresas para ingeniería en edificación. Delta PublicacionesUniversitarias,S.L.
- Barbeito Roibal, Susana (2003). Iniciación a la Economía para ingenieros.Producción y Costes. Tórculo Artes Gráficas, S.A.
- Lllinares Millán, María Del Carmen (2001).Economía y organización de empresasconstructoras. Valencia. Editorial UPV, D.L
- Mochón Morcillo, Francisco (2000). Economía. Teoría y política. McGraw Hill
- I cepeda-M. Lacalle y otros (2004). Economía para ingenieros. Thomson
- Mª Pilar López-Jurado (coord) (2008). Guía práctica de la economía de laempresa y entorno (teoría y ejercicios). Universitat de Barcelona
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|